Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - uptherosens

#1
Tesla SW og AP / Sv: 2023.20.4.1
søndag 18. juni 2023, klokken 21:09
Kan da bekrefte at klimastyringen dukker opp når det sitter noen i passasjersetet  :+1: .
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2023.20.4.1
lørdag 17. juni 2023, klokken 21:41
Nå har jeg bare temperaturstyring på førersiden. Angir talekommandoen «slå av klimasynkronisering», og får tilbakemelding på skjermen at den er avslått, men det dukker ikke opp symboler for temperaturstyring på passasjersiden. Noen andre som opplever det samme? Har også forsøkt med den engelske kommandoen, men den forstår ikke bilen (selv om jeg tror jeg brukte engelsk den gang jeg fikk satt opp symboler for både fører og passasjer).
#3
Tesla SW og AP / Sv: Julegave fra Tesla: 30 dagers demo på EAP
søndag 25. desember 2022, klokken 11:32
EAP fungerer dårlig. Auto Summon og Auto Parking er pinlig dårlig, sammenlignet med andre biler som har disse funksjonene.
Musk lovte å gjøre om igjen Auto Parking-funksjonen for ikke så lenge siden, men det ble stille på den fronten etter at han overtok Twitter ...
#4
Jeg oppdaget også noe snodig i helga: Standard overhastighet på vår MYLR er satt til +5 prosent. Når jeg kom inn i en 70-sone reduserte AP hastigheten til 73 km/t, men jeg kunne da scrolle opp hastigheten så mye jeg ville. I 80-soner kunne jeg ikke få hastigheten høyere enn 84 km/t (som er riktig oppførsel). Har bare vanlig AP og v.36.

På samme tur, på motorveien sør for Trondheim, senket bilen plutselig hastigheten fra 110 til 30. Trodde først det var fantombremsing, men oppdaget så at bilen viste et 30-skilt på skjermen ...

Det er også merkelig at bilen i enkelte tilfeller stiller inn riktig hastighet når du kommer inn i en fartssone fra én retning, men hvis du passerer den samme fartsskiltingen i motsatt retning, så kan det gå flere hundre meter før den endrer hastigheten igjen. Og i forlengelsen av det – bilen registrerer fartsskilt som er satt opp ifm. midlertidig veiarbeid, men klarer ikke å stille inn riktig hastighet på strekninger som har hatt samme fartsgrense i alle år! Sitter ikke i åndeløs spenning og venter på FSD  :laugh:
#5
He, he, vi har forskjellige behov  :). McDonald's er ikke så interessant for meg heller, men det hadde vært «snøggere» med superlader rett ved avkjøringa.
#6
I Tesla-kartet har ny lokasjon for SC Elverum nå blitt fjernet, ser det ut til. Tidligere har det vært rapportert (med bilder av utstyr) om at Elverum Vest skulle flyttes til McDonalds (rett ved av-/påkjøring til motorveien). Er det noen som vet hva som skjer der? Det hadde vært så greit å slippe 60-sonen inn til Elgstua for lading – det tar nesten like lang tid tur/retur som selve ladingen jeg trenger for å komme frem dit jeg skal  :).
#7
Tesla SW og AP / Sv: 2022.8.2
torsdag 17. mars 2022, klokken 21:33
Lastet ned på vår Model Y nå. Pleier alltid å måtte vente lenge på oppdateringer, men denne kom ganske kjapt. Spent på å se om estimerte ladetider når det lades på super-/lynladere blir mer nøyaktige  :).
#8
Bumper denne, ettersom det har blitt mye mer aktuelt med off-peak-lading. Etter at jeg installerte appen, kom det feilmeldinger hele tiden, men dagen etter, så var appen stabil - merkelige greier. Jeg har ikke fått den til å lade «smart» ennå. Den trenger visstnok å lære seg hvor raskt bilen lader, men mitt første forsøk førte til at den ladet mens strømprisen var nesten 6 kr :-). Tenkte å prøve igjen når prisen flater litt ut. Morsomt om andre poster sine erfaringer  :+1:.
#9
Tesla SW og AP / Mer-ladere vises i navigasjonen
mandag 06. desember 2021, klokken 20:03
Unnskyld på forhånd hvis dette allerede har blitt nevnt på forumet, men jeg fant ingen tegn til det: Når man trykker på lynikonet i navigasjonen får man nå også opp aktuelle Mer-ladere! Er det noen som vet hva slags samarbeid det er snakk om? Forvarmes f.eks. batteriet når man setter navigasjonen til en Mer-lader?
#10
Tesla SW og AP / Sv: Sliter med få kontakt med bilen
onsdag 17. november 2021, klokken 19:16
Fikk det samme nå i kveld. Tilsynelatende ikke mulig å få kontakt med bilen, men den begynner å lade når jeg velger det i appen, selv om appen ikke viser at det lades. Merkelige greier.

Edit: Det fungerer igjen nå  :).

Edit2: ... og nå er det borte igjen. Tilgangen kommer og går hele tiden ...
#11
Tesla SW og AP / 2021.36
lørdag 30. oktober 2021, klokken 10:24
Ja, det har du rett i - jeg tenkte under Avgang - litt forvirrende gui


Sent from my iPhone using Tapatalk
#12
Tesla SW og AP / 2021.36
fredag 29. oktober 2021, klokken 21:03
Avgangstid var 05:30.
#13
Tesla SW og AP / Sv: 2021.36
fredag 29. oktober 2021, klokken 18:20
Nei, det er ikke noe valg for å sette starttid.
#14
Tesla SW og AP / Sv: 2021.36
fredag 29. oktober 2021, klokken 07:46
Testet i går ved å velge "Lading ved lavt strømforbruk" og satte sluttidspunkt til 05:00. Bilen stod på 73 % og hadde ladegrense på 80 %. I morges lå det varsling på mobilen om at bilen hadde ladet fra 23:00 til 23: 29. Dette samsvarer med Norpool-prisen, som var på det laveste kl. 23. Kan vi håpe på at Tesla faktisk har oversikt over prisnivået, eller var det ren slump at den startet lading på samme tidspunkt som strømmen var billigst?

Ellers må jeg si at hele Tidsplan-delen i appen er mildt sagt vanskelig å bli klok på  :).
#15
Tesla SW og AP / Sv: 2021.36
torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:16
Ok - takk for info
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA