Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - FThorsen

#1
Hyundai Ioniq 5 / Har noen testet å lade på Tesla hurtigladere?
tirsdag 01. februar 2022, klokken 12:01
Nå som en del av Tesla sine hurtigladere har åpnet for alle elbiler med CCS ladeport, så hadde det vært interresant å høre om noen som har testet dette, og kan si noe om ladehastighet.
#2
Hyundai Ioniq 5 / Ladehastighet
tirsdag 16. november 2021, klokken 12:44
Er det ikke mulig å se i appen hvor mye strøm bilen lader med? Altså kW. Gjerne også om den klarer trefase. I Appen klarer jeg bare å se "Standard Charging", som vel går ifra 10 amp (hva nå enn det er i kW) og 11kW (som jeg antar at er maks?).
#3
Hyundai Ioniq 5 / Viktige oppdateringer til Ioniq 5
torsdag 28. oktober 2021, klokken 10:58
Etter å ha surfet i noen tyske forum kom jeg over en lenke til Hyundai Tyskland hvor man kan sjekke om det er noen recalls eller ting som må/skal fikses på bilen basert på VIN. Det var det hos meg;


  • Check coolant loss and, if necessary, replace coolant pump, IONIQ 5 (NE)

  • Update Motor Control Unit (MCU), IONIQ 5 (NE EV)

  • Lane Keeping Assist (LKA), Driver Assistance System (ADAS) and Electronic Steering

Coolant pump problem er nok det Tesla Bjørn og Kris har opplevd på demo bilene de har testet med. Ettersom jeg også har feil dekktrykksensor tenker jeg at jeg venter med å fikse tingene over før disse er kommet inn.
Lenken er; https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/
#4
Hyundai Ioniq 5 / Får ikke start på bilen / reboote bilen?
mandag 04. oktober 2021, klokken 22:08
Hei.

Har opplevd en gang nå at jeg ikke fikk startet bilen (slått på tenningen). Bilen ville bare stå i P eller N. Så den var ikke skrudd på skikkelig. Jeg prøvde vel i ett kvarters tid, og ringte både Hyundai Norge og importør uten hell.
Jeg er vant med Tesla, hvor man ofte måtte boote en eller begge "skjermene". Er det en mulighet å reboote bilen/skjermene i Ioniq 5? Jeg fant referanser til at dette var mulig på noe tyske forum, men ingen som nevnte hvordan. Det hadde vært greit til neste gang noe slik skjer.
Ps. problemet løste seg til slutt ved at jeg gikk ut av bilen, lukket og låste dørene, og så gikk inn igjen. Da var roadside assistant ifra Hyundai på vei for å taue bilen...  :D
#5
Model S 2013 - 2022 / Endring av akselerasjon på ny firmware?
onsdag 06. august 2014, klokken 17:44
Tidlig i sommer prøvde jeg å måle hva 0-100 tiden var på min P85+. Problemet var at traction controllen ville bremse øvelsene. Med traction controllen skrudd på så spant alltid dekkene på tørt underlag i 30+ grader. Så fikk jeg oppdatert ledningsnettet for å kunne lade på 16A og samtidig fikk 5.12 firmwaren. Etter dette så spinner aldri bakhjulene i rett linje fra stillestående.
Har noen andre opplevd noe tilsvarende? Kan Tesla ha gjort om på akselereringen for å minske slitasjen på motor/drive unit?
#6
Model S 2013 - 2022 / Hafslund - Salto samarbeid?
tirsdag 21. januar 2014, klokken 14:27
Hørt noen rykter om at Salto og Hafslund samarbeider om et "elbilabonnement" hvor man før med en Saltoboks mot noe binding i tid til et abonnement hos Hafslund. Har noen andre hørt om dette?

Jeg har Hafslund i dag, men vurderer sterkt å bytte. Hvis de kommer med en slik pakke, kan det dog fort bli interresant å hoppe på denne. Planen var å avvente til Tesla kom med sin ladeboks og se hvordan det blir priset og fungerer.
#7
Model S 2013 - 2022 / Låse bil med FOB inne i bilen
mandag 16. desember 2013, klokken 22:08
Hei.

Jeg skal foliere bilen min nå og skulle i den anledning sette fra meg bilen der det skal gjøres nå i kveld. Ettersom de var gått for dagen så tenkte jeg at det ideelle hadde vært om jeg hadde lagt FOB'en inne i bilen og låst bilen med appen. For så å åpne bilen med appen når de som skulle jobbe med bilen var kommet på jobb.

For å være sikker på om dette fungerte så ringte jeg Tesla og spurte om dette var mulig. Etter å ha hørt med en teknikker så fikk jeg beskjed om at "vi gjøre dette hele tiden selv". Flott tenkte jeg!

Men da jeg satt fra meg bilen, la FOB'en inne i bilen og låste bilen, så tenkte jeg at jeg skulle teste å trykke på dørhåndtaket og vips - det kom ut! Jeg prøvde et par ganger til, og sist gang ventet jeg to minutter, men med samme resultat. Hvordan skal dette egentlig fungere???
#8
Model S 2013 - 2022 / Oppdatert takpakke på garanti/service
torsdag 28. november 2013, klokken 12:21
Jeg var innom Tesla på Skøyen i går for å høre om de kunne titte på takluken min som lager en del ulyder i form av "klikking". Jeg håpet at de kunne ta det der og da ettersom det visstnok ikke er store jobben (smøre opp lister eller tape fast en del til en airbag). Da de sjekket bilen min i sitt system så fikk jeg beskjed om at jeg skulle få en oppdatert takpakke som skulle resultere i spesielt mindre støy når du operer takluken i fart, men også kutte litt på vindstøy.
Dette var helt nytt for meg. Noen andre som har hørt om dette? Jeg tar gladelig imot litt mindre vindstøy. Det virket på meg som de som har bilen sin inne nå for å utbedre småfeil også får denne takpakken oppdatert/fikset.
#9
Model S 2013 - 2022 / Parkering med automatisk parkeringsur
torsdag 14. november 2013, klokken 09:51
Jeg plukker opp et elektronisk parkeringsur i dag (www.parkeringsur.no). I denne forbindelsen sendte en epost til Sandvika Storsenter om jeg kan slippe å trekke billett når jeg har et elektronisk parkeringsur. Svaret jeg fikk var det var det!!!  ;D

Er det noen som vet om dette er godtatt generell praksis for samtlige private parkeringsselskap?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA