Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Driver2

#1
Kangoo / Sv: Elektrisk Renault Kangoo 2022
mandag 29. januar 2024, klokken 11:30
Jeg lader Kangoo 33 med 5 kw ++ på IT nett uten trafo. Zaptek lader.
#2
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
lørdag 30. desember 2023, klokken 00:46
Bruker avtrekksvarmepumpe nå i nytt hus. Sparer over 10.000 i året på det siden nye rekkehus krever ca 200m3 luft hver time
#3
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
lørdag 30. desember 2023, klokken 00:44
Jeg hadde både hus over vp og netting 10 cm foran luftinntak til utedelen for å redusere inntrengning av fukt, sne og løv.  Reduserte mye på tiden som gikk med til avising. Reduserte også støy og vibrasjoner ved å isolere rørene og kompressor i utedelen.
#4
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
mandag 25. september 2023, klokken 18:25
Irriterer meg over dekkstøy fra bakhjulene når sommerdekk brukes og det er våt vei.  Er det en god ide å ta av panelene over hjulbrønnen og legge på skumgummi lyddempe plater. Støyen er høy i frekvens, så da er vel det bedre enn å bruke asfalt plater?
#5
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
søndag 03. september 2023, klokken 15:46
Godt fornøyd med Kangoo fremdeles. Bortsett fra detaljen med indre ladeluke som samler mye vanndråper og sender de inn på polene på ladeinntaket. Her må jeg tørke av lokket hver gang det lades i regnvær.  Bør få et ekstra deksel påmontert ladestøpslet. Litt unøyaktig kwh meter på displayet.  Viser mindre forbruk etter å ha passert et høydedrag enn det som det viste forut (Vallaheien ). Det er teoretisk umulig.
#6
Kangoo / Sv: Bremseskiver foraksel 2014 kangoo
mandag 20. juni 2022, klokken 07:07
Jeg ser det er make skiver til min 2020 modell som på din 2014. De to første som vises med siffer -288 og -405 ser ut til å passe til Kangoo av denne utgaven. Lageret på skiven bak gjør den dyr.
#7
Grei endring med test av bremsevæskern.  Det som forundrer meg er at det nå aksepteres 50% rust på skiver bak.  Med så mye rust, blir det fort 100%  de to påfølgende årene.   Det kan ikke være godt for trafikksikkerheten.  Nok et tåpelig direktiv fra EU maktapparatet.  Jeg bytter skiver med en gang de blir mer enn 10% rust på anleggs flaten.                  " Tidligere var det kun tillatt med inntil 25 prosent rust på anleggsflaten på begge sider på bakhjulene. Nå økes dette til 50 prosent."
#8
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
fredag 21. januar 2022, klokken 21:49
Kjørt 10.000 km nå. 23,05 kWh/10 mil totalt forbruk. Bruker ikke dieselvarmeren.   Fungerer greit synes jeg.  Det var ikke tilfelle med postens Kangoo  som var innom her.  Bremsene hang siden det var konstant pipelyd fra postbilen.  Motorforum må begynne å levere bilene med riktig smurte glidebolter og korrosjons beskyttelse på klipsene til bremseklossene.
#9
Hyundai Ioniq / Sv: 12V batteri tåler ikke vinter?
lørdag 15. januar 2022, klokken 19:46
Vegvesenet og EU burde ikke godkjent biler som har så svakt ladesystem for 12v batteriene.  Det er ingen problem for fabrikantene å legge inn software som lader 12 batteriet dersom det går under en hvilespenning på f eks 12,5 v når bilen er parkert uten tilkopling.
#10
i-Pace / Sv: Feil på 12v batteri
onsdag 05. januar 2022, klokken 22:15
Ladespenning over 15,6 er for høyt selv på AGM batteri og vil svekke batteriet etterhvert.
#11
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Død bil - 12V batteri
mandag 27. desember 2021, klokken 18:26
Trenger ikke å vente en stund for å teste batteri med belastning. Er cellene sulfatert eller for tørr, så ser man det uansett tid etter lading.
#12
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Død bil - 12V batteri
mandag 27. desember 2021, klokken 12:33
12 v batteriet kan måles med et apparat som drar en stor strøm en liten stund og da ser man hvor mye spenningen faller. Da ser man om batteriet har for mye indre motstand og om det dermed er defekt.  Alle verksteder har det måleapparatet.
#13
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
mandag 27. desember 2021, klokken 12:27
Noe for lite varme fra varmeapparatet. Det skyldes lange uisolerte rør som går fra kompressor til diesel varmer og så opp til kupé varmer.  Taper mye varme i rørene, spesielt det som står bak kjøleviften og får -15 grader rett på seg. En times jobb så får man isolert alle rørene og ekspansjonstanken.
#14
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Død bil - 12V batteri
onsdag 17. november 2021, klokken 21:15
Noen av dere som har målt ladespenning på 12 v batteriet?  Jeg har bare 13,5v og det er for lavt for å ha fulladet batteri.  Kan den lave spenningen være årsak til  el biler med tomt batteri?  Kapasiteten til mitt batteri er ca 7Ah og det er for lite i forhold til 45 Ah som det skal yte.
#15
Kangoo / Sv: Noen med erfaringer på 33kwh versjonen?
fredag 12. november 2021, klokken 09:12
Rettelse:  Var oppe i 28,3 kwh / 100km  med fullastet bil de siste dagene.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA