Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - ebbrey

#1
Model S 2013 - 2022 / Luftfjering som resetter seg?
torsdag 28. august 2014, klokken 00:57
Har noen andre opplevd å parkere bilen i high. (pga innkjørsel) også funnet ut at bilen har satt seg selv tilbake i standard (over natta).

Har 2 ganger nå tatt nedi på grunn av dette. Rygger heldigvis som en snegle.
#2
Model S 2013 - 2022 / Nærmer seg første service.
lørdag 21. juni 2014, klokken 09:03
Bestemte meg for å ikke ha noen service avtale men ta første servicen på 20.000. Deretter 1 gang per år. Det er bare et par uker til. Er det noen som har erfaring med å bare levere bilen til service uten å si noe? Fikser de "alt"? Eller må man komme med liste?
#3
Model S 2013 - 2022 / Seter / nakkestøtte
onsdag 19. februar 2014, klokken 00:28
Noen som vet når de endret nakkestøtten? Og om US bilene vi prøvekjørte hadde slike som vises her?


Etter 8000 km med bilen er det egentlig bare en ting å konstatere. Jeg er for høy for setene. Ikke legge-ut-på-finn krise. Men nok til at jeg ønsker å gjøre noe med det hvis jeg får muligheten. Skal nevnes at jeg er nesten 2 meter høy. La ikke merke til at nakkestøtten var noen issue på test bilen. Men min irriterer. Hvis jeg sitter normal i setet er setet akkurat høyt nok slik at skuldrene holder seg "innafor". Men nakkestøttens design og hardhet særlig nederst presser seg inn i mellom skulderbladene/bunn av nakken.



Som gjør at jeg blir sittendes i en slags nedsunket rånestilling for å sitte mere "komfortabelt".

Noen andre høye som har samme problem? Kanskje det bare er jeg som har rar kropp :P

Hadde setene vært litt mere bøtte og en annen overgang til nakkestøtten så hadde det økt min kjørecomfort drastisk.
#4
Model S 2013 - 2022 / Hvor mye typical med standard lading?
tirsdag 21. januar 2014, klokken 17:27
Hvor mye Typical km får dere ved 90% soc/standard charge.. Mener å huske min var på 354/5 Nå er det 343.

Hva får dere andre med 85kw pakka?

343 blir ca 381tkm med range charge.

#5
Model S 2013 - 2022 / VisibleTesla
torsdag 16. januar 2014, klokken 10:16
Andre her som sitter og fikler med VisibleTesla?

Start/Stopp lading har jeg ikke klart hittil med app eller VT via UMC. Kun hvis jeg er tilkoblet med Type2.

Har lagt merke til at når bilen er våken i VT trekker den 0.4 amp fra batteriet. (Som da utgjør 400x0.4=160w ikkesant?)
Hvis man går utifra 160watt konstant trekk på våken bil 3.8kw pr døgn og 5tkm pr kw så skal altså bilen da tape ca 19km i døgnet våken. Tidligere har jeg notert meg 6km tap når den sover i døgnet. Så det betyr vel at vidlikehold av 12V når den sover er ca 50W/0,125A.

Forvarming med avsluttet lading på UMC'en min trekker 28,6A fra batteriet. (Her trekker nok heller bilen strøm fra veggen om den ikke er tilkoblet UMC.) Hva blir riktig utregning her da? 28,6A*400V=11.4kw konstant trekk fra batteriet?
#6
Model S 2013 - 2022 / NAIAS Detroit
tirsdag 14. januar 2014, klokken 16:55
Om noen er sugen på å se Tesla sitt vindu på NAIAS Detroit, skal de visst vise dette om en times tid her:
http://www.wxyz.com/subindex/video/live_stream
1142AM EST. (17:42 norsk tid)

Kilde: TMC
#7
Model S 2013 - 2022 / 230V IT og måtte kjøpe mennekes lader?
mandag 13. januar 2014, klokken 17:55
Jeg leter etter noen som har hatt problemer med at UMC slår ut 12V systemet. Røde lys. 12V low. Som har kjøpt denne mennekes laderen hvor da dette har fikset alt. Jeg har fått beskjed om at dette er pga jordfeil hos meg. Men er da ikke uvanlig med 1 jordfeil på IT nett rundtomkring.. Ikke at jeg er noen el-ekspert. Men veldig intressert i å høre om noen andre med samme problemene har fått dette fikset med uorginal lader.

Er det noen?
#8
Model S 2013 - 2022 / Smøre pakninger?
lørdag 04. januar 2014, klokken 16:29
Har tidligere lest en anbefaling vedrørende smøring på listene vinduene lukker inntil. Har noen et produkt å anbefale?
#9
Model S 2013 - 2022 / Park
torsdag 12. desember 2013, klokken 19:03
Flere andres park premser som "henger" om morningen? Creep funksjonen er ikke nok til å få bilen til å rulle. Må gi litt gass også "knekker" park bremsen av..
#10
Trenger 5 meter 32A type 2 kabel for lading på jobben. Slik det er idag må jeg legge kabelen inntil bilen for å få ladet. Har snakket med salto men var lang leveringstid.

Har en orginal salto 32A 4 meter, noen her som har en 5 meter de ikke trenger den siste meteren på?

Betaler selvfølgelig mellomlegg.
#11
Model S 2013 - 2022 / Frunk endret
torsdag 28. november 2013, klokken 18:47
De har tydeligvis endret frunken (gjort den mindre) en eller annen gang i september. Skal ha noe med flytting av dc-dc converteren. Er det noen her som har fått matte som plutselig ikke passet?
#12
Model S 2013 - 2022 / Skjerm som fryser?
onsdag 27. november 2013, klokken 20:33
Har noen andre opplevd dette?

Var i en telefonsamtale via bluetoothen mens jeg var ute å kjørte. Stoppet opp i et kryss og trykket da på en av controls knappene "Knappen" på skjermen responderte ikke. Prøvde igjen.. Telefonsamtalen sluttet å fungere via bluetooth og havnet tilbake på telefonen. Radioen skrudde seg ikke automatisk på. Prøvde trykke på controls.. Ingen ting skjer.. Det kommer opp det varseltegnet for airbag helt til venstre i displayet. Jeg kjører bare videre, også etter 2 minutter så begynner det å blinke i hovedskjermen en 5-6 ganger. Og plutselig er tlf tilbake på bluetoothen og skjermen responderer.
#13
Model S 2013 - 2022 / Diskolys i nosecone
tirsdag 26. november 2013, klokken 22:55
Her er det bare å kaste seg over pre-order listen og holde drillen klar.
http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Lighted%20Tesla%20T%20Pre-order%20List&redirect=no
#14
Model S 2013 - 2022 / Display dag/natt auto
fredag 22. november 2013, klokken 23:41
Har mitt display på auto. Det tuller veldig.. Idag skrudde det til natt midt inne i en tunell. Men skiftet ikke til dag når jeg kom ut av tunellen. Men neste tunell derimot, ja da skiftet den over til dag..

Firmware 5.6
#15
Model S 2013 - 2022 / Klimaanlegg
fredag 22. november 2013, klokken 23:39
Jeg har satt alt av klima på auto. Jeg legger merke til at AC er mye off. I min gamle bil hadde jeg alltid AC på uansett årstid på 20 grader. Regner med at AC kun skrur seg på når kjøing av batteriet eller kabinen da trengs?

En annen ting jeg har lagt merke til er at når jeg har klima på 19 grader og auto. Så drar den på alt for mye når bilen har stått stille feks i 30 min nå som det er kaldt.. Kupeen har kanskje synket til 15 grader.. Også drar klimaanlegget på så mye at det blir fort 23-24 grader inne i bilen før den finner ut at dette ble litt mye og roer ned.

Andre som har lagt merke til dette?
#16
Model S 2013 - 2022 / Lading kutter første gang?
lørdag 09. november 2013, klokken 17:29
Har ikke satt bilen til lading mer enn 2 ganger hittil. Men begge gangene har lading stoppet etter et par minutter. Så må jeg ta ut og inn kabelen, også kutter den ikke mer.

Har dette noe med at man nærmer seg bilen med nøkkelen eller at bilen låses opp? Stopper ladingen auto av dette hvis den nettop er startet?

Merket sist idag at det pulserende grønne lyset på lade porten stoppet og blinke. Låste opp bilen og det stod "please attach charge cable".. Igår sjekket jeg bare for morro skyld selv om det var grønt lys, men da sto det 0/13A, så prøvde på nytt.
#17
Model S 2013 - 2022 / Forskjellige frontlykter?
onsdag 23. oktober 2013, klokken 17:26
Hadde 2 stykker bak med idag samtidig. Ene med tyske skilter andre med norske. Den norske hadde vanlig "bue" lys i lyktene som så ut som det hang sammen. Den tyske derimot kunne jeg helt tydelig se pære-raden på. Har det vært noen endringer her? Jeg hadde de vekselsvis bak meg så var ikke vinkelen heller.
#18
Model S 2013 - 2022 / Effektbegrensing?
søndag 15. september 2013, klokken 22:44
Tror dere vi vil få noe mulighet for effektbegrensing via en update i fremtiden? Tenker ikke bare på "valet mode" som har blitt lovet. Men mulighet for å stille selv med passord?
#19
Model S 2013 - 2022 / 2nd Oslo service senter?
lørdag 07. september 2013, klokken 17:08
Dukket opp en mail idag hvor det står "opening this month - Oslo – Sales and Service Centre (2nd Oslo location)"

Noen som vet hvor?
#20
Model S 2013 - 2022 / Badge/Merking bakluke
tirsdag 06. august 2013, klokken 16:01
Jeg har sett de på alna som er merket med P85 og P85+, og på TMC forumet har jeg sett enkelte biler uten "type merking" eller badge på bakluka. Dette kan være fordi tesla har manglet deler men..

Har noen her som har bestillt eller sendt mail om at de ikke ønsker dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA