Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TimeBandit

#1
Sitat fra: daktari på mandag 12. juli 2021, klokken 18:49
Sitat fra: Contango på mandag 12. juli 2021, klokken 13:54
Sitat fra: daktari på mandag 12. juli 2021, klokken 13:12...Samt at det "alltid" er et hav av inventory og angrefrist-biler.
Det har du rett i. Allikevel er jeg mer usikker nå om dagen. Det er mangel på biler, spesielt i USA, og det er forsinkelser på alt mulig.
Enig, men det blir ikke et år+ ventetid som på S,X, Kona, Niro, e-tron og I-pace. Vi snakker 3 måneder max tror jeg.
Jepp, men i slutten av september er min Model S utenfor garanti. Etter å ha vært den ulykkelige eier av en mercedes mandagsbil, har jeg lovt meg selv dyrt og hellig at jeg ikke skal sette meg i den posisjonen igjen (eie dyr bil uten garanti). Hadde egentlig gitt opp å rekke å få en model y innen s'en fyller 5 år, men nå øynet jeg et håp og kastet meg over bestillingsknappen. Så, veldig fint om så mange som mulig av dere som har stått på venteliste i årevis utsetter levering/kansellerer 😉
#2
Tesla / Sv: Skjær i sjøen for Tesla?
onsdag 23. juni 2021, klokken 16:35
Sitat fra: pst på tirsdag 22. juni 2021, klokken 11:10
Det går unna på Model3-registreringer om dagen ;
er dette biler som registreres på kunder eller blir bilene registrert på Tesla for salg senere ?
Noen som vet ?  :o
Det er i alle fall ikke noe problem for Tesla å bli kvitt bilene. Vi bestilte i mai og håpet vi skulle få fra den bolken som kommer nå i juni. Men den båten var dessverre allerede "utsolgt", så vi får ikke bil før i august/september.
#3
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 02. juli 2020, klokken 15:10
Sitat fra: Larsebass på torsdag 02. juli 2020, klokken 14:30
https://www.cnbc.com/2020/07/02/tesla-tsla-q2-2020-vehicle-delivery-and-production-numbers.html

God ettermiddag til alle aksjonærer :)

Den ettermiddagen er så god den ;D

Morsom reise å ha vært med på fra desember 2012, da aksjene kostet 33,86US$ og dollaren kostet NOK 5,63.
De litt over 30k kronene (ett model x reservasjonsbeløp var planen) jeg satset da har vokst til nesten 2 mill...
Gliser jeg mer nå, sprekker ansiktet  8)
#4
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 19. desember 2019, klokken 15:35
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 19. desember 2019, klokken 13:09
Hva tenker folk rundt strategi her?

Min strategi har vært å sikte mot opsjons-utløsende grenser for Musk. Dvs. veldig langsiktig. Ellers selge unna hvis det har vært behov for penger. Det har så langt funka veldig fint. Satte i sin tid inn 2 model-X reservasjonsbeløp når jeg reserverte bilen, i håp om at den skulle finansiere seg selv. Det var selfølgelig litt i overkant optimistisk, men jeg solgte unna 1/3 for 200k når jeg kjøpte model s i 2016 - mao kunne jeg ha fullfinansiert en strippet model-s på det tidspunktet (bortsett fra skatt). Aksjene som ble solgt kjøpte jeg tilbake for ca 160k når det var nede i 180-something i mai. I disse dager skiftet verdien til 7-sifret beløp fra en opprinnelig investering på ca 60k. Ganske vellykket strategi i grunnen :-)
#5
Tusseladd
#6
Model 3 / Sv: Produksjonstakt
tirsdag 09. oktober 2018, klokken 00:53
Sitat fra: emurof på mandag 08. oktober 2018, klokken 09:54
Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:12Hjelper jo ikke at de ligger over min forventing så lenge Tesla ligger godt under der EM har sagt Telsa må ligge for å tjene penger på bilen.

Har de sagt at de må ligge der for å tjene penger på 35K-versjonen, eller også hvis de bare selger varianter med større marginer? De har jo fokusert på å levere variantene med høyere marginer nå.
De har sagt at de må over 5.000/uke for å tjene penger på low-range modellen. De tjener penger på det de produserer nå. Poenget med hele uttalelsen var å begrunne hvorfor de ikke produserer low-range utgaven ennå.

TB
#7
Tesla / Sv: Tesla aksjer
lørdag 06. oktober 2018, klokken 02:55
Her kommer nok en konspirasjonsteori å kose seg med en sen fredagsnatt: Hva om hele greia med den siste (og ev. kommende) tvitringen fra Musk er en bevisst strategi for å drive kursen NED. Fordi de vet at det går så det griner om dagen, og det blir bare bedre. Og med lav nok kurs er det faktisk mulig å ta selskapet av børs vha kun vennligsinnede aksjonærer.
:o
Stor underholdning uansett så lenge det er åpenbart at de fundamentale forutsetningene for Teslas suksess aldri har vært bedre. Selv om jeg er aksjonær, er det for min del bare monopolpenger igjen. Og aksjene skal uansett kun selges dersom jeg trenger cash, eller de har nådd det kursmålet jeg satte den gangen jeg kjøpte de. Så litt støy underveis er bare det - støy. Og det har det også vært hele veien. Sorry Paulo Santos, Montana Skeptic, Anton Wahlman, John Petersen, dere her på forumet som har havnet  i den nyopprettede ignorer-lista mi, jeg har lest, tenkt gjennom og forkastet argumentene deres i årevis. Og det har jeg tjent godt på !

TB
#8
Tesla SW og AP / Sv: 2018.36.2
lørdag 22. september 2018, klokken 00:23
Sitat fra: z4rd på lørdag 22. september 2018, klokken 00:02
Bilen min fikk akkurat installert 36.2 nå. Ikke fått testet eller sett på release notes selv. Noen andre som har sjekket?
Nei, vi venter i spenning alle sammen på din rapport  :)
#9
Model 3 / Sv: Har du eller vurderer du å kanselere TM3?
fredag 23. mars 2018, klokken 01:13
Sitat fra: Løve på tirsdag 20. mars 2018, klokken 01:13
Sitat fra: Klykken på mandag 19. mars 2018, klokken 17:42
Sant. Men skjønner ikke vurderingen leaf kontra tm3.

Leaf er jo av hen betydelig bedre byggekvalitet og Leaf 2.0 er jo stille som graven! Også i motorveihastighet. Når 60kWh utgaven kommer så virker det meningsløst å kaste vekk penger på en dårlig satt sammen Model 3.

Jeg har hatt Leaf, jeg har Tesla. Går ikke tilbake til Nissan. Nope. No way.
Stikkord: Ladeavtaler, ladekø, ladehastighet, elendig software, null oppgradering, gjettometer som gjorde det helt nødvendig å koble til bedre software på OBDII-porten hvis man skulle på langtur. Og det var ting å si om kvaliteten der også på f.eks. vindusspylere (kjedelig, men viktig !), fjernlys. Nettkontakt med bilen kunne være borte i ukesvis og var aldri til å stole på. Den stoppet riktignok aldri de 5 årene jeg hadde den, men det var nok av annet å irritere seg over. Dessuten hadde den bugs som ville fått den til å bli ukjørbar dersom man ikke tok forhåndsregler (ie. ikke starte bilen uten å skru av varmeapparatet dersom man forvarmer bilen uten strømtilkobling - det kunne medføre at DC/DC enheten tok kvelden for godt eller i det minste at man måtte forsøke å resette bilen ørten ganger før man fikk den i gang).

Og jeg er en av de mange som har en feilfri tesla og som derfor ikke sier eller klager noe her inne eller andre steder. Dere hører ikke noe fra oss. Og dette er vel egentlig første gangen jeg har klaget på leafen her inne også, men den hadde som nevnt adskillig med issues !

Allikevel, jeg tilgir nissan - dette var tross alt førsteutgaven og de var først med en el-bil i normal størrelse til normal pris (selv om den så rar ut, akkurat som Juke/Joke). Noen av de tingene jeg nevnte har sikkert blitt bedre etterhvert også, men software og japansk holdning til å erkjenne feil ? Nei, takke meg til Tesla any day !

Det er åpenbart det er noen som har fått biler med mye feil, men det kan man faktisk oppleve hos "premium" merker også. Om jeg neppe skal ha Nissan igjen, skal jeg i alle fall definitivt *aldri* *aldri* *aldri* ha mercedes igjen. Makan til kjip holdning hos verksted/forhandler når man har fått en mandagsmodell. Og nå snakker jeg modell, ikke enkeltindivid (Første C-klasse med runde lykter, det var vel 2001/2002 - I'm looking at YOU).
#10
Sitat fra: Simen1 på fredag 12. januar 2018, klokken 17:55
Jeg gidder ikke starte en egen tråd for et lite spørsmål, så her kommer det: Hva koster det å oppgradere fra 60 til 75 kWh for de som har den muligheten?

Jeg har sett at de amerikanske prisene er nedsatt kraftig og lurer på om det er nedsatt i Norge også. Kun nysgjerrig siden det ikke gjelder meg.
De satte ned prisene kraftig her også, kostet 20.200,- når jeg tok steget opp.
#11
Sitat fra: Bonk3rs på onsdag 10. januar 2018, klokken 21:46
@Timebandit Er 26.09.16 utleveringsdatoen eller bestilling på din s60D ? 

Veldig interessant, siden de har sagt at sw-begrensede 75kwh ikke kan få den oppgraderingen tidligere. Fikk du "uncorka" den uten å spørre?
26.09.16 er utleveringsdatoen, og jeg software-oppgraderte batteriet til 75 kWh i høst. Jeg hadde bedt de om å sjekke om min kvalifiserte for oppgradering før servicen.
Og det er overhodet ikke ordrett sitert. Teknikeren snakket engelsk...
#12
Sitat fra: alda på onsdag 10. januar 2018, klokken 08:56
Ser att du har S60D, ca. lika gammal som min  :) Fick du uncork utan att ha uppgraderat till 75kw först? Har fått besked om att det inte går...
Nei, den var oppgradert. Så vidt meg bekjent må man oppgradere til 75 for å få uncorking.
Har forsøkt å oppdatere profil-signaturen min, men får bare feil under lagring. 
#13
Oi oi oi.
Var innom og fikk 20.000 service på tusseladd i dag, og jommen trakk de ikke ut korken samtidig 'a gitt. Det var jo som å få ny bil :-)
#14
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
torsdag 30. november 2017, klokken 00:44
Sitat fra: SKH på onsdag 29. november 2017, klokken 21:58

Kaoset på servicesentrene rundtomkring bekrefter vel dette...?

Hørte en påstå her en dag at det ikke var levert en eneste Tesla i Norge som etter 6 mnd på veien ikke hadde vært inne minst 1 gang til utbedring av feil. Vet ikke om det medfører riktighet, men ville ikke forundret meg om det var sånn ca korrekt.


Min S75D (opprinnelig S60D) har ennå ikke vært innom et servicesenter etter at den ble utlevert 26/9/2016. Kjørt litt over 17kkm nå. Fine tusseladden.

TB
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prisreduksjon
mandag 17. april 2017, klokken 18:29
Sitat fra: tiger`n på mandag 17. april 2017, klokken 15:42
Stakkars de som betalte 9000 $ for oppgradering fra 60 til 75 for bare et par måneder siden, dette er jo innrømmelse av at det var alt alt for dyrt.
Tja, vet ikke det. På min MyTesla side står det at oppgraderingen nå koster 20.700$... :-()
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA