Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Lacaixxa

#1
Model S 2013 - 2022 / Dagens "teslagaver"
tirsdag 24. desember 2013, klokken 14:12
Julenissen har forstått tegninga i år; GT 6 og en utgave av AMS med Tesla forside i morgengave:)

Nå blir det Gavebytting med Tesla rundt om i Bergen. Det blir en fin jul i år.

God jul alle sammen!

#2
Elbilen i Samfunnet / 110 - 130 km/t fartsgrense i Norge
mandag 07. oktober 2013, klokken 20:41
Fra dagens regjeringserklæring:

"Regjeringen vil øke fartsgrensene på de tryggeste motorveistrekningene til 110 km/t basert på faglige råd.Ha som ambisjon at nye, trygge, fullverdige norske motorveier dimensjoneres til en maksimalfartsgrense på 130 km/t."

Jeg synes det er på høy tid at man tenker effektivitet, samt får samordnet grensene med resten av norden. Dette er kanskje ikke godt nytt for mange elbil-eiere på dette forumet. Noen har jo kommentert at de som kjører i 130 km/t burde miste lappen - helst for alltid. Kommer dere fortsatt til å kjøre i 100 km/t?

For eksempel i denne tråden:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9652.msg125961.html#msg125961
 
#3
Elbil og økonomi / TMS - Samfunnsøkonomisk bommert (?)
onsdag 11. september 2013, klokken 20:38
I ly av en kritisk artikkel på bilnorge.no tenkte jeg over at kanskje TMS sine salgstall ikke er drømmescenariet for norske myndigheter. Det er nok ikke ideelt - fra et samfunnsmessig synspunkt -at den mest solgte bilen i Norge er;

- 2.1 tonn med tanke på veislitasje
- 5 m lang med tanke på kapasitetsproblemer vei
- Svært rask med tanke ulykkesfrekvens
- Konkurrerer med luksusbiler mtp tap av høye avgifter
- Billig å bruke som gir mer trafikk, ulykker og køer
- Skaper begeistring rundt bilkjøring. (Bil er fy fy) Færre tar buss/tog/bane

Debatten rundt fordeler og avgifter for (luksus)elbiler er nok bare i startgropen...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA