Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Pourran

#1
Kia Soul EV / Bytte av batterikjøleveske
torsdag 06. januar 2022, klokken 12:35
Godt nytt år. Skal ta bilen til første service etter kjøp, helt ny bil, godt 14000 KM og har fått følgende beskjed:

I tillegg skal batterikjølevæske byttes. Dette koster 3000 kr. Og Ecall batteri skal byttes. Dette koster 2000.


Er det noen som har erfaring om dette er standard?

#2
Kia Soul EV / Ekkoproblemer med Apple Car koblet til med kabel
onsdag 09. juni 2021, klokken 13:11
Når jeg har min iPhone (siste iOS + testet med flere forskjellige kabler, alle originale Apple kabler) koblet til bilen og ringer via Apple Car play, så er det alltid ekko i røret hos mottager, slik at jeg blir nødt til å ringe de opp igjen når telefonen er koblet til bilen kun via bluetooth. Er det flere som har opplevd dette? I så fall hvordan har dere løst dette problemet?
#3
Kia Soul EV / Ladetid gateparkering Oslo
torsdag 10. desember 2020, klokken 11:00
Hei.
I går så ladet jeg min helt ny bil på gata i Oslo. Bilen hadde 26% kapasitet igjen. (Det er en 2020 modell med 450KM kapasitet). I appen kunne jeg se at den trengte 29 timer for å bli fulladet. Jeg hente bilen klokka 09.15 i dag, ladingen ble startet 19.10 igår, og da var bilen ladet opp til 65%.
Er dette som forventet eller lavere enn forventet?

#4
Lurer på om det er flere enn meg som har opplevd følgende problem:
jeg plugger kontakten i veggen og putter pistolen i bilen, det grønne lyset og ladelampa lyser når jeg drar fra bilen. Ca. 30-35% av gangene  har jeg kommet tilbake til en bil som ikke har ladet. Den grønne lampa på laderen har lyst grønt alle gangene.
Dette har medført at jeg har blant annet blitt sittende fast på Rygge og trengt tauing inn til Oslo.

Problemet forekommer på forskjellige ladestasjoner, privat og offentlig. Både nye og gamle offentlig ladestasjoner (firekantet og tubeladestasjon.)

Jeg har levert bilen inn til Auto Elite for andre gang nå, men de klarer ikke å finne en feil. Citroen mener også at det heller ikke er en feil. Oppfatningen til både er at siden laderen er tung, så "faller" den ut av ladekontakten. Konklusjonen har de kommet til etter å ha lest følgende artikkel http://elbil.no/ladestasjoner/846-sett-en-kurv-pa-ladestolpen.
Jeg tror ikke at feilen ligger her fordi:
a) Den grønne "ready" lampa har lyst når jeg har kommet tilbake til bilen
b) På de nye ladestasjonene, tubene, så er lokket såpass tett at tyngden ikke vil dra ut kontakten.
c) Jeg har sett etter om kontakten har sklidd ut flere ganger etter at jeg har kommet tilbake til bilen, uten å se noe rart eller annerledes.

Er det flere som har opplevd dette ? Hva har dere gjort ?
#5
I dag kjørte jeg til Gardemoen fra Oslo sentrum, og jeg kjørte "hardt". Jeg hadde halv tank igjen da jeg parkerte bilen. Noe jeg var veldig fornøyd med. Jeg vurderer å kjøre til Rygge førstkommende onsdag, men vet ikke om bilen klarer det. Er det noen som har erfaring med kjøring fra Oslo til Rygge ? Det burde være mulig tenker jeg, men jeg er beskymret for turen hjem, hvis det ikke er laderplass på Rygge !
#6
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Iphone og C-Zero
torsdag 16. august 2012, klokken 21:49
Har noen opplevd problemer med å koble Iphone til stereoen med kabel ?
Jeg fikk beskjed om at USB inngangen var kompatibel med stereoen, men jeg får feilmelding hele tiden.
USB fungerer for å ringe, og noen få ganger får jeg koblet til stereoen, men det er veldig tilfeldig.
Noen andre som har opplevd dette ?
#7
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Angst
tirsdag 14. august 2012, klokken 14:33
Nå har jeg kjøpt meg en ny Citröen C-Zero. Min aller aller første bil. Og nå har jeg en klump i magen. Var dette smart ? Funker bilen bra for bykjøring ? Er det mange feil på bilen ? Hvor lenge vil den gå før batteriet dør ?
Valget ble gjort med hjertet. Jeg tenkte miljø og behov. At det ble C-Zero og ikke I-Miev eller Ion var tilfeldig. Jeg ville ha en bybil som brakte meg rundt smidig.
Hvordan erfaring har dere av bilene deres ? Vil gleden overgå avstandsmangelen ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA