Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - khun

#1
Ah, synes jeg hadde lest at batterivarmeren slo inn ved -10grader, men det ser ut som jeg husker feil, for det står -20 i manualen, ja. Og at den tåler -25 i 7 dager før batteriet blir ødelagt.

Det burde vel holde.

Men på en gammel bil er det allikevel stor sjanse for at den ikke har nok strøm dersom det er kaldt. Siden strømkabelen ikke gir strøm (så man ikke kan få den til å varme seg opp rett før man kommer), vil man jo trenge bilens batteri for å varme opp bilen og kupeen og dermed få kortere rekkevidde bare av den grunn.
#2
Hei!

Tenker å kjøpe en Brink 545200 hengerfeste til min brukte Leaf Tekna fra 2012. Men stusser på at noen nettbutikker (f.eks. autodoc.co.no) lister den til 630kr (men har den ikke tilgjengelig), mens bilxtra.no kan ta imot bestilling, men der koster den nesten 6.500kr! Er det forskjellige varianter, med og uten lys eller noe?

Spørsmålet går altså først og fremst på om det er slik at det er en masse useriøse nettbutikker ute og går (f.eks. autodoc.co.no) eller om det er noe annet jeg ikke oppfatter rett her? Det er derfor jeg har skrevet i dette forumet og ikke Leaf-forumet.

P.S.: Om noen har erfaring med å montere dette selv eller har andre tips til hvordan få med 1 sykkel på en Leaf, tar jeg gjerne imot tips! NB: taket er utelukket, for tungt å løfte opp sykkelen så høyt.
#3
Hei!

Som nybakt eier av en brukt Leaf, er jeg litt overrasket over at det advares ganske tydelig mot å la bilen stå i flere kuldegrader over tid uten å være tilkoblet strøm. Det sies at batteriet vil bli ødelagt.

Så da kan jeg ikke bruke bilen for å kjøre til Værnes og ta en 14-dagers Italiatur om vinteren! Ladestasjonene der lader maks 5 timer, så kobles de helt ut og bilen er overlatt til seg selv resten av tiden den står der. Den innebygde batterivarmeren tåler vel ikke flere dager med minusgrader før den har tappet batteriet. Og da fryser altså batteriet?

Er det noe jeg misforstår her?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA