Sitat fra: igniztion på mandag 18. mars 2024, klokken 10:51We Charge justerer prisene sjeldent. Mener de har justert prisene 3 ganger på de 3 årene jeg har hatt ID.4.
"Fordelen" med We Charge er at kortet fungerer på mange flere leverandører enn bare Ionity og at de støtter Plug & Charge, noe Ionity ikke gjør med sine egne abonnement.
Ladeklubben til Elbilforeningen har både Plug & Charge og bedre priser enn We Charge - men er langt fra noen prisvinner om man ser opp mot abonnementene som tilbys av Tesla, Ionity o.l. direkte.
Jeg bruker mest Tesla til lynlading. Ionity har ofte for mye kø på utfartsdager. Kjøper en månedsabonnement hos Tesla om vi skal på langtur, og sparer det inn i løpet av et par ladinger.
Det er noen praktiske fordeler med We Charge, men det er vanskelig å la seg imponere over prisene de kommer med så når jeg avtalen min går ut om kort tid blir det nok bare til at jeg skifter til "Free". Greit å ha we-charge kortet i reserve, men primært blir det vel å satse på andre kanaler tenker jeg.
Stusser fremdeles på hvorfor ikke vw benytter muligheten til å presse ned prisene på disse avtalene for å øke salget av sine egne biler i et vanskelig marked.