Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olhel

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Ydmykt ønske om hjelp til å velge
onsdag 20. november 2019, klokken 22:18
Dersom du heller mot Ioniq (28kWh), kan du jo evt også se etter en brukt 2017/18 modell på finn. Burde være fullt mulig å få tak i et bra eksemplar ned mot 200k...
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq 2020?
søndag 08. september 2019, klokken 09:59
Han har lagt ut en egen hurtigladevideo også nå, ganske nedslående...

https://youtu.be/GsWq_YrbDhs

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

#3
Kjøpe elbil? / Sv: Importbil eller ikke?
tirsdag 04. desember 2018, klokken 10:32
Sitat fra: AsgeirJ på mandag 03. desember 2018, klokken 23:10
Takker, men det var et eget register for Hyundai Ioniq EV hvor en også kunne se solgte biler pr mnd osv.

Du tenker på denne?
https://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Hyundai%20Ioniq&mnd=%25&year=%25
#4
Takk for gode tips og råd!

Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. oktober 2016, klokken 15:33
Bruktprisen på delene er i størrelsesorden 100 000, men markedet er mettet. Ville godtatt bud på over 5000 kr.
Elbilmek har tilbudt 6000 for den.
Om ingen plutselig skulle overby, er det mulig jeg bare gjør det enkelt og sier ja til det..

Sitat fra: Elmo på torsdag 27. oktober 2016, klokken 23:09
Syns ikke den ser skadet ut. Hvis du var fornøyd med bilen syns jeg heller du skal reparere med deler fra hoggern. Husk at hele fronten på disse bilene er skrudd på.
Nei den er nok ikke umulig å reparere. Den var innom Star Motor i Sandvika etter "hendelsen", og jeg fikk et røft overslag på 20.000,- for å reparere den med brukte deler. Man kan helt sikkert komme rimeligere ut om man gjør det selv. Vi slo det i alle fall i fra oss, og har i stedet bestilt en IoniQ  :D.
#5
Sitat fra: sven erik på torsdag 27. oktober 2016, klokken 14:03
hør med elbil mekk om han trenger deler

Har forsåvidt allerede gjort det :-).
Noen ide om hva som er et fornuftig prisleie?
#6
Hei

Har en Peugeot Partner 2001 som har fått seg en trøkk i fronten (se vedlagte bilder).

Bilen har ellers alltid gått som en klokke. Originale batterier. Km stand ca 85.000.
Batteriene er etter det jeg vet i god stand (hatt jevnlig batteriservicer).

Noen som har en ide om det er noe å hente på selge denne som delebil?
Eller er det bare å finne korteste vei til bilopphoggern?

#7
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Partner som ikke starter
fredag 04. januar 2013, klokken 16:48
10 poeng til electrolux!

Elbilmek har sett på bilen i dag, og feilen var den dere trodde :-)

#8
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Partner som ikke starter
torsdag 03. januar 2013, klokken 13:49
Enviro hadde så mye å gjøre for tiden, og kunne ikke ta i mot bilen på et par uker. Så nå har jeg avtalt med Elbilmek å levere bilen der... så får vi se hvordan det går.   ???
#9
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Partner som ikke starter
onsdag 02. januar 2013, klokken 22:30
Da krysser jeg fingrene, og håper det ikke er noe mer alvorlig galt enn dette...

Du skulle gjerne fått sett på den til den prisen der, men ser du holder til i Stavanger (?). Hvis jeg skulle få noen andre enn Enviro til å se på dette, har du/dere noen å anbefale (helst i Asker/Bærum)?
#10
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Partner som ikke starter
onsdag 02. januar 2013, klokken 22:14
Det var da et veldig konkret svar :-)

Har egentlig planer om å få fraktet bilen til Enviro på Nesbru i morgen, så da skal jeg be dem sjekke om dette er tilfellet.

Noen ide om hvor "omfattende" dette er å reparere (forutsatt at det er dette som er problemet da..) ?
#11
Tidlige elbiler: PSA / Partner som ikke starter
onsdag 02. januar 2013, klokken 19:04
Hei.

Jeg har en 2001 Partner som har fungert strålende frem til nå. Snart kjørt 60000.
I julen har den stått stille en drøy uke (i oppvarmet garasje) og med batterinivå på ca. 50%.
I går kveld kjørte jeg den hundre meter, før jeg satte den på lading for natten.

I morges når jeg skulle starte den virket alt som normalt. Batterindikatoren spratt opp til 100% og indikerte at den var fulladet. Jeg kjørte 2(!?) meter og så stoppet den. Når jeg vrir om tenningen for å forsøke å starte den igjen, blir batterinivået stående på 0%, og den vil ikke starte. Annen elektronikk i kupeen ser ut til å fungere (radio, lys osv.). Den ville heller ikke ta lading når jeg forsøkte det.

I kveld tenkte jeg jeg kunne gjøre et nytt forsøk, og etter et par startforsøk slo den plutselig inn igjen. Batteriindikatoren spratt opp til 100%, og bilen startet tilsynelatende normalt. Jeg prøvde meg på en liten kjøretur, men gleden ble kortvarig. Etter 50-100 stoppet den igjen, og nå står den like død.

Noen som har et tips om hva dette kan skyldes?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA