Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - E-Driver

#1
Ser leveringstidspunkt for Y (er november - desember 2022) ved bestilling i dag. Er dette realistisk?
#2
BMW iX / Sv: Tips og triks
tirsdag 12. april 2022, klokken 15:00
Sitat fra: LMOR på tirsdag 12. april 2022, klokken 14:40
Kan svare på det siste. Kun hvis du er tilkoblet strøm og kun hvis du setter avgangstid minst x timer før. Ren klimatisering varmer ikke batteriene.
Er du ikke tilkoblet strøm har ikke oppvarming av batteri før avreise noe for seg.

Mange takk!
Så om jeg planlegger en langtur nå på torsdag med estimert avreise en gang mellom 11 og 12 (ikke godt å si med to barn og masse pakk), høres det ut som jeg onsdag kveld bør benytte meg av funksjonen "Bare neste avreisetid" (som overkjører den eventuelle ukentlige planen) og legge inn avreise torsdag klokken 11. Hvor lenge holdes batteriet varmt etter den planlagte avreisetiden (la oss si ved en forsinkelse med avreise klokken 12)? Hva skjer hvis bilen brukes en svipptur til butikken i mellomtiden (altså etter man har lagt inn den  engangsinnstilte planlagte avreisen, men før avreisetidspunktet er nådd)?
#3
BMW iX / Sv: Tips og triks
tirsdag 12. april 2022, klokken 12:42
Jeg er svært fornøyd med min iX50. Virkelig fantastisk bil på så mange måter.

Jeg har etter et par ukers bruk samlet opp et par spørsmål jeg håper dere med mer erfaring kan svare på:

1.
Det mangler helt utrolig mange ladestasjoner i navigasjonssystemet ombord. Jeg bor i nærheten av en CircleK-stasjon og en Shell-stasjon, som begge har DC hurtigladere på 150 KW+, men ingen av disse er synlige eller søkbare i bilens system. Jeg får derimot opp en masse uinteressante AC ladere i nærheten (som et par DC ladere i det fjerene). Automatisk kartoppdatering er skurdd på og jeg har tilsynelatende siste versjon av kartet i bilen.

I appen "My BMW" kommer imidlertid disse hurtigladerne opp (med effektinformasjon, kontakttype osv.) Er det ikke litt merkelig at det ikke er samsvar mellom hva som synes (eller blir oppdatert) på kartet i appen og kartet i bilen? I appen kan man sende en destinasjon til bilen, slik at navigering starter til dette stedet. Vil forvarming av batteriet starte om jeg sender denne destinasjonen (en hurtiglader i appen) til bilen - eller er dette forbeholdt de destinasjoner bilen kjenner igjen som en lader?

2.
Klimatiseringsfunksjonen i appen kan settes i gang for en periode på 30 minutter (ikke mulig å endre). Setter denne funksjonen også igang forhåndsvarming av batteriet uten noen nærmere handlinger, klikk eller trykk? Skjer det i så fall kun dersom bilen er koblet til strøm?
#4
BMW iX / Sv: Bilen låste oss ute!
tirsdag 12. april 2022, klokken 12:26
Lei histore trådstarter kommer med her - og totalt uakseptabelt. Dette børe BMW fikse raskt. Og regninger du har hatt til veihjelp (og eventuelle skader på bilen som følge av at ruten ble bøyd ut) ville jeg videresendt direkte til forhandler.

Jeg savner en meny med samme konfigureringsløsninger av typen du har på en bærbar datamaskin med Windows (eks: "hva skjer når jeg lukker lokket og er koblet til strøm", "hva skjer når jeg lukker lokket og ikke er koblet til strøm" osv..

Jeg er svært fornøyd med iX selv, men det er nesten litt utrolig hvor dårlig konfigurerbart dette med nøkkel, låsing og automatisering er.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA