Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - Maartensommer

Sider: [1] 2
1
Model X / Inventory biler
« på: ſøndag 18. August 2019, klokken 07:43 »
Jeg sliter med å komme i kontakt med Tesla.  La inn en reservasjon på en inventory Long Range i går, men sliter med å se om dette er en Raven utgave eller ikke.  Er det noen som kjenner til hvordan man kan finne ut av dette?  Ingen VIN tilgjengelig på den bilen jeg reserverte, fikk kun RN-nummer etter reservasjon.

2
Model X / Nyere brukt TMX 90/100
« på: Tirsdag 01. Januar 2019, klokken 18:32 »
Hei,
Da har jeg kjørt fossilt i 1,5 år siden jeg endelig klarte å bli kvitt min problematiske P85.  Savnet til elbil har meldt seg hardt den siste tiden og jeg ønsker derfor å bytte ut bilen med en nyere brukt TMX 90 eller 100.  Har ikke fulgt med så mye den siste tiden så jeg tar gjerne i mot tips på utstyr, klassiske svakheter med bilen jeg bør være obs på når jeg nå leter etter ny bil.
Første spørsmål jeg har er hva er forskjellen på AP2 og AP2,5......

3
Lading av Tesla / Ladestasjoner på KIWI
« på: Onsdag 02. April 2014, klokken 13:46 »
Ser at Nissan og KIWI skal samarbeide for å få på plass hurtigladere.  Vil dette kun være Chademo tilgjengelig eller vil vi kunne fylle på litt guffe på TMS gjennom enn type2 kontakt?

4
Lading av Tesla / Type 2 kontakt i Aalborg
« på: Onsdag 19. Mars 2014, klokken 21:26 »
Sitter i Aalborg med 63 km typical range.  For en time siden gikk UMC til helvete.  Er det noen som vet om en type 2 ladepunkt i Aalborg.  Skulle gjerne vært med båten fra Hirtshals i morgen kl 12:15......

5
Ladeplasser og ladekabler / Lademuligheter i Søgne
« på: ſøndag 09. Mars 2014, klokken 19:29 »
Vi har tilgang til hytte i skjærgården i Søgne med parkering i Høllen/Solta. 
Det skal ikke finnes noen uttak i Solta og Høllen (landstrøm til båteri Høllen, men ingen mulighet for parkering i nærheten uten å dra en 40m skjøtledning).

Noen lokale helter som vet om noen lademulighet i nærheten?  Iflg ladekameratene-kartet er Kristiansand nærmeste mulighet.

6
Model S / Autotilting av speil i revers
« på: Lørdag 08. Februar 2014, klokken 18:47 »
Dette har plutselig stoppet å fungere hos meg.  Har resettet skjermer og bil, deaktivert og aktivert funksjonen uten at det har løst utfordringen.  Noen som har noen andre tips?

Har 4,5 cm totalklaring når jeg rygger inn i garasjen, så dette er en funksjon jeg setter stor pris på.

7
Model S / Tesla´n har daua
« på: Fredag 24. Januar 2014, klokken 09:46 »
Bilen har stått i kald garasje siden onsdag kveld, tilkoblet med UMC.  Appen fikk ikke kontakt med bilen tidligere i dag så jeg bestemte meg for å gå ut for starte forvarmingen manuelt.  Da viser det seg at bilen er helt død.

Jeg har prøvd begge FOBene (og byttet batteri) uten å få åpnet den.  Jeg har prøvd å plassere FOBen på frontruta ved vindusviskeren på passasjersiden uten sukksess.  Jeg har ikke mottatt siste SW oppdatering.

Noen som har opplevd dette tidligere og som eventuelt har noen tips til hva jeg kan gjøre? 

8
Model S / Coop Extra Slependen (Gml SmartClub)
« på: ſøndag 22. Desember 2013, klokken 12:20 »
Da har jeg funnet ladeplassene på Slependen. De står i P3 kjelleren.
3x type2 med 32A og 7x type1 16A.




9
Model S / Regnsensor
« på: Torsdag 19. Desember 2013, klokken 22:36 »
Er det noen som har fått sensorene til å virke?

Har gått gjennom brukermanualen på skjermen, men sliter med å finne svar.

Jeg har hele tiden gått ut i fra at de to første trinnene er for å aktivisere følsomheten på sensorene.  Utfordringen er at når det regner så reagerer de altfor sent og ofte så virker de som om de går i intervall.  Når det er sagt, så kan de gjerne ta en tilfeldig sveip over ruta i ny og nå når det er blå himmel og sol.

Påførte RainX da bilen var ny, men dette er definitivt slitt bort nå.

Noen tips?



10
Model S / Låsen på hanskerommet
« på: Mandag 16. Desember 2013, klokken 22:33 »
Under en aksellerasjon i dag åpnet hanskerommet seg og det lar seg ikke lukke.  Det virker som om "tappen" i lokket har låst seg.  Jeg skal kjøe rundt med fire kollegaer i morgen så det hadde vært kjekt å få lukket rommet.

Noen tips?

11
Model S / "Car needs service"
« på: Lørdag 14. Desember 2013, klokken 10:01 »
Våknet opp til "Car needs service" i dag. Vi er i utgangspunktet klar til langtur, men det er ikke bilen.  Tesla tar ikke telefonen, men jeg har lagt igjen melding.

Bilen virker i utgangspunktet. Tok en kjapp testtur og det var kun hovedskjermen som fusket litt (gikk i svart). Nå da jeg kom hjem tar den ikke lading (UMC).

edit: "Begge scrollhjulene" har jeg kjørt 2 ganger uten resultat.  Jeg har også kjørt "Power off" i fem minutter, også det uten resultat.

Should I stay or should I go?



12
Model S / Tesla HQ flyttes fra London til Norge?
« på: Lørdag 26. Oktober 2013, klokken 16:30 »
Leste på nett at Tesla hadde et presse og fan treff på Westfield Mall i UK i går.  I den forbindelse ble det visstnik nevnt at Tesla flytter HQ fra London til Norge.  Noen andre som har noe mer utfyllende informasjon om dette?

13
Model S / Pendlererfaring: Sandefjord-Oslo-Sandefjord
« på: Mandag 14. Oktober 2013, klokken 21:51 »
Hei,

Er det noen i dag som dagpendler til Oslo fra Sandefjord?  Hvordan er forbruket?  Dieselkjerra i dag ligger med cruise controllen på 125km/t.  Er man da avhengig av å lade på arbeidsplassen for å komme hjem igjen?

Har dere andre erfaringer som dere mener er av interesse er det bare å komme med dem også.

14
Model S / Lademuligheter i Tyskland
« på: Lørdag 05. Oktober 2013, klokken 13:22 »
Hei,

Jeg må en tur til Nürnberg (Tyskland) i februar (2014) og vurderer å bytte ut fly med bil.  I den forbindelse vil jeg ta fergen til Kiel og kjøre derfra.

Er det noen som har funnet en fin oversikt over lademuligheter i Tyskland - og gjerne Østerrike?

Edit: Endret overskriften

15
Model S / Maks elmotor effekt
« på: Torsdag 16. Mai 2013, klokken 12:15 »
Moderne fossile supercars har over 1.000 hk under panseret.  Hvis man ser helt bort fra rekkevidde (batteri), hvor store elmotorer vil det være mulig å lage? Finnes det noen fysiske begrensniger?

Sider: [1] 2