Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LarsErikDamås

#1
På lørdag sjekket jeg lynladerhastigheten(ionity) på min ix50. Kjørte i 10 min rett til lader uten å legge den til i navigasjonen(som etter det jeg har lest er nødvendig for å starte forvarming av batteriet). Batteriprosent på ca 20. Fikk skuffende effekt på ca 40-50kW. Senere på dagen la jeg til samme laderen som mål i navi. Jeg var da et stykke fra laderen og kjøretid(estimert i navi) var 25 min, altså mindre enn hva jeg har lest er nødvendig for å kunne starte forvarminga(30 min). Batteriprosenten var mellom 10-15. Starteffekten var lav(rundt 50kW), men den gikk relativt raskt opp til ca 180kW.
Jeg ladet kun for å sjekke om den var i stand til å komme opp mot lovet effekt, og ladet derfor ikke lenge. Jeg fikk derfor ikke sjekket hvor lenge den ville holdt denne effekten.
#2
BMW iX / Sv: Leveringstid
onsdag 23. mars 2022, klokken 10:43
Produksjon tar bare én dag. Fra prod.dato til levering hos meg tok det én mnd.(fra 20.januar til 18.feb). Da ble den stående ei god stund i Drammen før frakt til Trondheim
#3
BMW iX / Ladekurve IX50
mandag 17. januar 2022, klokken 09:38
Hei. Er det noen som har fått lynladet en IX50 og som kan berette hvilken hastighet som ble oppnådd? Googla og fant en ladekurve på nettet. Er denne noenlunde riktig så er jeg ikke veldig bekymra, selv om den ser ut til å dale ganske raskt fra ca 40% til under 100Kw ved 80%.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA