Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - El-vis

#1
Carwing / Feil i Carwings etter sentral oppgradering
torsdag 14. januar 2016, klokken 13:55
De siste dagene har jeg fått "ugyldig id/passord" når jeg forsøker å logge inn i Carwingsapp på iPhone. Har omstartet, lagt inn id/brukernavn på nytt, dobbelsjekket navn, men uten hell. Fikk kontakt med kundeservice i dag, som kan fortelle at etter en teknisk oppdatering av appen for noen dager siden har det blitt en feil, og derfor fungerer ikke appen for meg og mange andre (alle?). De vet ikke når feilen blir rettet...
Passer jo ganske dårlig nå som det er så kaldt...
#2
Dekk / Felger / Hurtigkjetting
onsdag 26. september 2012, klokken 12:23
Noen som har erfaring med hvilke hurtigkjettinger som er smarte til Leafen? Skifter snart til mine piggfrie vinterdekk - men vet om en veldig lang bakke opp på fjellet som kan bli ugrei når det blir  vinter.  :P

Hurtigkjetting, Easy-grip eller snøsokk?
Lett å legge på, må sitte på is i nedoverbakke.  ;D

Og i nedover må man kanskje sette kjetting på bakhjulet siden vi har forhjulsdrevne biler?
#3
Kjører bilen til Danmark i sommer - det vil si - tar den med på båten til København. Vurderer å kjøpe tilgang til Clever http://bit.ly/Oi9an6, men skjønner at det kanskje ikke er riktig kontakt for oss? ??? Eller? Og at man likegodt kan bruke de mange gratisladerne, som finnes på www.ladestik.nu. Men også der er det listet et virvar av kontakter, og for en som ikke er overteknisk (selv om jeg regnes for det av de fleste jeg kjenner...hehe ;)) er jeg usikker på hva som skal til for en Leaf, hva jeg evt bør kjøpe av overgang, og hvor jeg finner det som trengs.  Noen som kan gi oppklarende informasjon - langsomt - og uten stammespråk? :)
#4
Leaf 2010-2017 / Jekken?
mandag 30. april 2012, klokken 19:30
Skulle bytte til sommerdekk i dag. Endelig!

Fomlet lenge for å få ut jekken, før vi skjønte hvordan den må skrus for å løsne i festet.  ???
Leste i boka at kun den medfølgende jekken skal brukes på Leafen.

Utrolig dårlig jekk, og kjiipt å ikke kunne bruke garasjejekken som normalt går som en drøm å sveive.  >:( Kom knaselyder da vi prøvde med garasjejekken, så vi turte ikke annet enn å bruke orginalen. Ser ut til at festesporet under bilen er spesiallaget for Leaf-jekken. Så det ble både tungt og tungvint å få bilen opp fra bakken.  :(

Noen som har erfaring med andre jekker? Eller svipper alle innom et dekkbytteverksted for jobben?
#5
Selger min Think City 2001-modell. Kun kjørt 30 000 km og har installert ny motorkontroller (bilens dyreste del ca kr 25 000). Går som en klokke.  :)

Batteripakken har vært til jevnlig vedlikeholdslading. EU godkjent våren 2010. Alufelger sommer- og vinterhjul. Radio/cd spiller. Lastebøyler.

kr 59.000  :D (rettet opp prisen, så jo at jeg hadde skrevet feil, det blir kr. 63 853 inkl omreg.)
Ligger også på finn.no

#6
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Motorkontroller
tirsdag 13. oktober 2009, klokken 23:38
Noen som har erfaring med motorkontroller og bytte?

Min bil ville ikke lenger gå i gir og måtte taues til verksted. Trodde først det kunne være girlåsmotor, og litt engstelig for prisen på bytte, som ble anslått til ca 5.000 kroner.

Sjokket ble desto større da jeg fikk vite det var motorkontroller som må byttes. Det er visstnok en av de dyreste delene på Thinken. Koster opp mot 30.000!!!

Er ganske så glad i min bil og lite lysten på å skulle takke den av, vil gjerne høre om noen har vært borte i lignende.  Skal det virkelig koste så mye? Kan det gjøres på andre måter? Vet at jeg uansett løper en risiko om jeg skifter, for batteriene kan jo takke for seg når det skulle være. Men bilen har ellers oppført seg pent, og har bare gått 15.000 km (en av USA-bilene).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA