Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - E-Trond

#1
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Bestilling og levering
mandag 22. april 2024, klokken 10:55
Desverre så er det slik nå at det ikke er åpnet for bestilling av facelift enda... :'(

Min selger har forsikret meg flere ganger om at det var facelift med større batteri og alle forbedringene som ble bestillt inn.
Det som dukket opp var jo selvfølgelig utgående modell uten oppgraderinger.... :-1:

Selger har lagt seg flat og beklaget.

Så nå er det helt uti det blå når facelift utgave kan bestilles og leveres.
Dersom det trekker i langdrag på levering av disse,eller at prisen økes,så er det ikke sikkert at jeg kommer til å gå for en Ioniq 5 heller.
Det kommer mye nytt på markedet til høsten,som kansje kan få meg til å velge annerledes enn hva jeg hadde gjort i dag.
#2
ID.4 / Sv: Piggdekk - ID.4
lørdag 13. april 2024, klokken 22:41
Er nok mulig det ja,Polestar orginalmonterer Hakka 10 ev,silent drive når en bestiller piggdekk.
Og det er nok en god grunn til det...

Har Michelin X-Ice North 4 på Ioniq,og de støyer mye synes jeg!
Og de får skryt for å være de mest stillegående piggdekkene på markedet.

Så det ser ut som om det bare er en løsning,å prøve dekkene på bil før en kjøper.
#3
ID.4 / Sv: Piggdekk - ID.4
lørdag 13. april 2024, klokken 21:50
Bare vær obs på at det er 2 versjoner.
Vanlige Hakka 10 støyer endel.
Silent Drive er stillere men koster en god del mer.
#4
ID.4 / Sv: Piggdekk - ID.4
lørdag 13. april 2024, klokken 20:20
Hvilke Hakka 10 har du?
Jeg har versjonen med Silent Drive og synes det er veldig lite støy fra disse på min Polestar 2
Ihvertfall etter ca 6-7 minutters oppvarming,da legger de seg på en behagelig frekvens som ikke merkes noe særlig til.
#5
Sitat fra: Radial på fredag 12. april 2024, klokken 17:05Tenkte ikke på din mening E-Trond, men selskapet selv forventer det i artikkelen (og annen offentlig kommunikasjon).

Det er ett stort sprang mellom visjon og realiteten for selskapet. De virker å ha satset hardt på at PS 3 og 4 skal få store volumer, også svikter markedet og finansene i samme periode.

Har du ikke riktig produkt og pris i disse dager, så selger du dårlig.

Ja det er sant.
Trenger nok å legge til en kampanje og to på Polestar 4 før salget øker.
Uansett så møter de sterk konkurranse både oppover og nedover i pris.
#6
Nå skrev jeg ikke at jeg ventet en salgsøkning.
I dagens marked så kan man ikke regne med slikt.
Men jeg hadde forventet et høyere salg av Polestar 4.
Selv om den er for dyr og spesiell til å passe det norske markedet.
En stor sedan er jo ikke akkurat førstevalget til norske kjøpere.

Edit:
Jada,jeg vet de kaller bilen for en Suv coupe,men jeg synes bilen ser mer ut som en sedan...
#7
Polestar 2 / Sv: Hva skjer med bilene om Polestar skulle gå under?
torsdag 11. april 2024, klokken 20:34
Huffameg...
Bare 7200 biler i første kvartal!
Ikke bra i det hele tatt!
Konkurs-spøkelse henger fortsatt i kundene ser jeg!

https://carup.se/katastrof-for-polestar-forsaljning-rasar-40/
#8
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 brukt 2021 eller 2022?
lørdag 06. april 2024, klokken 13:53
Vil vel tro at de fleste barnesykdommer er løst nå,på alle årsmodellene?

Min 22 modell virker svært godt sammenskrudd og har heller ikke hatt noen som helst problemer.
#9
Polestar 2 / Sv: Polestar Charge
lørdag 06. april 2024, klokken 13:49
Hyggelig dette!
Ser bra ut med alt i ett løsning.

Med over 650.000 kompatible ladestasjoner gir den nye ladetjenesten Polestar-eiere tilgang til de største ladenettverkene i Europa i én ladetjeneste.

https://elbil.no/integrerer-teslas-ladenettverk-i-polestar-appen/
#10
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Bestilling og levering
fredag 05. april 2024, klokken 14:20
Facelift modellen er jo allerede i produksjon i Korea...
Den har jo overtatt produksjonslinjer før lansering i mars.
Og vil leveres gradvis økende til andre markeder i verden.
I UK så åpnes bestilling tidlig i mai,blant annet.

Er det slik at din forhandler har flere 23 modeller på lager kanskje?
Og vil bli kvitt disse først...

Det var begrenset med biler tilgjengelig i datasystemet til selger når jeg bestilte. Bare 10 stk.
N-line varianten var ikke tilgjengelig,bare awd premium.

Foreslår at du tar en ringerunde til andre forhandlere du kunne tenke deg å bestille hos.
#11
Hyundai Ioniq 5 / Bestilling og levering
tirsdag 02. april 2024, klokken 07:30
Tenkte det var greit med en egen tråd om dette.

Vi har bestilt en Awd Premium LR 25 mod med 84 kWt batteri,og forhåpentligvis alle oppgraderingene til 499 plus rentekampanje på 1.99%
Er sparsomt med opplysninger om nyttelast,rekkevidde og andre ting,så får bare smøre meg med tålmodighet til skiltnr/understellsnummer er på plass.
Hyundai Norge kaller riktignok dette for en 24 modell,litt rart siden resten av verden ser ut til å kalle det 25 modell...

Vår gamle Ioniq byttes ut lenge før planlagt,men har vært en svært god bil for oss i over 3 år.

Bestilte 19.mars og bilen skulle ha vært sendt allerede 21 Mars,med mulig levering allerede 27.
Det har jo selvfølgelig ikke skjedd...
Som vanlig med forhandler og importør av den gamle skolen...

Ny levering kansje i midten av neste uke.
En fordel med utsettelsene er at jeg mest sannsynlig får kampanjerente på 0.99% istedenfor 1.99  :+1:
#12
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 Facelift 2025
tirsdag 02. april 2024, klokken 06:25
Du må nok ringe din forhandler og be om pris på facelift modellen.
Er jo ingenting offisielt fra Hyundai enda på den oppgraderte modellen.

Men kampanjen er blitt enda bedre nå med 0.99% rente.

https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/ioniq-5-sparetilbud.html




#13
Bra tiltak!
Enkel og grei løsning.
Den kan jo lakkeres med helt vanlig lakk,gummilakk eller folieres i karbonfiber!  :laugh:

Tåler den litt vind også uten å forskyves?
#14
Hyundai Ioniq 5 / Sv: For høy egenvekt - lite nyttelast
tirsdag 26. mars 2024, klokken 15:32
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. mars 2024, klokken 15:06
Sitat fra: E-Trond på mandag 25. mars 2024, klokken 13:14Med andre ord godt innenfor regelverk med 75 kg pr sete for registrering som 5-seter.
Så det er ikke en sak for vegvesenet.

Godt innafor er vel å dra det langt, så vidt innafor kanskje. 25kg bagasje på 5 personer kommer man ikke langt med...

Som jeg skrev,det er godt innenfor regelverket og krav til minimum 75 kg pr sete...  :police:

Det er selvsagt for lite til praktisk bruk ved ferier og andre utflukter.
#15
Ford / Sv: Ford Explorer
tirsdag 26. mars 2024, klokken 14:55
Da ble det ca 548 når jeg bygget bil. Ikke soltak,men det meste er med. Så kommer vinterhjul,levering og matter ekstra vel,og da er man fort oppe i 580-590
Litt kort bagasjerom 83 cm har jeg sett det målt til,mener jeg. Kompenseres kanskje av den firkantede formen på hekken ved lasting til taket.

Er nok en bil jeg kommer til å vurdere på et senere tidspunkt.
Ihvertfall hvis vinterhjul og rentekampanje inkluderes.

God plass i baksetet.
Her er en video.

https://youtu.be/RAy_gTlhx3s?si=VXkMXDrdRlelKPGv
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA