Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - fstromsv

#1
Vår kjære Ion ble kondemnert for en tid tilbake.  Som noen her vil være klar over var det en tydelig forskjell mellom IOn/C-zero og i-Miev.  I-Miev kom med 3 kjøremoduser (D-B-C), mens Ion/C-zero kun kom med en (D).   På de tidligste modellene var B-C i Ion/C-Zero kun maskert med en fysisk sperre iform av spor nede i boksen under girspaken.  Så derfor om det er noen med tidlige modeller av Ion eller C-zero som ønsker mulighet til å få 3 gir på bilen sin (3 grader av regenerering), så har jeg  en slik tilgjengelig.

I tillegg har jeg en skvettlapp (høyre foran) også tilgjengelig.

Ta kontakt om det er av interesse. Bosted Bærum.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Forbruksbatteri 12V - lav spenning
torsdag 21. november 2019, klokken 00:02
Har hatt en rekke tilfeller det siste året (2014 modell) hvor spenningen på det lille forbruksbatteriet blir for lavt til at bilen klarer å starte.  Har gjerne skjedd etter at bilen har stått ubrukt en rekke dager.  Sist idag hadde den riktignok kun stått over natten.  Har bestilt et "nytt" batteri fra et huggeri.  Håper det løser problemet.

Har også funnet en nødløsning.  På Biltema får man kjøpt en booster som i design inneholder noen relativt store kondensatorer som vil la seg lade opp fra batteriet (til tross for dets lave spenning).  Spenningen (14.V) som da bygges opp på kondensatorene er da mer enn godt nok til å få startet bilen.  Har lagd en liten videosnutt her som viser hvordan dette gjøres i praksis.
https://youtu.be/F-yGsRKrv9k
#3
Har de siste dagene hatt for uvane å rygge inn i ting.  Med denne bilen er vi jo så heldige at bakskjermen er bøyelig i glassfiber (?) og kun festet med plastnagler.  Kommer du borti noe så popper de plastnaglene som er benyttet i overkant av skjermen av.

Så var jeg innom BOS første gangen.  44,- for en liten plastdings.  Tenkte kanskje jeg skulle sørge for å ha noen av disse liggende, men 10 stk for 440,- blir jo for sykt.  Noen som har en anelse hvor jeg kan finne slike til en billigere pris?  Jeg har sjekket Biltema, Mekonomen etc uten å få treff.
#4
Mitsubishi Outl. PH / AC slår seg på automatisk - pr default.
mandag 04. april 2016, klokken 10:38
Som det skrives i en annen tråd her inne:

"Hvis du holder inne snøkrystallen i ti sekunder når den er avslått, vil den (ac kompressor, den som gjør at ICE starter) ikke slå seg på når du starter klimaanlegget. Da må du starte ac kompressor manuellt ved å trykke på snøkrystallen."

Vil bare informere dere om at dette ser ut til å fungere fint også på 2014 modellene.

Dette vil kanskje hjelpe til med å unngå at ICE starter så fort i kulda.  Man slipper da å slå av AC før man slår av bilen, om man ønsker at AC ikke skal automatisk slå seg på neste morgen.
#5
Model S 2013 - 2022 / Model S simulator
søndag 25. mai 2014, klokken 00:59
Du verden.  Under utvikling tydeligvis.  Slik den er nå tror jeg ikke det er underholdning for veldig lenge .... :)

http://insideevs.com/tesla-model-s-simulator/
http://www.habrador.com/labs/tesla-simulator/
#6
Mitsubishi Outl. PH / Moderne biler og CAN nettverk
mandag 31. mars 2014, klokken 15:37
https://norsis.no/2014/03/mer-fokus-pa-hacking-av-biler/

Sikkert noe som kan gjøres for å gjøre bilenes nettverk ennå sikrere for fremtiden, men pr nå skal vi kanskje være glade for at Outlander ikke har elektronisk håndbrekk ! :)
#7
Mitsubishi Outl. PH / Instruksjonsbok og annen dokumentasjon
tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:30
Har skannet hele instruksjonsboken for å ha den tilgjengelig som PDF fil.  Kan jo også være av interesse for andre (de som venter og potensielle kjøpere).  Tilgjengelig her:

http://bayfiles.net/file/18JjV/ACpcG6/Instruksjonsbok.pdf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA