Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - den12mann

#1
Model S 2013 - 2022 / Servicehefte
fredag 22. november 2019, klokken 11:01
Jeg lurer på å selge bilen (vurderer TM3) og jeg har et spørsmål til dere som har solgt tidligere

Jeg er blitt bedt om å vise frem hefte for å dokumentere at servicene er tatt underveis.
Hvordan har dere gjort dette med (manglende) servicehefte?

Kan Tesla gi meg en sånn utskrift/bekreftelse? Har sett gjennom gamle mailer og Tesla har ikke sendt meg sånne bekreftelser etter tidligere serviceavtaler.
#2
TMS Hjul, dekk og felg. / TMS Hvordan resette dekksensorene?
fredag 04. oktober 2019, klokken 17:02
Finner ikke lenger alternativ for å resette dekksensorene. Er det tatt bort?

Bilen min påstår at jeg har lavt trykk i ene hjulet selv displayet viser samme trykk som de øvrige hjulene. Hmm..
#3
Model S 2013 - 2022 / Påkjørt, men ingen lapp på ruten
torsdag 21. mai 2015, klokken 18:16
Da har det "hyggelige" skjedd.

Samboer kom tilbake til påkjørt bil uten lapp på ruten. Rimelig omfattende saker. Snakker masse riper, bulker og full pakke over hele høyre side fra forskjerm, via begge sidedører til bakskjerm. Det er umulig at andre føreren ikke har fått med seg dette.

Har tatt bilde av høyresiden på bilen min. Se link under.
http://postimg.org/image/hf7ooc59d/

Har sendt skademelding til forsikringsselskapet og jeg skal anmelde saken imorgen.

Parkeringsanlegget har kameraovervåkning, men hvordan er reglene her? Kan jeg kontakt de og spørre om de kan sjekke opptaket og finne synderen?
#4
Model S 2013 - 2022 / Ikke fullt så super Tesla-service
onsdag 11. februar 2015, klokken 12:12
Siden det finnes en tråd som heter "Super Tesla-service" så lager jeg nå en motvekt.

Saken gjelder innfellbare speil. Første gangen jeg var innom Tesla (Foruskontoret) og spurte de om speil var i august ifjor, men da hadde de ingen speil på lager og det ville ta en god stund før de fikk noen ledige. Jeg ble da enig med han jeg snakket med om at speilene skulle fikses på service til vinteren (fikk bilen desember 2013). Han skulle legge dette inn i systemet.

Da jeg bestilte service så var det (selvfølgelig) ikke registrert noe, så hun jeg snakket med fikset dette.

Dagen for service kom (januar i år) og bilen ble levert. Jeg hørte ikke noe ifra de i løpet av dagen så jeg ringte til Tesla på ettermiddagen litt over 15 og fikk etter litt om og men beskjed om at bilen ikke ville bli klar og måtte stå til over helgen (dette var en fredag). Greit nok det, men når hadde de tenkt å gi meg beskjed?

Hentet bilen mandag etter jobb og da fikk jeg beskjed om at de hadde byttet speil, men manglet styreknapp for speilene så dette hadde de ikke fått installert. De skulle ringe meg når de fikk dette inn og så kunne jeg komme innom og ta en kopp kaffe mens de installerte for den jobben tok ikke lange tiden.

Etter ca to uker ser jeg at jeg har fått de velkjente stripene nedover sidene fra speilene. Jeg ringer til Tesla og sier ifra og får til svar at "de nye speilene lager ikke striper". Flott det, men jeg ser jo stripene på bilen!

Spør de samtidig om de har fått inn knapper og det har de. Når hadde dere tenkt å si ifra til meg?

Jeg svinger da innom slik jeg ble fortalt og etter (nok en gang) litt om og men så blir bilen tatt inn. Ok, jeg skulle gjerne ringt og sagt ifra på forhånd, men da jeg hentet bilen fra service var beskjeden klar, det var bare å komme innom så skulle de fikse dette.

Etter ca en time kom installatøren ut til meg med et spørrende blikk. For gjett hva, det var ikke byttet noen speil på bilen. I systemet var det lagt inn at speil var byttet. Jeg har betalt for speilene. Men på bilen står de gamle. Det forklarer forsåvidt hvorfor jeg har fått stripene, men likevel. Dog laget ikke speilene striper i de 13 mnd jeg hadde bilen fra ny og frem til service.

Da må det ordnes ny time for å gjøre jobben som de skulle ha gjort og har ticket av at de har gjort, men likevel ikke gjort, og siden Tesla Stavanger er fullbooket så har jeg nå ny time i april(!) for å bytte speilene.

Det er tydeligvis stort forbedringspotensial på systemfronten for her var det rot med både spekking av arbeidsomfang (ingen speiljobb registrert før på andre forsøk), deretter hva som faktisk ble gjort på service og tilslutt oppfølging av manglende del. Jeg kan gjerne legge til at jeg hadde håpet på litt kjappere respons på sluttfiks enn 2,5 mnd ventetid når det er Tesla selv som har rotet det til.

Totalt sett en skuffende opplevelse.
#5
Leser at Tesla tilbakekalle 1200 model S. Det er hele produksjonen sålangt?
Noe feil med montering av baksetet.

Dette vil vel gjerne medføre forsinkelse for Europaleveransen?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA