Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mekanikeren-Trondheim

#1
Årsmøter og medlemsarrangement / Sv: 2014 09 23 Medlemsmøte
tirsdag 30. september 2014, klokken 21:25
Referat er nå lagt ut.
#2
Her følger referat fra medlemsmøte på Tiller den 23.09.2014
#3
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Hjelp
søndag 11. august 2013, klokken 21:06
Da har jeg sjekket den grå boksen: Jeg trakk først ut støpselet som leverer DC fra laderen, måling på polene viser fluktuerende spenning fra 170 til 90V, går periodisk opp på 170 og daler ned til 90, så opp på 170 igjen osv. Plugget støpselet inn igjen og dro ut støpselet til DC/DC omformeren og målte på kontakten. Den viste samme spenningen, så da er det kontakt gjennom boksen. Jeg prøvde også å skifte ut releet med et fra donorbilen min, men da skiftet ladelampa på dashbordet fra blinkende til fast lysende. Kan jeg nå konkludere med at laderen virker og at problemet kanskje sitter i DC/DC omformeren?
#4
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Hjelp
søndag 11. august 2013, klokken 13:47
Hei igjen, ja jeg får til å kjøre, men ikke lade. Nå har jeg koblet opp Actiaen igjen og observerer at på "vanlige parametre" for laderen, så viser det 0A på nettstrøm og batteristrøm, men på tilstandsparametere er det både kontakt mellom BMS og lader og den viser her 10A nettstrøm. Det som er snedig er at ladediode viser vekselvis Ja og Nei og lading i gang viser tilsvarende vekselvis Ja og Nei. Kan det være dioden? Og hvor sitter den?  Skal la den stå på litt og se om jeg kan få opp ladestatus fra 41 til 42%. :P
#5
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Hjelp
lørdag 10. august 2013, klokken 12:45
Temp på lader og batteripakke er 16 grader (omgivelsestemp).
#6
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Hjelp
fredag 09. august 2013, klokken 14:56
Jeg så at det var en sprekk i dekslet på inntaksboksen (Fordelingsskapet) Der sitter det et rele, det tok jeg ut og satte inn igjen, da stoppa endelig vannpumpa etter at jeg trakk ut støpslet, men den vil fremdeles ikke lade. Kan det muligens være fuktproblematikk?
#7
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Hjelp
fredag 09. august 2013, klokken 14:35
Thinken våknet til liv med nytt 12V batteri, jeg skiftet batteriet og fikk til å kjøre hjem. Der koblet jeg til Actia instrumentet og fant kun en gammel feilmelding; - lading av 12V batteri. Jeg slettet alle feilmeldinger, men allikevel viser displayet på bilen system failure og den vil ikke ta lading av hovedbatteriene. Disse har spenning 119V og 41% PT. Det er ingen feilmeldinger på laderen. Det virker som at vannpumpa går hele tiden, når jeg kobler til nettstrøm øker turtallet på vannpumpa litt for så å falle litt igjen, Når jeg trekker ut støpselet stopper pumpa et sekund for så å starte igjen. Noen tips?
#8
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Hjelp
fredag 09. august 2013, klokken 06:12
Hei igjen, Jeg skal prøve å ta av fronten i ettermiddag og bytte 12V batteriet først. Dersom det ikke går må jeg gå direkte på girlåsen, håper da at det er bare å gi den et strømstøt på polene, slik at den åpner?
#9
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Hjelp
torsdag 08. august 2013, klokken 22:15
Jeg har ikke strøm i det hele tatt, ingenting virker. Sigarettpluggen ble temmelig varm da jeg prøvde ja. Jeg tenkte jeg kunne koble 12V direkte på polene på grlåsen, er det mulig?
#10
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Hjelp
torsdag 08. august 2013, klokken 20:54
Min Think 2000 mod står helt død på en parkeringsplass. Jeg har prøvd å koble et batteri på sigarettenner uttaket, men jeg får den ikke koblet fri girlåsen slik at jeg får til å taue bilen. Jeg holdt inne bremsen mens jeg vridde på tenningen slik man skal, det blinket i alarmene på dashbordet, men ingenting fungerte, Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få av girlåsen? Har lest at det skal gå an å gå rett på ledningene dersom jeg tar av panseret, men jeg vet ikke helt hvor girlåsen sitter.
#11
Jeg blåste to inntakssikringer tidligere i år. Sikringene røk ca en time etter at lading (10A) ble påbegynt. Dette skjedde etter kjøring i fuktig vær. Problemet ble løst ved at jeg skiftet et sprukket lokk på sikringsboksen for inntakssikringen. :)
#12
Ja, jeg kommer selvfølgelig og oppfordrer alle som kommer om å melde det slik at det blir kaker til alle! ;D
#13
Jeg kommer også på onsdag!
#14
Som fersk think classic 2000 mod. eier blir jeg med på en forening i Trondheim.
#15
Hva slags konfigurering/installasjon av paktrakr anbefales?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA