Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Djur1

#1
Tesla / Tesla batteri fra Tesla Semi
lørdag 27. januar 2018, klokken 23:37

Jeg ser mange stusse over semi batteriet og for den sags skyld roadster batteriet. For å få størrelse og vekt og effekt til å henge sammen så må dette være en annen type batteri enn det som finnes i model3,s og x idag.

Tesla ansatte i USA hinter nå om at dette batteriet er neste oppgraderingen til S og X. Altså høyere volt antageligvis og ett lettere batteri med mer effekt.  Musk har vel sagt at en vil ikke gå over 100 kwh i noe særlig grad, men om vekt blir redusert vil en få bedre rekkevidde/ikke så tung bil. Samt at hurtigladning virkelig kan bli super hurtig.

https://www.teslarati.com/tesla-semi-roadster-future-battery-breakthrough-energy-density/
#2
Plugg-inn hybrider / Oversikt over KWh per plugin hybrid modell
torsdag 12. oktober 2017, klokken 13:00
Hei

Finnes det en slik oversikt noe sted?
#3
Zoe / ZOE e-sports
tirsdag 07. mars 2017, klokken 15:23
#4
e-Golf / Egolf på finn.no
torsdag 09. februar 2017, klokken 19:22
Nå begynner det å nærme seg slutten av kampanjen med dumping pris på 24kw egolf.

Det ødelegger for oss som prøver å selge en lett brukt 16 modell.

Men når nye igjen koster 340 så kan vel bruktmarkedet våkne til liv igjen?
#5
e-Golf / Hjelp egolf vil ikke lade
lørdag 04. februar 2017, klokken 23:24
Den står bare på oransje. Kladden lyser helt grønt. Ingen endringer i forhold til at dette er der jeg lader vanligvis.

Hjelp!!
#6
Ladeplasser og ladekabler / CCS ble nevnt spesifikt i statsbudsjettet
søndag 04. desember 2016, klokken 12:59


På pressekonferansen tok Venstre-lederen spesifikt frem at CCS skulle bli satset på i lagt større grad.
Er det noen som vet noe mer om hva som ligger bak dette?

#7
BMW i3 / Fully charged kampagne i Danmark?
fredag 30. september 2016, klokken 11:12


Finnes det noe i3 kampanje i danmark?
#8
e-Golf / Total kilometer teller i kombi instrumentet
lørdag 17. september 2016, klokken 12:41
Før bilen rundtet 10000 km sto totalt antall kilometer her,

Hvordan får jeg den tilbake?

Etter 0.0 trykking får jeg bare opp tripteller eller rekkevidde
#9
Ladeplasser og ladekabler / Laderute Oslo til Levanger
mandag 22. august 2016, klokken 00:50
Har egolf.

Må en punge ut til AR for å komme seg over fjellet?
Har ladet på forum tidligere og det funker fint!
#10
Model S 2013 - 2022 / Nye battericeller
fredag 29. juli 2016, klokken 18:11

Om ikke så lang tid vil en gå fra 18650 standarden til 20700 standard som er mer optimalisert for bilbatteri.

De sier mindre plass
- vil de også være lettere?
Bedre effekt?
Mindre overoppheting ved hard kjøring?
Vil de tåle høyere lade effekt?

Dette blir vel det neste kvantespranget for Tesla?
#11
e-Golf / Oppgradere lydsystem
torsdag 10. mars 2016, klokken 23:35


Hei

Har sett at en kan få tak i en slik;
https://ssl.avp-shop.de/product_info.php/products_id/7272?XTCsid=625663718e551970add01993c534360b

Er det noen som har gjort noe tilsvarende? 
#12
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Signatur x
søndag 06. mars 2016, klokken 12:38
Bare å ta kontakt for handel
#13
Model X 2014 - 2022 / Biler på finn.no
onsdag 02. mars 2016, klokken 16:36
Jeg har fått finn.no om å legge opp model x som ny bil på tesla
#14
Plugg-inn hybrider / Audi A4 e-quattro
søndag 29. november 2015, klokken 10:19
Noen som vet noe mer om denne?

Det virker som Audi ulikt vw satser på å utvikle et 4x4 system for sine etrons ?
Når vil en kunne bestille en slik?

#15
Model S 2013 - 2022 / Solgt,hvilken bil kjøper en?
torsdag 19. november 2015, klokken 15:47
Solgte min p85 og er vel greit fornøyd med det.

Hvilken bil vurderer de som har solgt å kjøpe?
Jeg vurderer flere plugin hybrider. Har ikke vært utelukket å kjøpe en ny Tesla heller.

Viktig at det er plass nok og at det er miljøvennlig.
#16


1. oktober åpnet den første av flere «Powered By Santander» ladestasjoner for elbil. Ordfører i Trysil, Ole Martin Norderhaug sto for den første offisielle ladningen.

Santander Consumer Bank har nå lansert 12 ladepunkter for elbil i Trysil og Fageråsen.  Innen kort tid vil vi også, sammen med Bellona og Skistar åpne åtte ladepunkter i Hemsedal.



Ladepunktene har en effekt på mellom 7 og 11 kW.Totalt er det installert en effekt på ca. 100 kW. En Tesla vil da bruke ca. 7-8 timer på fullade et tomt batteri, mens en ny Nissan eller BMW vil bruke ca. 3,5 time.


#17
Model S 2013 - 2022 / Forbruk i starten
mandag 14. september 2015, klokken 20:12

Forbruket i starten kan legge seg på 400 rett etter at en har ladet.  Det mener jeg det ikke gjorde før? 

Virker som det suges strøm som bare f i starten,  men etterhvert så justerer forbruket  seg.

Hva skjer her?
#18
Lading av Tesla / Er dette riktig?
torsdag 06. august 2015, klokken 15:51
Jeg står på 43 kv stasjon på tanum shopping. Vanlig dc lading tror jeg.
Burde den ikke kunne gå høyere enn 16 amps? Har ikke dobbelt lader
#19
Model S 2013 - 2022 / Hvordan fikse lyder fra pano taket
torsdag 30. juli 2015, klokken 07:09

Jeg har fått utbedret pano taket 3 eller 4 ganger hos Drammen Karosseri. Sist når de skiftet hele taket så ble lyden borte. Det var en slags knirke lyd som var ganske høy.

Etter en stund ca 6 mnd er det kommet en ny lyd. Denne er lavere og litt mer gnissende. Utrolig irriterende.
#20
For dere som vurderer hybrid,  det kommer en ny standard for måling av forbruk som vil erstatte nedc.  Den gamle standarden er helt avleggs og gir altfor lave verdier på forbruk.  Foreløpig tester viser at vanlige biler skal opp rundt 7 til 8 prosent.  Hybrider derimot skal opp ca 15 prosent. 

Beklager men jeg husket feil på tallene.!

http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_WLTP_EffectEU_20141029.pdf
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA