Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - nyttblad

#1
Elbilen i Samfunnet / Buss i bussfil og vikeplikt
tirsdag 23. februar 2016, klokken 07:51
Holdt på å få en buss i sida på bilen i dag ved Vika Atrium ved Aker brygge vestfra. Lurer egentlig på om bussen hadde retten på sin side.  Her er det to filer der høyre fil er bussfelt. Jeg kommer da i venstre felt. Bussen har stoppet ved stopp. Idet jeg er 10 meter bak bussen og nesten på siden begynner han å blinke til venstre. Normalt sett når jeg kjører her pleier da bussene å blinke til venstre for å vise at de skal ut av stoppet. De pleier da å fortsette rett fram i bussfila (venstre fil) og over lyskrysset før de fletter inn i en fil etter lyskrysset til Aker Brygge. Da har jeg forstått det slik som at bussen blinker ut av stoppet men skal fortsette i bussfila. Men i dette tilfellet vrenger han bussen rett over i venstre fil (der jeg kommer) . Bilen min er da midt på leddbussen idet han begynner å vrenge over og det fortsetter han med selv om det kommer bil imot. Med nød og neppe kommer jeg forbi bussen før han er over i fila. Innser i ettertid at jeg burde ha stått på bremsen. Så lurer jeg egentlig på hva som er rett her. Har bussen rett til filskifte fordi han blinker ut eller blinker han ut fra stoppet?
#2
Lading / Sikringstrøbbel ved tilkobling av ladekabel for schuko??
onsdag 06. februar 2013, klokken 21:05
Har siste uka opplevd to ganger at lader har slått ut sikring. Første gang i forrige uke, satte stikkontakt på lader i veggen på jobb (Telenor). Sto gnister ut av kontakten og sikringen gikk. Har etter det ikke opplevet noen problemer. Så skjedde det samme hjemme i dag. Plugget inn laderen i veggen (16A sikring). Gnister sto ut og sikringen gikk.
Bruker laderen som fulgte med bilen ved kjøp.
Kan det være et problem med laderen eller er det eventuell fuktighet som kan være problemet?
#3
GOM / Feil på guessometeret/rekkevidde på bilen?
onsdag 17. oktober 2012, klokken 09:08
Begynner å lure på om det er noe feil med gjenstående km på bilen min. Den siste uka opplever jeg at ved 80% lading har jeg ca 100-110 km rekkevidde på bilen mens ved 100% lading har jeg ca 135 km.
Samtidig har jeg 10 streker på 80% lading og 12 streker på 100% lading.
Kjører jeg til jobb om morgenen faller det raskt med 20 km på de første 2 km jeg kjører og på de 25 km til jobb har km gjenværende falt fra 105 til 60. Lader så på jobb igjen opp til 105 (80% lading). Kjører så hjem igjen og opplever at gjenværende når jeg kommer hjem er 100 km (på en 25 km strekning). Antall streker virker korrekt i forhold til kjørelengde.
Er det bare bilen min som er forvirret av kjørehistorikken min eller er det noe som skurrer?
#4
Humor og kanari / Savner vitner etter påkjørsel ved Nasjonalteatret
tirsdag 21. august 2012, klokken 19:24
Hei

Sto i venstre fil ved fotgjengerovergang i Haakon VIIs gate utenfor inngang nasjonalteatret stasjon rett før svingen ved 17 tiden i dag.
Sto stille i fila mi og ventet på å komme rundt svingen idet en stor rød leddbuss kommer på utsiden og kutter svingen og drar siden på bussen langs bilen min. Bussen kjørte videre og jeg fulgte etter. Bussjåfåren sier han ikke merket noen ting og ikke aner hva som har skjedd og derfor ikke vil skrive under på skademelding selv om han fyller ut alle andre data.
Jeg kjørte en svart Nissan Leaf og i tillegg til bulker og skraper punkterte venstre forhjul samt at blinklyset til bussen satt igjen i bulken.

Hvis noen har sett det som skjedde, ta kontakt med meg idet jeg trenger vitner til saken.
#5
Selger min gamle bil som delebil uten batterier. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31896870.
#6
Hvordan får jeg satt bilen i fri slik at jeg får dyttet den framover. Bilen er ribbet for batterier (også 12V).  Husker det var et triks her men nå har bilen stått i et år og jeg har glemt det.
#7
Kjøp og salg av deler og utstyr / Trojan Blybatterier til salgs
torsdag 15. september 2011, klokken 20:55
Har 8 stk batterier som dette http://www.trojanbattery.com/Products/30XHS12V.aspx til salgs. Selges for ca 10000 . Batteriene er nye
#8
Hei

Er det noen som vet beste måten å frakte en Think uten batteri. Trenger å frakte bilen min fra Automotives og hjem. Kan man leie hengere til en billig penge f.eks? Er jo ikke akkurat lett å taue en bil tvers gjennom byen heller.
#9
Er det noen som har oversikt over hva forskjellen mellom disse tre modellene er? Fant f.eks denne setningen i en omtale på guardian i forbindelse med omtale av Peugeot iOn:
"It has strong regenerative braking, slowing down determinedly when the accelerator is released; this is the one functional difference between an Ion and an i-MiEV, and it's why Peugeot claims its version can travel up to 30 per cent further on a charge."

Noen som også i samme slengen vet når Peugeot og Citroen vil begynne å selge bilene i Norge?
#10
Hei

Kjøpte meg en think classic for 2-3 måneder siden der batteriene var rekondisjonert senest i november 2009. Etter å ha lest litt på forumet her regnet jeg med å ihvertfall muligens å ha en bil som kunne gå et par år.
Så under en kjøretur forleden opplevde jeg at det eksploderte og væske fosset ut under bilen. Viser seg at en god del celler hadde blitt ødelagt.
Har nå også forstått det slik at battericeller ikke er så veldig lett å oppdrive lenger og at jeg da heller ikke vil ha noen slags garanti for at batteriet ikke "ryker" igjen om kort tid.
Er helt fersk på elbiler generelt og eneste kunnskapen jeg besitter er å ha lest endel innlegget på fora her. Har også forstått det slik som at det nå er en god del av think classic batteriene som har begynt å få problemer.
Lurer da på om det vil lønne seg å bytte ut hele batteripakka eller om man kan kjøre en god stund enda men det finnes det kanskje ingen fasit på.
Er det mulig å få noe slags forvarsel om at ting ikek er som de skal? Er det vanlig at batterier eksploderer eller vil de heller bare bli dårlige?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA