Jeg kunne kjørt hele dagen!
I dag var det åpen dag hos NAFs øvningsbaner, og jeg tenkte jeg måtte jo teste kjærra når jeg også var så heldig at barna overnatta hos svigers! (Mannen min var hjemme og fortsatte oppussing mens jeg lekte meg med bilen på glatta)
Min erfaring fra glattkjøringa:
1. Den glatte svingen ble lett å holde, spesielt for oss som spontant slipper gassen når bilen begynner å gli/skrense. Leafens regen har noe av æren her! Til og med uten antiskrensen på holdt jeg svingen uten å komme over i motsatt kjørebane. (Maksgrensa på banen var 60km/t, men jeg måtte opp i minst dette for å begynne å skli i svingen)
2. Rett strekke med "skumgummimann i gata". Bilen min stoppa fort og greit foran mannen. Neste test her var mer fart og unnamanøvrering. Ikke noe problem, og selvfølgelig bedre kontroll med antiskrens på! Siden vi ikke har "nødbrems" var det kun pedalbremsen som gjalt. (Mange biler snurra da de dro i brekket). Instruktøren ba meg teste i høyere fart. Selv ved 65 km/t hadde jeg ganske grei kontroll!
Alt i alt: Jeg liker bilen enda bedre! ...kan nesten bli litt for trygg nå etter jeg testa på glattkjøringsbanen...
I dag var det åpen dag hos NAFs øvningsbaner, og jeg tenkte jeg måtte jo teste kjærra når jeg også var så heldig at barna overnatta hos svigers! (Mannen min var hjemme og fortsatte oppussing mens jeg lekte meg med bilen på glatta)
Min erfaring fra glattkjøringa:
1. Den glatte svingen ble lett å holde, spesielt for oss som spontant slipper gassen når bilen begynner å gli/skrense. Leafens regen har noe av æren her! Til og med uten antiskrensen på holdt jeg svingen uten å komme over i motsatt kjørebane. (Maksgrensa på banen var 60km/t, men jeg måtte opp i minst dette for å begynne å skli i svingen)
2. Rett strekke med "skumgummimann i gata". Bilen min stoppa fort og greit foran mannen. Neste test her var mer fart og unnamanøvrering. Ikke noe problem, og selvfølgelig bedre kontroll med antiskrens på! Siden vi ikke har "nødbrems" var det kun pedalbremsen som gjalt. (Mange biler snurra da de dro i brekket). Instruktøren ba meg teste i høyere fart. Selv ved 65 km/t hadde jeg ganske grei kontroll!
Alt i alt: Jeg liker bilen enda bedre! ...kan nesten bli litt for trygg nå etter jeg testa på glattkjøringsbanen...