Hva har dere erfart at gir best fremkommelighet i oppoverbakke? RWD med kjetting, eller AWD med piggfrie dekk?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: LMOR på mandag 14. februar 2022, klokken 19:30Ja, lenge siden, men jeg syns det er bedre å søke og bygge på gamle tråder heller enn å opprette nye tråder
Det var lenge siden... jo enig. Normalt ville en kanskje hatt delefilteret på en plass mellom 60-80.
Men etter denne testen har jeg testet et par biler til, og HK anlegg på BMW har en dipp på ca 130, som jeg ser noen mener har noe med elementene som er brukt ift hvor de står montert.
Brukte litt tid på å justere equalizeren best mulig for å få bort den dippen i BMWen, men det er ikke så lett.
Men for å treffe bedre så måtte en ha målt ditt oppsett og så målt igjen etter justering.
Sitat fra: LMOR på fredag 14. mai 2021, klokken 17:22Er ikke 35Hz veldig lavt på slike standardhøytalere uten bruk av subwoofer? Hvilken frekvens ville du justert høypass og lavpass til på standardhøytalerene? Jeg har fått montert inn DSP og sub i min bil, og driver og leker meg litt med innstillingene.
Da tror jeg at jeg runder av testingen med standard anlegget til Enyaq, siden noen ønsket å ha den med, og det var en av de som var aktuelle for meg også.
Hadde faktisk samme måleutfordring som på id.4, så det er nok noe i "systemet" til denne plattformen..
Men lyden var faktisk dårligere og mer inkonsistent enn id.4. Kunne også høre det på test sporene.
Sjekk dippen på 35Hz, her er den noen som har glemt å gjøre slike målinger, slik at delefilteret er skrudd sammen feil, eller om elementene mangler overlapp, el.l.
Når det er slik på standardanlegget, ville jeg ikke stolt på at oppgradert lyd er godt skrudd sammen heller, på samme måte som EQC ikke har klart bassen på en god måte.
Bør nok ikke velge Enyaq over id.4 pga lyden. Det var diverse ting som var bedre enn id.4 ellers, f.eks større rettstilt skjerm, men for meg var det alt for mange ting som jeg synes id.4 var bedre på.
Sitat fra: Seigmann på søndag 30. januar 2022, klokken 21:14Har samme erfaringen som deg med min OBD avlesning.
Er vi sikker på at dette stemmer? Jeg leser av batteritemp med obd rett etter at bilen er oppvarmet iht avreisetidspunkt, og kupé er varm, men batteriet er ikke oppvarmet på forhånd. Da har bilen stått med 32 amp kabel i. Batteriet begynner å varme seg opp til 13 grader når man setter seg inn og slår på bilen. Jeg tror ikke den varmer batteri i det hele tatt hverken med programmert avreise eller når du starter varme fra appen. Man kan se det selv også hvis man setter seg i bilen og lar den stå i park. Da drar den mye strøm til oppvarming. Kan sees på skjermen over forbruk i sanntid.
Håper dog de fikser dette i sw.
Sitat fra: Rusalka på torsdag 27. januar 2022, klokken 23:16Hadde vært interessant å sett om den ene hadde hatt SW 0972 og den andre evt 0975, og om dette kan utgjøre forskjellen
Motor skriver i kveld: « På oversikten nedenfor er ett resultat som har vakt særlig oppsikt, nemlig at Skoda Enyaq iV 80 (varianten med bakhjulsdrift) bare gikk 347 km – mer enn fem mil kortere samme modell med firehjulstrekk. Normalt er resultatene omvendt. Tallene stemmer så dårlig med hva vi kunne vente at vi prøver å få en ny test med iV 80 på samme rute så snart som mulig.» 🥴