Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Tuxedo

#1
Model S 2013 - 2022 / Sikringer Model S AP 2.5
tirsdag 21. juni 2022, klokken 20:54
Har en sen 2018 modell med AP 2.5.  Sikringen til 12V-uttaket i kupeen er antageligvis gått.  Denne bilen har kun én sikringsboks; fremme i frunken.  Har ikke funnet noe på google som kan hjelpe meg med sikringsdiagram for akkurat dette oppsettet (alle refererer til eldre konfigurasjoner). Noen som har tilgang til intern dokumentasjon fra Tesla som kan være til hjelp?  Jeg har gravd meg frem til sikringsboksen, og et nummerert diagram er printet på lokket, men ingenting om hvilken sikring som går til hva.
#2
Tesla SW og AP / Film-appene forsvunnet
søndag 10. april 2022, klokken 17:28
Oppdaget nettopp at alle film-appene som Netflix og YouTube er borte. Den siden er helt tom. Har sw 2022.8.3.

Flere som har opplevd det samme?

Edit: Løst.  Jeg endret bilens navn til "Patsy", og da kom ikonene tilbake (samt et ekstra Monty Python-ikon).  Navnet kan settes tilbake til det opprinnelige etter dette.
#3
Model S 2013 - 2022 / Plutselig fall i batterikapasitet
søndag 07. april 2019, klokken 13:29
Kapasiteten til 85 kWh batteriet mitt falt plutselig fra 375 typical km til 345 ved 100% lading, sammenlignet med forrige gang jeg ladet fullt (for et par uker siden). Varmere i været nå enn forrige gang. Ingen feilmeldinger.  Noen idéer?
#4
Model S 2013 - 2022 / Model S likbil
fredag 29. mars 2019, klokken 15:55
I dag så jeg en grå Model S ombygget til likbil komme imot mellom Majorstuen og Smestad. Lastet med kiste og det hele. Noen som vet hvilket begravelsesbyrå det er snakk om?
#5
Tesla SW og AP / Dele navi-destinasjon fra telefon til Tesla
tirsdag 25. desember 2018, klokken 22:13
Noen som har fått dette til å fungere med Android? Jeg får bare feilmelding på telefonen.
#7
Model S 2013 - 2022 / Tesla innbytte
torsdag 28. januar 2016, klokken 19:53
#8
Model S 2013 - 2022 / P85D-eiere, ville du kjøpt 85D i stedet for?
lørdag 12. september 2015, klokken 12:24
Lurer på om folk føler de har betalt veldig mye for liten forskjell, derfor denne avstemningen.
#9
Model S 2013 - 2022 / Tesla tar opp konkurransen med iWatch
onsdag 01. april 2015, klokken 23:48
http://www.teslamotors.com/blog/announcing-tesla-model-w

Klart dette måtte komme.  Elon twitret også om dette i kveld.
#10
Model S 2013 - 2022 / Utenlandske stasjoner på TuneIn: Anbefalinger
tirsdag 20. januar 2015, klokken 13:22
Noen som har funnet bra utenlandske stasjoner på TuneIn som de gjerne vil dele?  Smak og behag er naturligvis forskjellig, så alle må ta utgangspunkt i sine egne interesser.
#11
Model S 2013 - 2022 / Cover for bremsekalipere
mandag 27. oktober 2014, klokken 20:16
Noen som har kjøpt og montert disse?

http://www.teslarati.com/review-tesla-model-s-red-brake-caliper-covers/

http://evannex.com/products/mgp-caliper-covers

Det var jo en veldig enkel og billig måte å få et fresht utseende på bremsekaliperne, for oss som fikk bil før de ble røde.
#12
Model S 2013 - 2022 / Titanforsterkning
onsdag 15. oktober 2014, klokken 18:49
Nå kommer det en service i nærmeste fremtid, og jeg har bedt Tesla legge til titanforsterkningen.

De første som fikk den innstallert i Norge har vel nå kjørt med den i et halvt år.  Har den noe som helst negativ betydning for kjøreegenskaper?  Akselerasjon? Bakkeklaring?

(Prøver å få forumet tilbake på sporet her  ;))
#13
Model S 2013 - 2022 / Android app kræsjer på "Location"
torsdag 18. september 2014, klokken 19:46
Flere enn meg som opplever at Android-appen notorisk kræsjer ved å velge "Location" etter siste oppdatering?  Den forsøker å vise kartet, men etter to sekunder kommer "Tesla har dessverre stoppet".
#14
Model S 2013 - 2022 / AC-automatikk ikke overdrevet smart
onsdag 16. juli 2014, klokken 17:20
Kom akkurat tilbake fra en times kjøretur der det var umulig å få ned temperaturen i bilen (28 grader ute, 30,5 grader i bilen).  AC stod på auto, og viften gikk på full guffe (trinn 11, yes "it goes to eleven"). Så jeg tok frem et laboratorietermometer og målte utblåsingsluften fra dysene.  Den var 25,5 grader.

Så slo jeg viftehastighet manuelt ned på trinn 5.  Temperaturen sank til 20,2 grader.  Videre ned på trinn 2.  Temperaturen sank ned på 15-tallet, da gadd jeg ikke måle mer.  Nå ble det raskt behagelig temperatur i bilen.

Så på auto og full guffe går luften så raskt forbi kjøleelementet at den ikke rekker å bli avkjølt.  Det er altså mer effektiv å manuelt sette ned hastigheten for å få behagelig temperatur i bilen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA