Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - EXCEL

#1
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Bilen vil ikke lade
mandag 21. september 2020, klokken 20:47
Think City med Enerdel Lithium batteripakke.

Bilen har stått en stund og 12V batteriet måtte/er nå byttet.
Med lader tilkoblet lyser "temperatur indikator", pumpe starter ikke og kontaktorer slår ikke inn. Ved tenning på blinker power limit, pumpe starter ikke og temperatur indikator" lyser. (Se også bilder)

Gode råd tas imot med takk!
#2
Dette prosjektet startet egentlig allerede i 2017, men TTT  :o 
Den originale motoren på 12 slitne Marna hester er fjernet og solgt. Det jeg angret på i ettertid var at jeg også solgte propellanlegget med motoren. "Nytt" propellanlegg er nå endelig skaffet og delvis montert. Drivenhet fra Reva er innkjøpt og var tenkt å kobles til en BMW marine gearkasse. Dette ville åpenbart krevd mye tilpasning og produksjon av spesialtilpassede overganger og motorfester. Men så dukket det opp en ferdig løsning på Finn. En 15HK Briggs & Stratton med 1:2,5 tannreim-gear, trustlager, motorfester og Sleipner kobling! Fikk opplyst av selger at dette hadde vært montert i en seilbåt.
Jeg har demontert ett e-Golf batteri og planlegger å benytte 12KW/t av pakka og konfigurere den i 48V.
BMS er en EMUS og lader er av type TC (1500W), disse er satt opp til å kommunisere med hverandre.
Som display tenker jeg å benytte en iPad eller lignende som kjører EMUS sin originale app.

Planen er å få båten på vannet sommeren 2019. Bilder av hva som er gjort så langt kommer -og jeg vil fylle på med bilder og info etterhvert som prosjektet skrider frem.

Fokus i prosjektet pd: jeg trenger en 48V DC motorkontroller (permanentmagnet) som kan håndtere ca. 200A kontinuerlig. Har du en du vil selge eller kan du anbefale en nettside, ebay e.t.c. -alle forslag tas imot med takk  :+1:
#3
Kjøp og salg av deler og utstyr / 48V DC motorkontroller ønskes kjøpt
torsdag 13. desember 2018, klokken 20:03
Hei,

Er i ferd med å konvertere en Polar 22 til El-drift. Har en Briggs & Stratton permanent magnet motor (15Hk) som jeg trenger en kontroller til. Anyone?
#4
Er det noen som har vurdert å benytte VW sin varmekolbe?
Hva slags styresignaler er i bruk på denne?
#5
Model S 2013 - 2022 / "Hands free" betjening av bakluke
lørdag 30. desember 2017, klokken 00:32
Er det noen som har vurdert å ettermontere "fot" -aktivert bakluke?
Forslag til løsninger/produsenter tas imot med takk  :)
#6
Model S 2013 - 2022 / Ettermontere Power Lift Gate
søndag 25. september 2016, klokken 12:26
Hvis man ettermonterer motorer, motorstyring, betjeningsbryter og tilhørende kabler til løfting av bakluke: må denne aktiveres eller leser bilen at HW er til stede og med det aktiverer fungsjonen automatisk?

Samme med ettermontering av tåkelys/hjørnelys -må disse aktiveres?
#7
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / CALIX varmer
torsdag 22. september 2016, klokken 10:19
Hei,

Kan noen hjelpe meg med å angi hva som er pluss/minus?
#8
Hei, har nettopp hentet en 2011 lithium i Moss og måleren står nå på ca 15%
Til min store forskrekkelse så virker ikke den medfølgende ladekladden.
Vi reiser på ferie i morgen og blir borte i 14 dager og frykter at batteriet ikke tåler å stå så lenge......!! Kan noen låne meg en ladekladd i noen timer i ettermiddag - jeg kan hente og bringe. Please anyone??!
#9
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Defekt Calix varmer?
mandag 02. november 2015, klokken 16:59
Er det noen som har eller kan måle resistans mellom pinnene i tilførsel plugg for Calix varmeren. Den har knekt sikringen og jeg måler ca 100 Ohm.
Litt nedtur å bytte sikring for så oppdage at varmeren er kortsluttet  :o
#10
Model S 2013 - 2022 / Ettermontere lys i dørhåndtak?
fredag 21. august 2015, klokken 20:58
Jeg har bestilt 70D uten lyspakke. Er det noen som har eller vurderer å ettermontere lys i de ytre dørhåndtakene?
#11
Det er to ting jeg har savnet i go-bilen: Klokke og ute-temperatur visning.
Klokke løste seg greit med innføring av ny Dab-bilradio med klokkevisning  :P

Løsning på ute-temperatur visning har vært et lengre lerret å bleke . . . . .
MEN, en vakker dag . . . fikk jeg øynene opp for det lille oppbevaringsrommet nederst ved vindusheis-bryterne.

Ved hjelp av en pappmal lagde jeg en aluramme som passet til både oppbevaringsrommet og denne: http://www.clasohlson.com/no/Termometermodul/Pr344111000
Alurammen er festet med dobbelsidig tape.

Malurt: det er ikke lys i dette displayet pdd, men vurderer å montere led på bakside av selve displayet -time will show.

Under finner du en liten billedkavalkade: 
#12
Nå har jeg kost meg en stund med god varme i bilen  :)
Etter at ny varmer ble montert hos R&S har kjøring helt ned i -20*C (!) fungert helt fint.
På motorveien, i 100km+, ble det litt kjølig. Kjøpte da isolasjons rør-skåler fra Clas -problem solved ;)

Uansett, det hadde vært ok hvis bilen var varm når kjøreturen starter ::) Jeg "orker" ikke to kabler inn til bilen, så jeg har koblet meg inn på bilens originale 230V system. Jeg benytter en fjernkontroll fra Clas http://www.clasohlson.com/no/Nexa-fjernstr%C3%B8mbrytersett-for-utend%C3%B8rsbruk/Pr364606000

Jeg benyttet samtidig anledningen til å lydisolere.
#14
Ble stolt eier av 2009 modell Think i forrige uke  :) Detta har jeg snakka om leenge og nå ble det endelig en realitet.

Uansett, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne ut av følgende.: På vei hjem fra jobb i dag startet sentrallåsen (begge dører) å låse seg opp og igjen flere ganger. Når bilen ble parkert fortsatte forløpet, kupe lyset slår seg også av og på. Jeg har sjekket at det ikke er fjernkontrollen(e) som roter det til. Jeg har fjernet sikring nummer 15 for å forhindre at sentrallåsene "brenner opp" samt at bilen risikerer å stå ulåst i natt. Registrerer at releet for sentrallåsen fortsatt står og jobber.....

Noen som vet hva dette kan skyldes? Er det noen som har el-skjema for Thinken?

mvh
GYE
   
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA