Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Rymegnal

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / SOLGT: 2006 model Buddy selges
torsdag 19. desember 2013, klokken 14:59
Hei!

Min gule lille "sinte" veps har gjort sitt, og trenger et nytt hjem. Bilen er en 2006 model Buddy, fulgt jevnlige servicer. (Ikke i år)

Bilen fikk nye batterier i 2010, men trenger nye batterier. Den går nok noen km. Bilen ellers er helt grei, men en ser at den er "barnehagekjørt".

Bilen har byttet hjullager, nesten nye sommerdekk og piggdekk. Motoren er byttet i 2012, og nesten ikke kjørt etter det. Vebasto virker ikke etter siste servicebesøk(!)

Den har stått for det meste i garasje, men siste 1/2 året har den stått godt inne i en carport.

Hvor mye bilen har gått er husker jeg ikke, men tipper ca. 25 000. (Sjekker opp i kveld)

Jeg har kviteringer og rapporter på alt som er gjort med bilen.

Bilen anses for et prosjekt og selges fortrindsvis til en som vet hva dette er både positivt og negativt. Pris blir vi enige om.

Bilen står i Ski kommune rett sør for Oslo.

Send PM for mer info.
#2
Hei!

Kommer hjem fra ferie, skal ta en tur med bilen. Ingen ting skjer, beveger seg litt frem og tilbake.

Høres ut som at det "knitrer" fra motoren. Jeg mener at jeg har lest et sted at dette har noe med børster som henger på motor? Stemmer dette? hvordan får jeg løst dette?

Skulle helst ha vært på jobb i morgen.

(Den har vært litt trøblete etter lange helger med at den har stoppet etter noen meter, skrudd av og på og kjørt videre. Men den har ikke vært så ille som dette.)
#3
Tidlige: Buddy / Kewet / Dødt 12V batteri
onsdag 16. juni 2010, klokken 00:20
Hei!

Det kan se ut som at 12V batteriet på min Buddy har "lagt på røret". Skulle ut å kjøre, og vips, ingen strøm i display, ikke taklys, det var et bittelite svakt lys i kjørelysene...

Jeg har sjekket om det lyser i taklyset, det gjør det ikke. Har sjekket alle sikringer, de ser hele ut.

Bilen stod ute i ca. 30 min i regn før jeg satte den til lading, men dette burde ikke ha noe å si, så også etter at lading startet på displayet.  

Neste post på programmet er å sjekke status på 12V batteriet mitt. Og siden enkelte rundt meg mener jeg har ti tommeltotter så spør jeg heller en gang for mye enn en gang for lite: Hvor i all verden sitter dette batteriet i bilen? Min modell er en 2006 utgave. Og hva bør jeg passe på? Har lest litt rundt og ser at noen snakker om å koble fra CarController før man jobber med batterier. Hvor og hvordan gjøres dette? (Og ja, jeg har tenkt å få hjelp til dette før jeg lar mine ti tommeltotter tulle det til ;) )

Jeg har lett litt rundt på nett etter skjema/tegniger men finner det ikke.
#4
Enkle batterispørsmål / Servicerapport - Buddy
mandag 30. mars 2009, klokken 23:42
Hei!

Det var dette med å hente ut servicerapport fra buddy da... jeg har nevnt det i en tidligere tråd at jeg har fått det til før, (brukte andre kabler som jeg fikk lånt/ikke finner igjen) og ikke fått det til nå. Tenkte jeg skulle prøve på nytt nå, uten at det hjalp så veldig mye.

Dette er er utstyret; bærbar Asus, USB to Serial Port Adaptor 38-2150 fra Clas Ohlson, kjønnvrider av typen Mini Gender Changer DB9F/DB9F fra Clas Ohlson. Elbil Buddy, kjørt 20 000 km, batterier konstantert utslitt på service for en uke siden. (Det at jeg vil ha ut servicerapport har ingen ting med at jeg ikke tror Elbil Norge, for jeg merker jo at rekkevidden er mye mindre) Hyperterminal til Win XP med SP3.

Sjekket: ingen skumle gule uttropstegn under enhetsbehandling i XP OK, strøm på bærbar OK, ingen synelige brudd eller andre skader på USB kabel eller kjønnvrider OK.

Testet: Det meste, resultat, ingen ting på skjerm i hyperterminal i XP. Jeg trodde jeg hadde litt erfaring med PC, og destod mindre på bil, men der har jeg nok tatt feil. I korte trekk er dette prøvd; har fire usb porter på pc'en alle kommer opp som comport 3, samt at de kommer opp som comport 8,9,11,12 i hyperterm også, mao, jeg kan velge to porter i hyper term. Jeg har satt instilligene til 9600,8,Ingen,1 og Xon/Xoffi hyperterm.

Fremgangsmåte; kabel og kjønnvrider satt inn i bilen, koplet til usb kabel i bil, startet hyperterm, satt riktige settings, satt på tenning(når jeg satte på tenning er jeg faktisk usikker på), trykket på reset knappen på trippteller. Ingen ting skjer. Har prøvd det samme med bare å endre konfig fra port 3 til eks. 8,9 ol som nevnt over uten at det hjalp. Har også prøvd med og uten tenning på, samt lader.

Ikke testet; annet program enn Hyperterminal, har hørt rykter om at den kan være ustabil.

Noen som har forslag?
#5
Tidlige: Buddy / Kewet / Ny bil?
mandag 15. september 2008, klokken 12:26
Hepp!

Ser på  http://www.evguide.nu/ At Elbil Norge skal lage ny bil? Noen som vet noe om dette? Jeg har ikke selv lest artikkelen;

***
5. sept. 2008
En ny modell fra ElBil Norge

- er nu på G ifølge en artikkel i Dagens Näringslivs papirutgave i går.
Man sier seg ha 25 personer som utvikler bilen i Portugal, og den skal produseres i Portugal eller for eksempel Kina.

***

Og er det ellers noe nytt om batteriene til Elbil Norge? det har vært stille om testingen av nye pakker....
#6
Tidlige: Buddy / Kewet / Lakkrens
tirsdag 17. juni 2008, klokken 13:49
Hei!

Er det noen som vet hvordan lakkrens oppfører seg på Kewet? Jeg har fått relativt mye asfaltolje på bilen etter en asfaltering langs veien til jobb. Som kjent er lakkrens ganske kraftig, og vil nødig bruke den på Kewet'en hvis jeg risikerer at lakken blir matt etterpå.
#7
elbil.no og elbilforumets nettsider / www.elbil.no i utlandet
søndag 20. april 2008, klokken 22:23
Heisann!

Er det noen spesiell grunn til at www.elbil.no er plasert i utlandet? For meg ser det ut som om den står i Vancouver, Canda. Finnes masse hosting leverandører i norge også...

(Ja, jeg synes det til tider går tregt å laste sidene til www.elbil.no, mens vg og db går greit.)
#8
Tidlige: Buddy / Kewet / Webasto - duggproblem
fredag 01. februar 2008, klokken 12:43
Heisann!

Er det bare jeg som har problemer med dug i bilen når webasto går, eller er dette et generelt problem? Det skal sies at det trekker ganske kraftig i fra dørene, (dette må fiikses på neste service) så jeg har en misstanke om at det kommer inn rå luft enten når jeg kjører eller om natta som gjør at jeg får dug.

Bilen står i garasje om natta. Har prøvd ha å et vindu åpent når jeg lader om natta, (for å få ut foktighet) men kan ikke se at det hjelper.

En annen ting er at jeg synes webastoen skrur seg av litt for ofte, dvs. det kommer bare opp Err. Så må den kjøle seg ned før den kan startes på nytt. Av erfaring kan dette komme av at det begynner å bli lite parafin i tanken, men eks. i dag. var det full tank, og etter ca. 10 minutter kom det opp Err på displayet. Er litt iritablet både når det er kaldt og mye dug... Og det er ikke noe symetri i når det skjer heller. Har prøvd å se om det er når jeg kjører i dumper, rundkjøringer ol i tilfelle det skulle ha noe å si.

Og hvis noen sitter med "fasiten" over feilmeldinger i displayet til webastoen, så tar jeg gjerne i mot den.

Bortsett fra dette, er jeg relativt forøyd med min lille gule! ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA