Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Olsleaf

#1
Leaf 2010-2017 / Usb styring av Android mobil på nyere Leaf?
mandag 28. mars 2016, klokken 14:39
Har bestilt en ny Leaf med 30 kwt batteri. Lurer på om det er noen forandring på softwaren. Den jeg har nå er en 2012 modell, importert fra Nederland. Kan bruke IPhone enda, men vurderer å gå over til Android. Begynner å bli lei av restriksjonene til Apple. Andre forskjeller i software fra 2012?
#2
Leaf 2010-2017 / Batteri nivå når service skal taes
onsdag 06. august 2014, klokken 18:02
Lurer på hva batteri soc skal være når man leverer Leafen på service
#3
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Hurtiglader hos Witro i Trondheim
torsdag 19. juni 2014, klokken 21:10
Til alle i Trondheim / Trøndelag; hurtiglader hos Witro er kunn tilgjengelig i åpningstiden. Erfarte dette onsdag da jeg var tom. Men kom meg hjem.
#4
Fredag 30 mai kjørte jeg til Storlien. Flaks at jeg hurtigladet i Meråker, for da jeg kom til Storlien fikk jeg høre fra en annen på stedet at strømmen var koblet ifra.

Ev Power har en side på nettet med info, men der står det ikke noe. Ingen info til kunder heller. Har abonnement, og betaler 49kr i mnd.

#5
Euroleaf / Ikke varme i seter og ratt på eu importerte Leaf
tirsdag 03. juni 2014, klokken 13:58
Oppdaget noe kjedelig i dag. Det er ikke varme i seter og ratt på min importerte Leaf. Men jeg har hatt biler med dette installert og ikke brukt det noe særlig. Kanskje ettermontering er mulig? Dyrt er det vel
#6
Rust / Tectyl behandling på eu importerte Leaf
lørdag 31. mai 2014, klokken 18:35
Da jeg skulle registrere Leaf for service hos Witro sa de at jeg ikke kunne regne med at den var tectyl behandlet. Trodde det var standard på alle Eu Leafer.
#7
Har hatt Leafen i snart 3 uker nå og er veldig fornøyd. Her om dagen kjente jeg en lett vibrasjon under føttene når jeg brukte servo. Er dette normalt? Ble litt urolig, håper det ikke er noe galt.

#8
Elektriske utfordringer / Regn sensor
fredag 23. mai 2014, klokken 16:43
Vi har hatt 2 dager m regn nå. Jeg trodde det var intervall som første trinn, men det er regnsensor. Men den fungerte ikke. I dag kom jeg på at bom brikken var plassert nær sensoren. Flyttet den og nå virker den. Men det med følsomhet er ikke enkelt
#9
Lading / Hvordan stille inn 80% lading?
torsdag 15. mai 2014, klokken 11:18
Er ny Leaf eier, men har hørt at det lønner seg å lade 80%. Men hvordan gjøres dette? Er det fordi Leafen er importert fra Nederland at den lader til 100% hver gang?
#10
Trodde alle eu Leafene hadde issolasjon og varme på batteri. Var hos Witro for å registrere service avtale da de sa at det ikke var sikkert.
#11
Skal prøve å kjøre til Storlien i dag. Mulig at flere el biler kjører i dag. Kan være fullt på den nye hurtigladeren. Håper å komme dit på en "tank". Kjører gammel E6, bare en tur gjennom Hell tunell. Skulle gå bra da.

#12
Mercedes/ EQ / Mercedes A klasse E Cell
tirsdag 01. april 2014, klokken 00:56
Forstår ikke Daimler. Med denne el bilen kunne de ha hatt stor suksess i Norge. Men nei, de ville ikke selge til Norge.

Her er en video av første modell:

http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=36459

#13
Jeg prøver et dumt spm. Finnes det en hattehylle for I-Miev?
#14
Trøndelag elbilforening / Usaklige opplysninger i media
mandag 24. mars 2014, klokken 12:11
Begynner nå å bli lei av usaklig uttalelser i media vedrørende el-bil.

I dag gikk handels næringa i midt byen i Trondheim ut og la skylden på el bil for at det er for lite parkeringsplasser. De bør heller rette skylden mot våre politikere som ikke legger til rette for parkering av el bil i sentrum. Videre bør de også legge til rette for ladeplasser for folk som jobber i midtbyen, og parkering hele dagen, slik at de slipper å bruke lunch pausen for å flytte el bilene sine.

Liker heller ikke at Trondheim Parkering uttaler at de mister inntekter pga gratis parkering for el bil. Parkerings avgift skal være regulerings tiltak og ikke inntekt, her også får el bil skylden for at de "taper" inntekt.

Hva skal vi gjøre for å informere saklig rundt dette? Begynner å bli lei av dette nå, på tide med opplysning til folket

PS. Jeg kjører også på kullkraft, iflg diskusjonene, leiligheten vår får fornybar energi inn.
#15
En service består av sjekk av slitedeler, batteri og software oppdatering. Hva oppdateres i software egentlig? Kan det være at software oppdatering vil føre til mer/ mindre rekkevidde? Er det mulighet for forvarming på 2011 mod via software oppdatering?
#16
Har vært litt uheldig med nøkkelen. Den brakk i 2 da jeg prøvde å stenge og åpne førerdør. For å få til å starte og kjøre puttet jeg den ene delen i tenninga. Trodde det var mulig å få den ut igjen, men det er ikke mulig, så nå må jeg ha ny tenningslås og 2 nye dørlåser, men vet ikke hvilke bilmerker delene er fra så jeg kan finne ut hvor dyrt dette blir.

#17
Fikk vite at Mercedes holder tilbake B electric pga ujevn strøm i Norge. Hva skyldes dette? Hva har Tesla gjort for å kompensere for dette?
#18
Andre Elbiler / Ca miev
onsdag 05. mars 2014, klokken 12:32
Har noen hørt noe om den nye konsept bilen til Mitsubishi CA Miev kommer snart? Ser utrolig spennende ut og skal visstnok ha dobbelt rekkevidde vs IMiev og trådløs indikasjon lading
#19
e-Golf / Bestilling
lørdag 01. mars 2014, klokken 14:42
Om noen vil bestille så var det bare 200stk igjen på fredag.
#20
Elbilen i Samfunnet / Lei av artikler mot el bil i Adresseavisen
tirsdag 25. februar 2014, klokken 13:33
Det er åpnet en føljetong i ordet fritt i Adressa. Den er utelukkende negativ til el - bil. Begynner å bli lei dette nå. I dag var det en ytring igjen om at el - bil ikke er bra for miljøet, fordi familier med 2 biler bruker den andre i helgene og derfor er ikke el bil som nr 2 spesielt miljøvennlig???? Skjønner ikke logikken i innlegget. Mener kronikk forfatteren at vi skal tilbake til å ha 2 fossil biler istedenfor???

I dag selges kanskje Hondaen til foreldrene mine. Den brukte vi som nr 2, men nå ser vi at el bil blir mest brukt, og de sjeldne gangene vi skal på tur kan vi leie en bil. Rimeligere enn å ha nr 2 som ikke blir brukt resten av året.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA