Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - HCWL

#1
Som tittelen sier så har jeg et komplett og strøkent sett med BMW i3S felger av typen 20" LA Felg Dobbelteket 431 Polished og ønsker å bytte mot samme variant som er Jet Black (helt sorte).

Sommerdekkene som står på har rullet ca 15.000 km, og holder i hvert fall en sesong til.

Mellomlegg blir vi enige om.
#2
BMW i3 / BMW i3S 94ah vs 120ah - Andre forskjeller enn rekkevidde?
torsdag 23. januar 2020, klokken 08:56
Jeg er i prosessen med å gå til anskaffelse av en BMW i3S, etter en utrolig vellykket prøvekjøring av en BMW i3S 120ah for en ukes tid siden.

Etter å ha lest litt på forumet her så virker det som noen mener at 94ah versjonen av i3 skal føles kvikkere og mer lettkjørt enn 120ah versjonen. Ettersom det kun er 25 kg som skiller de to bilene så lurer jeg på om det er noen som kan bekrefte denne erfaringen på i3S-modellen.

Er det noe annet som skiller de to modellene annet enn 25 kg ekstra egenvekt og ca 30% lenger rekkevidde?
#3
Kjøp og salg av deler og utstyr / SOLGT Charge Amps(UM-EVSE) 6A-10A-16A
torsdag 13. november 2014, klokken 20:13
Vurderer salg av min et år gamle Charge Amps(UM-EVSE) ladekabel. Her er "kladden" bygd inn i ladehåndtaket, og du har i tillegg mulighet til å justere ladestyrken; 6 - 10 -16 Amp.


Laderen passer følgende biler:
Nissan Leaf, Opel Ampera, Citroën C-Zero, Mitsubishi Miev, Peugeot iOn, Kia Soul EV.

Pris: 4.000,-
#4
Euroleaf / Importere Leaf fra Europa?
lørdag 21. september 2013, klokken 23:49
Hei!

Jeg vurderer å importere en 2013 modell Nissan Leaf Tekna fra Europa. I forbindelse med dette lurer jeg på følgende:

1. Er det noen som har erfaring med import fra Europa? Hvilket land er det mest lønnsomt eller best å importere fra?

2. Hva slags transportfirma er å anbefale og ca pris på dette?

3. Er det lett å fikse transport- og importpapirer selv?

4. Er det lett å få refundert VAT/MVA på bilen eller mulig og betale bilen uten VAT/MVA hos forhandler?

5. Er det noen forskjell på den Europeiske 2013 Leafen og den norske Leafen sett bort i fra garantiordningen?



Takker på forhånd for alle svar!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA