Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rowu98ab

#1
JUSS / Sv: Easypark-appen
tirsdag 05. desember 2023, klokken 14:23
Oppdatering for de som er nysgjerrige:-)

Jeg sendte en mail til Easypark, hørte ikke noe. Sendte en purring og etter et par dager fikk jeg svar på mail.

"Her ser det ut til at det har skjedd en feil. Vi har kreditert det du har blitt belastet for mye. Beløpet vil være tilbake i løpet av 1-3 virkedager.
Ønsker deg en fin dag videre!"

Så Easypark løste dette greit, og jeg fortsetter å bruke appen i bilen.
#2
JUSS / Easypark-appen
tirsdag 21. november 2023, klokken 10:25
Tips til å spare penger. I går parkerte jeg og startet betalingen via Easypark-appen. Det står at parkeringen avsluttes automatisk når bilen forlater plassen. Ti timer etter jeg kom hjem, fikk jeg melding at parkeringen var avsluttet. Ble saftige 520 kroner, for en parkering som egentlig skulle kostet 45 kroner.

Så ikke stol på automatikken.
#3
Polestar 2 / Sv: Noen som har bestilt 2024 modell?
mandag 30. oktober 2023, klokken 10:16
Forstår jeg det riktig at Polestar ikke tar imot innbyttebil om man skal handle ny bil hos dem?

Edit: Skrivefeil
#4
Polestar 2 / Sv: Oppdatering før helga, hva inneholder den?
tirsdag 26. september 2023, klokken 12:05
Takker!

Har sett frem til den med temperaturen  ::)

"Optimering av styring av batterikjøling for å forbedre kupeklimaet når utetemperaturen er høyere enn 40 grader."
#5
Polestar 2 / Oppdatering før helga, hva inneholder den?
mandag 25. september 2023, klokken 09:42
Noen som vet hvor jeg ser hvilken oppdatering som ble installert og hva den inneholder?
#6
I fare for å virke surpomp så har jeg heller ikke opplevd bare positive ting med bilen. Fikk den levert oktober 2021, da var varmepumpe en del av utrustningen, har begge pakkene, 4WD. Helt enig med det positive som blir nevnt, herlig å kjøre, føler meg alltid trygg på vinterføre og matrixlysene er fantastiske.

Oppsummert av det negative. Fire ganger på verksted for å få restartet alt. SOS-knappen lyste i dashbordet, kartet ville ikke starte, nettet virket ikke, bilen ville ikke hente ned oppdateringer. Nøkkelen virket ikke lengre, selv ikke med knappene, måtte bruke mobilen. Etterhvert streiket den også og bilen måtte taues til verksted. Det var fjerde gangen. Kundeservice sier som nevnt, forsøk å restart på begge knappene inne i bilen og på skjerm. (Det forslaget gav de alle gangene selv om jeg nettopp hadde sagt at jeg hadde forsøkt det, virker som jeg snakker med en chatbot.)

Ulyd i hjulopphenget bak, virker som det kan være fjærer eller støtdempere som ikke orker mer. Tar det neste gang jeg uansett må inn på verksted.

Skiftet frontrute to ganger, virker som en liten stein fra bilen foran bare skal lage steinsprut og sprekk. Er det lavere kvalitet på rutene nå til dags? Har kjørt 18.000 km.

Treg å åpne bilen med mobilen (Iphone 13) i lomma når jeg tar i håndtaket, som om den skal tenke seg om før den sier ok, det er greit, du kan få komme inn i bilen din. Bagasjerommet låser seg sjeldent opp med mobilen i nærheten. Sensoren under bilen virker med fysisk nøkkel, med mobilen gjør jeg det kun når det ikke er folk i nærheten, ser jo ut som en full sjømann som veiver med beina uten at det skjer noe. Om vinteren (?) tar det gjerne flere forsøk for å låse/låse opp bilen med å holde/ta i håndtakene.

Ikke lett å få ut fukt fra kupeen, bakvinduene dugger permanent til, må kjøre luftanlegget på full guffe mens jeg kjører.

Selv om cruise controllen med lane keep (eller hva det heter) er bedre enn før, opplever jeg for ofte at bilen vil bremse uten grunn for så å gi fart igjen.

Jaja, men bilen er god å kjøre da...
#7
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 vs Model Y
tirsdag 28. februar 2023, klokken 13:44
Hmm... Kjøpte bilen for 80.000 for 15 år siden, selger den for 25.000. Verditap per år er drøyt 3.500. Det er vel det kona koster i uka på de beste ukene... Men hun lager gode kjøttkaker da:-)
#8
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 vs Model Y
tirsdag 28. februar 2023, klokken 09:12
Det kommer an på hva man er vant til:-) Jeg har en sliten Merce som er blodsenket, så når jeg går over til P2'en så er det som å klatre inn i en SUV. Fra den gamle Passaten jeg hadde er det også å sette seg opp, dog ikke mye mer.

Tesla 3'ern er nærmere den gamle Merca som nå skal selges, nettopp for det er for slitsomt å komme ut. (Men mest fordi kona sier at jeg er altfor oldis til å kjøre rundt i en slik bil, med basskasse bak).
#9
Mener varmepumpa kom på bilene som ble levert fra oktober 2021. Korriger meg gjerne om det ikke er korrekt.
#10
Polestar 2 / Sv: Ratt/Styring
onsdag 30. november 2022, klokken 13:33
Ser du nevner at veien er helt rett, men det er ikke det at veien likevel heller litt til høyre eller venstre som gjør at bilen trekker til den siden? Veien er gjerne bueformet for å la vannet renne av. Har det problemet på en gammel fossilbil med altfor brede dekk, den trekker hele tiden til høyre, eller venstre om jeg legger meg i motgående felt.
#11
Har kjørt ca 13000 med P2, 2022-modell, 19"-hjul, dual motor, begge pakkene men ikke performance. Har hatt den inne tilsammen tre ganger på Bilia da SOS Connect-knappen og gps-en falt ut. Alle gangene måtte 12V-batteriet kobles fra, for å kjøre en hard reset. Funker fint etter det, inntil det da skjer igjen. Spurte om årsaken og ifølge verkstedet er det software som Polestar må oppdatere og ikke hardware-feil i antenna som jeg trodde måtte byttes ut.

Gang nummer to var da jeg hadde dratt familien (4 pax) og fullstappa bil, med overlesset takboks av den største fra Thule til Lofoten fra Oslo. Turen gikk strålende, noe høyere forbruk, ca 21 kwh/100 km noe jeg er fornøyd med. Bilen var også behagelig å kjøre, merket ikke noe særlig til overlasten. Men problemet startet da SOS- knappen begynte å blinke midt i ferien, kartet falt ut og den fysiske nøkkelen ikke kunne åpne eller lukke bilen. Da var appen og mobilen god å ha så den brukte jeg helt til jeg var hjemme igjen uten problemer. Å forsøke å få en verkstedstime i Lofoten om sommeren, med en elbil som "ingen" der kjøper eller som verkstedet ikke har hatt inne eller skrudd på, det er interessant.

Så min opplevelse er at nøkkelen er mer ustabil enn mobilen som nøkkel:-)
#12
Polestar 2 / Sv: Vask av bil, uten at dørene låser og åpner seg
torsdag 30. juni 2022, klokken 17:57
SitatEventuelt slå av Bluetooth på mobilen?

Bedre enn mitt forslag:-)
#13
Polestar 2 / Vask av bil, uten at dørene låser og åpner seg
torsdag 30. juni 2022, klokken 10:03
Sikkert et mindre problem, men når jeg vasker bilen låser den seg opp hver gang jeg vasker inni håndtakene for deretter å låse seg når jeg vasker på håndtakene. Regner med om jeg legger mobilen langt unna så vil dette ikke skje, men er det eneste mulighet?
#14
Polestar 2 / Sv: Polestar 2, spørsmål (service, etc)
onsdag 23. mars 2022, klokken 10:18
Sitat3. Benplass for sjøfør, grunnet midtkonsollen? Er den ok? er vant med å kunne sitte litt bred-beint

Ryggen i setet synes jeg støtter godt, og at sitteputa kan forlenges er også et pluss. Men egentlig synes jeg ikke støtten for venstrebeinet er all verdens. Jeg sitter også "bredt" og høyrebeinet støttes opp av midtkonsollen og ligger dermed langs sitteputa, men ventrebeinet blir liggende over kanten på puta og det er mindre behagelig etterhvert.

Når det gjelder tilkobling til nett, ble vel dette utvidet fra tre til fem år, siden de ikke fikk på plass Apple Carplay? Som plaster på såret.
#15
Polestar 2 / Sv: Lufttrykk i dekkene og rekkevidde
tirsdag 15. februar 2022, klokken 10:04
Er det noen grunn til å ikke kjøre med 3,1 bar i dekkene, kontra 2,8? Blir dekkene slitt unødig mye på midten eller blir bremselengden lengre, større fare for vannplaning?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA