Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - TS

#1
Med to elbiler og en batteridrevet snøfreser
i garasjen så føles det helt feil å kjøpe en fossildrevet båt som avgir lukt og støy. Fysikken i sjøen annerledes enn på land så ingen har lansert en "havets Tesla" eller "skjærgårdens Leaf", ennå.
Men med diverse patenter økende energitetthet og fallende priser på Li-ion så ser det lyst ut de kommnede årene ..  For de som vil delta med å gi eller motta informasjon om dette på Facebook, så har nå en gruppe der . 

https://www.facebook.com/groups/1648602208779498/
#2
Mitsubishi Outl. PH / Montere 12v uttak i bagasjerom
fredag 17. juli 2015, klokken 22:54
Har tenkt å montere et 12v uttak i bagasjerommet og kunne tenke meg å sikre denne med 10A
og benytte et batterivern som kobles inn mellom sigarettenneruttaket og forbrukskilden slik at den automatisk blir avslått når batterispenningen underskrider 11,5v

Men, frykten for at dette ikke er godt nok for å sikre seg mot dødt 12v batteri får meg til å spørre:

Vil fremdriftsbatteriene lade opp 12v batteriene automatisk?

Også ved avslått tenning?

Hvordan lades 12v batteriet om man ikke benytter bensinmotoren til daglig
#3
Andre elektriske doninger / Solcelledrevet fly som skal jorden rundt
søndag 16. november 2014, klokken 21:20
Maskinen har en spennvidde på 72 meter, det er mer enn på en jumbojet. Flyet er laget av lett karbonfiber. De 17.248 solcellene er fordelt utover vingene og flykroppen.
Solar Impulse er det første flyet som er i stand til å lagre solenergi slik at det lader opp batteriene i løpet av dagen for å kunne fly om natten. Det er dette som gjør flyet unikt, sier Bertrand Piccard i et intervju med Teknisk Ukeblad via e-post


Kilde og bilde;
http://www.tu.no/industri/2014/11/16/bestefaren-var-forst-med-ballong-i-stratosfaren.-na-skal-bertrand-fly-jorda-rundt-med-solkraft
#4
Forstår at sjansen er liten her, men større sjanse enn på finn..

Selger Tesladrømmen for å klare meg med kortere rekkevidde og lavere kapitalkostnad til ny Tesla står tunet om et år ..
Har fått tilbud om å få helt ny fullspekket Leaf fra merkeforhandler i innbytte, men slik jeg har forstått det har Soul bedre rekkevidde og bagasjeromsplass. (?)
Leafen kan leveres på en uke, Soul tar mange måneder ..

Send PM dersom det er aktuelt

Sletter innlegget om det blir for markedsrettet for forumet ..
#5
Model S 2013 - 2022 / Model S som leiebil
søndag 13. oktober 2013, klokken 20:46
Starter en tråd hvor vi kan legge inn informasjon om steder som leier ut Model S.

Så en P85 innover på E18 fra Vestfold til Drammen i kveld, med AVIS logo.
Registrert 10.9.13
Den tilhører Drammen bilutleie AS
http://www.avis.no/Bilutleie/Europa/Norge/Drammen



#6
Model S 2013 - 2022 / www.satheesh.net og teslaforum
lørdag 10. august 2013, klokken 20:12
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 10. august 2013, klokken 19:34
Hei. Jeg har skrevet et lite First hand experience blogginnlegg om hvorfor jeg valgte Model S. Ta en titt på linken under. Legg gjerne igjen noen kommentarer om ønskelig.

http://www.satheesh.net/2013/08/10/tesla-model-s-first-hand-experience/

:D

Mvh
Satheesh Varadharajan
www.satheesh.net


Bra skrevet.
Er du som har startet opp www.teslaforum.no ?
Hva er motivasjonen?
#7
Model S 2013 - 2022 / Tilpasset tilbehør til Model S fra 3.part
torsdag 08. august 2013, klokken 12:45
Starter en samletråd hvor vi legger ut info om 3.parts tilbehør tilpasset Model S.
Kan også være utstyr som passer spesielt bra, men ikke nødvendigvis laget for bilen.
Ikke legg inn utstyr som ikke er enkelt å bestille i Norge.
#8
Model S 2013 - 2022 / Parkere S på P-plass for elbil
tirsdag 30. april 2013, klokken 23:30
Er de fleste parkeringsplasser for elbil dimensjonert for småbiler, eller skal det gå fint å parkere en "elektrisk Panamera" på 2x5m uten å hisse på seg Leafer og trillinger som ikke får plass
??
#9
Alt det andre / Helserisiko i el.bil relatert til EMF
lørdag 16. mars 2013, klokken 12:39
Kjenner noen til helsrisikoen med Elektromagnetiske felt (EMF) i moderne el.biler?
Jeg fant en diskusjon på forumet her fra 2007, men det blir mindre relevant da det kun fantes "EUV" på den tiden.

Jeg har hørt rykter om at enkelte Roadster eiere har rapport om kraftig hodepine.

Selv vurderer jeg nå Model S som familiebil og tjenestebil, og da vil det daglig sitte to små i baksetet, kun noen desimeter fra motorene (induktive?) og alle vil sitte på en 400v 85KWh batteripakke..

De daglige turene med barn i bilen blir korte, men i arbeidstiden vil det kunne bli 40mil på meg . Det samme i helgene med familien i bilen.

Er det noen med faglig kompetanse her som våger å svare ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA