Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Ebbe

#1
Må si jeg denne gangen er skuffet over Tesla Drammen som tidligere har levert meget god service. Fikk beskjed om å levere vår bil til diverse utbedringer grunnet små uskyldige feil til vannlekkasje og viktigere bruksegenskaper. Viktig å komme mandag 21. september tidlig morgen. Tesla hadde da fått skriftlig hva som burde utbedres etc. (feil vi har hatt fra juni 2014 og andre feil som har dukket opp i ettertid) Vi gikk gjennom alle ting og jeg ble lovet skriftlig i ettertid å få info om hva som ble gjort og når bilen skulle videre til DK. Fikk lånebil (tusen takk Tesla, alltid flinke på det i Drammen) P85D rød, denne så ikke ut innvendig eller utvendig. Ba de støvsuge den så skulle jeg selv ta resten. De gjorde det øyeblikkelig, flott. At man som kunde kan behandle andre manns eiendeler på en slik måte er for meg helt uforståelig. Tok den med meg, vasket og støvsuget innvendig og vasket den utvendig. Man tar vare på en bil man får låne!
Den 2. oktober får jeg mail fra Tesla om at bilen dessverre ikke blir klar til helgen. Ikke så rart da den står nøyaktig på samme plass som der jeg parkerte den. Den 6. oktober spør jeg på nytt om når de tenkte å starte på bilen. Får til beskjed at de skal gjøre det samme dagen. Til min forundring opplever jeg at de har samme dag kjørt bilen inn på Deres egen låste parkeringsplass, der står den enda noen dager før den blir tatt inn.
I dag 16. oktober ble bilen hentet av DK også uten noe som helst tilbakemelding som lovet fra Tesla. De har heller ikke svart på 2 stk. henvendelser fra meg.
Har heldigvis god kontakt med DK da bilen rett etter levering måtte dit i mange uker for å reparere transportskader innvendig og utvendig.
Kjører forbi der i dag og tar meg en tur innom, fantastisk mottak av en kundemottaker DK, han ber meg bli med å se over da han enda ikke hadde fått info fra Tesla om hva som skulle gjøres. Vi ser da sammen at flere ting Tesla skulle ordne ikke er ordnet. (muligens Tesla Drammen ikke er ferdig)
Men DK sier at de kan se på det og eventuelt justere listen og dør slik at det ser bra ut og at jeg ikke får mer vann inn i bilen.
Så DK ser løsninger og vil hjelpe meg, sier også at de skal starte på panser som de vet skal rettes innen en halv time, noe som viser seg å stemme.
DK følger meg opp på mandag etter å ha tatt kontakt med Tesla.
Slik ønsker jeg som kunde å bli behandlet fulgt opp! Tusen takk Drammen Karosseri!
#2
Carwing / Carwings og to biler
søndag 30. august 2015, klokken 09:39
Vi har to Leaf'er og ønsker å kunne styre begge med Carwings og app. La derfor inn Nissan sin app Carwings og den uavhengige app Leaf Link. Trodde vi kunne logge inn med en bil på hver app. Men opplever at den ene bilen kommer på begge og den andre bilen da blir borte enda vi har logget inn på hver vår app. Noen forslag til løsning der vi kan ha begge bilene på en iPad uten å logge inn og ut hver gang?
#3
e-up! / Lading med Tesla UMC (lader)
tirsdag 25. august 2015, klokken 22:33
Kan man lade med Tesla UMC på vår E-UP? Har prøvd men opplever at den lader noen minutter så slår den seg av. (kommer ikke flere km i visningen enda jeg prøver flere ganger) Ser også i visningen at den viser ladekabel men da med 0,05 t etter (hvorfor står det der, hvordan kan jeg få bort det?)
#4
Lading av Tesla / Nye ladepunkt i Tønsberg!
fredag 19. juni 2015, klokken 15:19
Det er satt opp 4 type 2 mode 3 plasser (må ha egen type 2 kabel) hos Wilhelmsen House AS, Halfdan Wilhelmsens Allé 22, 3112 Tønsberg
To punkter med 11 kW og to punkter med 3,6 kW
Innkjøring følg skilting til legevakt, inn ved legevakten og mellom de to parkeringshusene så finner man parkeringen til Wilhelmsen House. Koster kr. 30,- pr. time eller kr. 200,- for døgnet! Kan betales med kort i betaligsautomat!
#5
Ladeplasser og ladekabler / Nye ladepunkt i Tønsberg
fredag 19. juni 2015, klokken 15:16
Det er satt opp 4 type 2 mode 3 plasser (må ha egen type 2 kabel) hos Wilhelmsen House AS, Halfdan Wilhelmsens Allé 22, 3112 Tønsberg
To punkter med 11 kW og to punkter med 3,6 kW
Innkjøring følg skilting til legevakt, inn ved legevakten og mellom de to parkeringshusene så finner man parkeringen til Wilhelmsen House. Koster kr. 30,- pr. time eller kr. 150,- for døgnet! Kan betales med kort i betaligsautomat!
#6
Opplev elbilens alle fordeler med bland annet gratis passering i bomringen, gratis parkering og gratis oppladning på kommunale plasser, køfri kjøring i kollektiv felt, lave service kostnader og ingen drivstoff utgifter, kun ladekostnad hvis du lader hjemme.

Lettmet. felg sommer og vinter, Air Condition, Elektriske speil, El.vinduer, Farget glass, Handsfree opplegg, Kjørecomputer, Radio/CD, Sentrallås, Servostyring, ABS-bremser, Airbag foran, Antiskrens,
Antispinn, Sideairbager, Startsperre, Stålbjelker.

Ladekabel med 16A, de aller fleste leveres med 10A, også med blå industrikontakt og Schuco.

Holder til i Tønsberg!
#7
Lading av Tesla / Skagerak Arena
torsdag 23. april 2015, klokken 08:21
Skal sende min sønn til kamp mot Odd og lurte på om laderen (22 kW) på Skagerak Arena fungerer/koster penger og hva man kan betale med? På forhånd tusen takk!
#8
Leaf 2010-2017 / Forskjell med og uten varmepumpe!
fredag 16. januar 2015, klokken 14:52
Vi lurer på opplevd forskjell mellom biler med og uten varmepumpe! Opplevd temeraturforskejell, hastighet bilen blir varm og ikke minst om man får flere km ut av bilen?
#9
Model S 2013 - 2022 / Trafikkdata og hastighet's info!
lørdag 10. januar 2015, klokken 16:53
Trafikkdata er noe google har og som vi bileiere drar nytte av når vi kjører og benytter oss av navi. De nye bilene har også GPS og kamera styrt opplysning og fartsgrense/hastighet. Dette er info som jeg regner med at Tesla selv også mottar og lagrer. Derfor burde det være lett for Tesla og la eldre biler uten kamera også dele denne infoen i navigasjonen. GPS styrte fartsgrense/hastighets info burde allerede ha vært en enkel oppdatering av kartdata for gamle biler. Info nye biler med kamera samler opp daglig burde også være lett å gi biler uten kamera!
Håper Tesla gjør dette ganske raskt ut fra info om at dette er en bil som blir bare bedre og bedre via oppdateringer!
#10
Ladeplass med 2 stk. 22kW ladere. Ligger fint til for de av oss som ferdes i Vestfold! Forstår det slik at Renault Zoe kan bruke disse gratis i et år, og vi andre må betale kr. 60,- for en time.
Jeg håper man kunne innført 30 minutters ladning på disse? Holder for de fleste for å komme hjem! For mitt vedkommende er kr. 60,- for en time også mye da jeg ikke har tid eller behov for å stå der så lenge. Har "gratis" ladning i Lier, blir heller til at jeg lader der da. Men om man innførte 30 minutter og en pris på dette til kr. 20,- ville jeg og mange andre se nytteverdien i forhold til behov, hjemmeladning etc. Tror at man også ville klart få en større inntekt på en slik prismodell.
#11
Vestfold og Telemark elbilforening / EL-bil treff!
fredag 26. september 2014, klokken 21:13
Hei! Vi prøver å få til et EL-bil treff søndag 28/9 med tema om hvor enkelt det lar seg gjøre å ta vare på lakk og interiør for oss som ikke har tid eller er spesialister på dette. Det vil bli demo på nye vaskemetoder i forhold til lakktype vi har på våre biler etc. https://www.facebook.com/Tesla.Treff Selvsagt åpent for alle med EL-biler uansett merke! Vi må da hjelpe hverandre!
#12
EV treff / EL-bil treff!
fredag 26. september 2014, klokken 21:05
Hei! Vi prøver å få til et EL-bil treff søndag 28/9 med tema om hvor enkelt det lar seg gjøre å ta vare på lakk og interiør for oss som ikke har tid eller er spesialister på dette. Det vil bli demo på nye vaskemetoder i forhold til lakktype vi har på våre biler etc. https://www.facebook.com/Tesla.Treff Selvsagt åpent for alle med EL-biler uansett merke! Vi må da hjelpe hverandre!
#13
Kia Soul EV / EL-bil treff!
fredag 26. september 2014, klokken 21:03
Hei! Vi prøver å få til et EL-bil treff søndag 28/9 med tema om hvor enkelt det lar seg gjøre å ta vare på lakk og interiør for oss som ikke har tid eller er spesialister på dette. Det vil bli demo på nye vaskemetoder i forhold til lakktype vi har på våre biler etc. https://www.facebook.com/Tesla.Treff Selvsagt åpent for alle med EL-biler uansett merke! Vi må da hjelpe hverandre!
#14
Zoe / EL-bil treff!
fredag 26. september 2014, klokken 20:59
Hei! Vi prøver å få til et EL-bil treff søndag 28/9 med tema om hvor enkelt det lar seg gjøre å ta vare på lakk og interiør for oss som ikke har tid eller er spesialister på dette. Det vil bli demo på nye vaskemetoder i forhold til lakktype vi har på våre biler etc. https://www.facebook.com/Tesla.Treff Selvsagt åpent for alle med EL-biler uansett merke! Vi må da hjelpe hverandre!
#15
Volkswagen VW / EL-bil treff!
fredag 26. september 2014, klokken 20:58
Hei! Vi prøver å få til et EL-bil treff søndag 28/9 med tema om hvor enkelt det lar seg gjøre å ta vare på lakk og interiør for oss som ikke har tid eller er spesialister på dette. Det vil bli demo på nye vaskemetoder i forhold til lakktype vi har på våre biler etc. https://www.facebook.com/Tesla.Treff Selvsagt åpent for alle med EL-biler uansett merke! Vi må da hjelpe hverandre!
#16
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / EL-bil treff!
fredag 26. september 2014, klokken 20:58
Hei! Vi prøver å få til et EL-bil treff søndag 28/9 med tema om hvor enkelt det lar seg gjøre å ta vare på lakk og interiør for oss som ikke har tid eller er spesialister på dette. Det vil bli demo på nye vaskemetoder i forhold til lakktype vi har på våre biler etc. https://www.facebook.com/Tesla.Treff Selvsagt åpent for alle med EL-biler uansett merke! Vi må da hjelpe hverandre!
#17
BMW i3 / EL-bil treff!
fredag 26. september 2014, klokken 20:57
Hei! Vi prøver å få til et EL-bil treff søndag 28/9 med tema om hvor enkelt det lar seg gjøre å ta vare på lakk og interiør for oss som ikke har tid eller er spesialister på dette. Det vil bli demo på nye vaskemetoder i forhold til lakktype vi har på våre biler etc. https://www.facebook.com/Tesla.Treff Selvsagt åpent for alle med EL-biler uansett merke! Vi må da hjelpe hverandre!
#18
EV treff / EL-bil treff
fredag 26. september 2014, klokken 20:56
Hei! Vi prøver å få til et EL-bil treff søndag 28/9 med tema om hvor enkelt det lar seg gjøre å ta vare på lakk og interiør for oss som ikke har tid eller er spesialister på dette. Det vil bli demo på nye vaskemetoder i forhold til lakktype vi har på våre biler etc. https://www.facebook.com/Tesla.Treff Selvsagt åpent for alle med EL-biler uansett merke! Vi må da hjelpe hverandre!
#19
Model S 2013 - 2022 / Tesla Treff
onsdag 17. september 2014, klokken 09:03
Hei! Vi prøver å få til et Tesla treffe søndag 28/9 med tema om hvor enkelt det lar seg gjøre å ta vare på lakk og interiør for oss som ikke har tid eller er spesialister på dette. Det vil bli demo på nye vaskemetoder i forhold til lakktype vi har på våre biler etc. Info her/siden vil bli oppdatert med mer fra en spesialist: https://www.facebook.com/Tesla.Treff
Heller ikke problem å kombinere det med et "mekke-treff", foliering etc. Bare si fra så skal jeg prøve å få tak i de riktige personene. Gi meg gjerne tilbakemeldinger og om man kan komme på Tesla.Treff@gmail.com
#20
Tesla Norge bør snarest forandre sin policy i forhold til de såkalte 2 uker. (Tesla uker)
Som kunde hadde jeg satt stor pris på en mail med info, spørsmål om hvordan mitt eierskap har fungert etc.
Virker ikke som "lille" Norge er så viktig for Tesla, (der kjøper de El-bil uansett) andre markeder er forståelig mye viktigere for en ny bilprodusent.
Tror lovnadene fra Tesla om forbedringer etc. snart blir sett på som en måte å prøve å komme seg ut av et problem. Bedre å gjøre som Apple, ikke si noe, da slipper man å gi info/feil som fører til spekulasjoner som dette forumet har mye av.
Mange har hatt og har problemer med sine UMC, lenge siden Tesla sa de skulle komme med en ny UMC. Ser at Tesla nå gir forskjellige svar til de som ber om hjelp. Kommer den eller kommer den ikke?
3G problematikken er det heller ikke noe info eller løsning på. Dette er noe som er viktig for de som blir berørt. Tesla sier det er et Telenor problem, Telenor legger skylden på Tesla. Vi trenger bare info om hvordan det ligger an. (da tror jeg de fleste forholder seg til det)
4 hjulskontroll som mange har måttet ta da tydeligvis Tesla selv har glemt dette før overlevering av bil. Dette har medført mange hjulbytter, der forhåpentligvis kunder har sluppet kostnadene som burde være en selvfølge. Enda har ikke Tesla en egen policy på dette, da vi leser nesten daglig om dette problemet og at noen får det dekket andre ikke. Skal slike ting som burde være ren reklamasjon bli bestemt av om Tesla "mannen/kvinnen" har en god dag eller ikke?
Slike saker finnes det haugevis av som for den enkelte er et stort problem, men grunnet manglene eller ingen info fra Tesla så blir dette overskyggende negativitet på sosiale media som ingen er tjent med.
Vi som kunder av Tesla er selvsagt over snittet opptatt av bil/teknologi, men vi er veldig forskjellige i forhold til hva vi setter som krav og har av toleranse i forhold feil og mangler ved et produkt. Mine problemer med Tesla kan være bagateller hos en annen eier.
Det er også store forskjeller i hvordan man som kunde blir tatt i mot/behandlet på de forskjellige Tesla service sentrene. Dette kan selvsagt ha noe med arbeidspress etc. men for meg som kunde er det helt rivende likegyldig.
Jeg selv er veldig fornøyd med Drammen!
Dette er noen tanker jeg har gjort meg, andre har andre synspunkter, lag en god diskusjon på dette.
Håper Tesla leser dette og at ledelsen (US) forstår at bil i Norge er noe annet en bil i USA og mange andre steder!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA