Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Teslafrank

#1
Model S 2013 - 2022 / Hvor mange HAR bekreftet D-bestilling?
lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:15
Svar KUN om du har bekreftet bestillingen din
#2
Fullspekket bil, entusiasteid

Selges for 740" + reg.
35tkm
Vossen cv 4 kan medfølge for 25000,-
annonse ligger på finn.no
#3
Nesten ubrukt, kjørt ca 1200 km- som ny
Goodyear

Dekkene er i området Molde og omegn- kan sendes-kjøper betaler frakt.
4000,-

Send sms på 91149707

Frank Fylling
#4
Regner med det er mange slike tråder, men blir så lei av å lete....:)

Spør, som sikkert mange før meg, men gjør det allikevel. (Skal bli godt når alle SC er på plass)

Jeg har ikke helt fått oversikten over alle type ladestasjoner, tilgangskort, smstjenester, overganger, adaptere, nøkler og ja gud vet hva som må til for å lade....Blir helt svett av bare tanken!!

Jeg kjører følgende rute i juli:

Bud-Dombås (liten SC ladepause der)
Dombås - Lillehammer. (SC ladepause med mat)
Lillehammer- Oslo.  Overnatting. NOEN HOTELL MED BRA LADEMULIGHETER Å ANBEFALE i OSLO?

Oslo- Cinderella. (SC-ladepause)
Cinderella- Kr-sand.  HOTELL VED/I DYREPARKEN MED LADEMULIGHETER?

Kr-sand- båt til Hirtshals
Hirtshals - Randers. SC -pause
Randers- Billund- Legoland.  HOTELL MED LADEMULIGHET? FART?


Thanks:)
#5
Kjørt 1200 km- som nye

Dekk selges kr 4000,- + frakt.

NB- Sommerdekk - kun dekk ikke felg.
#6

Senkestag til din Model S med luftunderstell!

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47796632&searchclickthrough=true&searchQuery=senk+tesla

Kr 1599,- + frakt.

Monteres på under en time uten spesialverktøy!

#7
Heiheh!

Etter 2 flotte år med min Tesla Roadster, og påfølgende Model S P85+ i høst, kjøpte jeg i dag en 2014 Model S 60Kw som erstatning for min Roadster.

Hvorfor?  Jo, Roadsteren gikk "til skogs" her for en måned siden, og ble kondemnert i dag. Ingen ble skadet. En fantastisk bil som har gitt med vannvittig mye glede. Vemodig og trist, men nå er den tiden over. Fornuften tok meg litt inn denne gangen, da det er kona som skal bruke bilen.

Valget var mellom E-up, E-Golf, ny Moldel S eller Porsche 997TT..:)

E- UP  Morsom bil, lettkjørt, men falt igjennom pga rekkevidden
E-Golf: Alt for lang levering
Porschen: Kona nektet å kjøre den om jeg handlet. Prøvd i hele dag å overtale henne, men akk...
Model S:  Godt utsyrt 60Kw med levering neste uke, TUSEN TAKK TESLA TRONDHEIM!


Så da blir det to sorte Model S i garasjen fra neste helg:)

#8
Model S 2013 - 2022 / 85 kw - hvor blir det av strømmen?
mandag 17. februar 2014, klokken 19:25
Har i dag kjørt ca 300km, brukt knapt 65 kWh, har 0 km igjen på tanken.
Snittforbruk rundt 220wh/km.
Batteriet er jo på 85kw, og var proppfullt når jeg dro.

1. Hvor er de siste 20 kw'ne?
2. Blir ikke snittforbuk beregnet inkludert forbruk av varme etc?
3. Tilsier dette i så fall, om ikke, et "annet" forbruk på 20kw?
#9
Model S 2013 - 2022 / Vinterlading av Model S
lørdag 11. januar 2014, klokken 10:43
Har sett litt innlegg rundt om kring i de ulike trådene her, men finnes det en egen tråd for vinterlading?

Har opplevd nå at bilen ikke lader i kalde perioder.
Akkurat nå er jeg på Bjorli, og tempmåler viser 19 minus.

Satt bilen på lading i går, 16 A shucko. Da var bilen varm, hadde ca 140km igjen. Nå står den på 227km.

I dag morres stod det at den ladet 9km/t, men trekker bare 1 A.

Satt på forvarme med appen, da steg den til 13A, men ikke høyere ladehastighet.

Trakk så ut ladepluggen og satt den inn igjen. Den "lader" men 0km/t og trekker fortsatt bare 1 A.

Er det rett og slett for kaldt til å lade, og forvarmeren greier ikke å få til ladetemeratur på batteriet?

I så fall er det en skandale...
#10
Fikk mitt blått adapter i dag, men oppdaget i dag til min store skuffelse at elektrikeren har montert feil vegguttak. Den som er montert er et 32 A 3-fas uttak (4pinner)  i stede for 1-fas 32 A.

Finnes det en overgang?
#11
Model S 2013 - 2022 / Innelåste nøkler i bilen.....
fredag 22. november 2013, klokken 21:01
Da skjedde det som jeg fryktet:  nøkkel inne i bilen- og den låste seg! ::) >:(

Når bilen er innstilt på autolås, og nøkkelen ble lagt i passasjersetet, detekterer bilen IKKE nøkkelen. Svipptur inn på kontoret, og vips- bilen låste seg...:)

Den reagerte ikke på noe, og reservenøkkelen var 5 mil unna.

MEN:  jeg har app på telefonen, og fikk heldig vis kontakt med bilen og fikk låst den opp.... :-[

Så derfor:  vær forberedt!  Dette burde egentlig ikke gå an i en så avansert bil,  når andre biler får det til å funke:)
#12
Meg og min elbil / Min Tesla Model S Performance 85+ Hentet 31.08
lørdag 31. august 2013, klokken 23:50
Ja da var dagen endelig her, etter mye frem og tilbake, mange telefoner og en god del frustrasjon.

Dagen var preget av litt sånn barn-på julaften-spenning, samtidig som jeg var litt mer "på vakt" enn jeg ellers hadde håpet på.

Gutta på Tesla i Trondheim stod virkelig på for meg i går og i dag, baklampen kom til Værnes kl 18, og i dag var bilen leveringsklar kl 11.

1. inntrykk:

Ble møtt av hyggelig betjening etter ca 5 minutter (vi kom for tidlig).
Serviceavdelingen var i full sving kl 1030, Salgslokalene var ikke helt i orden, men en god start Det var en del verkstedstøy inn i butikken som kunne være litt plagsomt når vi snakket.

2. overleveringen: 

Ryddig og greit, jeg fikk vite det jeg lurte på. Informativt og ærlig. Det de ikke kunne svare på sa de at de ikke visste, men kunne sjekke. Siste dagers hendelse ble beklaget og vi fikk snakket kort om min opplevelse. Bra.

3. Bilen

Den var pent klargjort, med unntak av litt slurvete polering og rutevask. Litt rusk i bagasjerom og dørk. Alt utstyr var som avtalt, bortsett fra manglende adaptere og dobbeltlader. Ellers så oppdaget jeg at venstre bakdør har blitt lakkert med klarlakk etter at bilen var ferdig produsert. Litt ujevn lakkflyt og et par støvkorn i lakken. Dette visste de tilsynelatende ingen ting om, men ble notert ned på overtakelsesskjemaet. Fant også en bitteliten bulk i høyre framskjerm. Denne ser ut å ha vært der før lakkering. Så var panseret litt skjevt justert, ene låsen må strammes litt. Ingen big deal.

De var imøtekommende og skal se på løsningsalternativer på dette. BRA!

Jeg fikk ikke skilter på bilen i dag, da Autoreg var ute av drift. Fikk kjøre på prøveskilt til mandag, og de sender skiltene med JET-PAK hjem til meg over helgen. BRA.

De har i og for seg rodd seg godt inn i gjen, men fikk ikke mer enn hva et minimum av forventningen var. Hadde gjort seg med litt "give-aways" til barna el.l?

Turen ned til Bud utenfor Molde gikk supert. FOR EN BIL!!  Snittforbruk på 200wh/km. Helt ok, Roadsteren bruker under samme forhold ca 150wh/km.

Kanskje litt skuffet over rekkevidden i dag, kjørt ca 31 mil og hadde 6 mil igjen vel hjemme. Tror ikke batteriet var toppet de siste 10% ved start.

Så nå står den på lading, for i morgen skal den kjøres, kjøres og kjøres...:)



#13
Model S 2013 - 2022 / Jeg skal hente min Model S den.....kl.....
tirsdag 06. august 2013, klokken 23:58
Tenkte kanskje denne tråden kan samle litt innleggene siste tiden:

Legg inn NÅR du har fått tildelt levering.  Gjerne med vin/faktura/ Sig etc.

KUN FOR DE SOM HAR FÅTT TELEFON!

Så får moderator heller fjerne tråden om den er smør på flesk:)
#14
Model S 2013 - 2022 / Hvor(dan) skal din Model S "Bo"?
tirsdag 30. juli 2013, klokken 20:58
Ja alle sammen, i kjedsommelighet tenkte det var på tide med en skrytetråd. Her kan alle som vil  legge ut bilder, mye bilder, av hvor din Model S skal stå parkert. Har du en garasje, eller har planer om å bygge en, her er tråden!

Her deler vi erfaringer, tips til el-installasjoner i garasjen for lading, og her kan vi skryte!

Og ja, jeg holder på å bygge et "Teslahus", hvor min hvite Roadster og min sorte S skal stå. Transporteren må stå ute....hele året.

Bilder kommer straks:)
#15
Model S 2013 - 2022 / 230V -3 fas bekreftet
mandag 15. april 2013, klokken 12:50
Jeg har nå i skrivende stund snakket med HQ Product Specialist Timothee Rischmann, og han bekrefter at Model S lades på 230V -3 fas !

Har man da en 32A kurs på veggen, kan man da få ca 12,7kw, men laderen trekker kun 10kw (singelcharger). har man samme kurs, OG har twincharger, får man 12,7kw inn.

Skal man da ha nytte av twincharger hjemme i særlig grad, må man ha 3-fas 50A på 230V, og det er det ikke så mange som kan, da inntak ofte er begrenset til 62A...

chademo -adapter kommer, og den blir ikke så dyr sa han. ( ref USA-priser)

ENESTE grunn til å velge twincharger, er om man vil lade på Type 2 stasjon med 22kw (da får du 20 Kw i steden for 10kw), som da lader vekselstrøm.
#16
Model S 2013 - 2022 / Twin-charger, bortkastet penger?
søndag 14. april 2013, klokken 20:18
Hei!  Jeg er usikker på om dobbeltladeren er bortkastet eller ikke?

I følge Tesla er standardladeren 10 kw.
Dvs enten: 3 fas 230v 25 A
eller:         3 fas 400v. 14 A (16?)
eller:         1 fas 230v 43 A
om man vil utnytte ladernen MAX.

Hjemme kan jeg installere 32A eller 25 A 3-fas 230V. Inntaket er vel 120a, men skiret ned til 62 A via kabel.

Dvs at ved Bruk av dobbeltlader på full effekt vil måtte ha 50A, altså kun 12 A til resten av huset..... Det blir tull..:) Roadsteren min må jo også få mat:)
Altså bortkastet...

Så hvor ellers kan man få nytte av dobbeltladeren?

Sånn jeg ser det er det KUN på 16A 230V enfas stasjoner (som det er størst sjanse for å finne) eller hos noen du besøker, denne kan ha nytte.

Men må man da ha tilgang til TO separate kurser på 16 A for å kunne bruke dobbeltladeren ?

* Om vi lader på chademo lader den AC direkte 48 kw. Altså bortkastet om man kan lade her. Det samme ved lading på Superchargers....

#17
Tesla Roadster / Endelig Tesla Roadster:)
torsdag 17. mai 2012, klokken 13:15
I morgen 18. mai skal min 9 år gamle sønn og jeg til Oslo for å hente vår nye Tesla Roadster!

Tanken har vært der siden i høst, og i april signerte jeg kontrakt. Nå skal vi kjøre den hjem fra Oslo til et lite fiskevær utenfor Molde:)

2012 modell, artic white med sort skinn, hvit hardtop, store stereo, ryggekamera og xenonlys.

Så skal det på Eta Beta Jofiel Ceramix X felger...:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA