Hei. Erfaren elbillist men fersk GTE eier....
Sikker elementære spørsmål men jeg fyrer på.
Er regelen om å ikke la batteriet stå tomt eller helt fullt gjeldende på GTE også?
Dette med å planlegge lading er det for å unngå å ha for lenge fullt batteri eller dreier det seg om billigere strøm om natten og/eller forvarming av batteri.
Jeg ladet bilen opp her nå nettopp. Fikk 41 km med potensiale for 1 km til... Er det innafor? Hvilke parameter er det som styrer dette estimatet foruten klima og setevarme? Vil man kunne si noe om batteriet har tapt seg basert på det estimatet? Hvor mye må det tape seg for at det kvalifiserer til nytt. Rullet 50000km 2016 mod.
Dette med nedre landegrense for batteri.... hva anbefales å sette der? Er det slik å forstå at lading vil starte hvis man bikker det satte nivået/prosenten.
Dette med å tillate klimaregulering via batteriet.... dreier det seg om å kunne forvarme via app eller er det en måte å kunne overstyre fast kupetemperatur i e-styring innstillinger?
Sikker elementære spørsmål men jeg fyrer på.
Er regelen om å ikke la batteriet stå tomt eller helt fullt gjeldende på GTE også?
Dette med å planlegge lading er det for å unngå å ha for lenge fullt batteri eller dreier det seg om billigere strøm om natten og/eller forvarming av batteri.
Jeg ladet bilen opp her nå nettopp. Fikk 41 km med potensiale for 1 km til... Er det innafor? Hvilke parameter er det som styrer dette estimatet foruten klima og setevarme? Vil man kunne si noe om batteriet har tapt seg basert på det estimatet? Hvor mye må det tape seg for at det kvalifiserer til nytt. Rullet 50000km 2016 mod.
Dette med nedre landegrense for batteri.... hva anbefales å sette der? Er det slik å forstå at lading vil starte hvis man bikker det satte nivået/prosenten.
Dette med å tillate klimaregulering via batteriet.... dreier det seg om å kunne forvarme via app eller er det en måte å kunne overstyre fast kupetemperatur i e-styring innstillinger?