Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kamel_en

#1
Sitat fra: Fush på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 13:31
Hei,

Mener du Taycan Cross Turismo eller sedanvarianten av Taycan?
Jeg tror ikke Taycan er egnet for familier med større barn eller familier som vil på langtur.

Jeg har selv gått for Cross Turismo som familiebil, da jeg etter å ha fått testet den litt har kommet frem til at jeg får plass til det jeg behøver. Jeg kan gi deg litt feedback på CT;

Bagasjerommet er ok, men mindre praktisk enn du tror. Mer enn bra nok for meg for å dra på tur to voksne to barn.
At sykkelstativet bare tar to sykler er for meg et minus, skulle gjerne sett at det tok tre sykler.
Dette kan derimot kompenseres med at man har takstativ.
God plass til ski både inni bilen og evt på taket.

Panoramatak er et must for comfort i baksetet (og også krav for takstativ).

Jeg er 203cm, og sønn på 175 sitter helt greit bak meg.



Ekstrautstyr jeg har valgt av praktiske hensyn:
Aero vinterfelger for maks rekkevidde når det er kaldt
Varmepumpe
Panoramatak
Takstativ
Klargjøring for sykkelstativ
4+1 seter (mest for maks praktisk innlasting av ski, midtsetet er en vits)

Ekstrautstyr jeg har valgt som også har en viss praktisk årsak:
Adaptiv cruise
Ryggekamera
Oppvarmet ratt
18-veis seter
Varme i seter
Automatisk blending av speil
PDLS+ lys (justering av retning/høyde automatisk basert på fart, sving osv)
Lyd og varmeisolerte vinduer

Resten av ekstrautstyret jeg har valgt vil jeg helst ikke snakke om :D

Interessant det du skriver om sykkelstativet, jeg fikk opplyst av selger om at den kan ta tre sykler. Begrensningen for to sykler var kun for el-sykler. Om du har fått stativet allerede, har du mulighet til å ta noen bilder av det?
#2
TAYCAN / Sv: Sykkelstativet til Cross Turismo - fantasipris?
tirsdag 24. august 2021, klokken 08:23
Stativet er dyrt ja, men har du sett prisene de andre premiumleverandørene skal ha for hengerfeste som kun kan dra 750 kg....?
#3
TAYCAN / Sv: Taycan Cross Turismo
tirsdag 11. mai 2021, klokken 17:13
Slik jeg har skjønt det så må man opp på CT Turbo for å få noe særlig mer standardutstyr. Vil tro det er et lurere valg enn å spece opp en CT4S noe særlig.

Om jeg husker rett så anbefalte DN CT4?
#4
TAYCAN / Sv: Taycan Cross Turismo
torsdag 18. mars 2021, klokken 13:08
Sitat fra: overskyet på torsdag 18. mars 2021, klokken 12:39
Sitat fra: kamel_en på torsdag 18. mars 2021, klokken 12:18
Sitat fra: overskyet på torsdag 18. mars 2021, klokken 09:42
Sitat fra: kamel_en på onsdag 17. mars 2021, klokken 07:45
http://www.porsche-code.com/PMG63TN9

Jeg har også prøvd meg på en "billig" utgave. Ser flere velger sport chrono-pakke, er det noen andre fordeler ved denne utenom at man kan velge kjøremodus direkte fra rattet?


Ja, du får sport pluss modus. Jeg ville aldri kjøpt en bil uten for å være ærlig. Hele poenget med Porsche er at det skal være sportslig å kjøre og uten sport pluss, så legger du igjen kjøreegenskaper på bordet. I tillegg får du et individuelt modus du kan stille inn selv.

Selv havnet jeg på 1070, da har jeg med bare det aller mest nødvendige.

Jeg må jo si at det er ganske klønete at det fjerner muligheten for noe så enkelt som varme i rattet.

Det gjør jo ikke det, du kan velge oppvarmbart GT ratt.

Beklager, ser det nå  :)
#5
TAYCAN / Sv: Taycan Cross Turismo
torsdag 18. mars 2021, klokken 12:18
Sitat fra: overskyet på torsdag 18. mars 2021, klokken 09:42
Sitat fra: kamel_en på onsdag 17. mars 2021, klokken 07:45
http://www.porsche-code.com/PMG63TN9

Jeg har også prøvd meg på en "billig" utgave. Ser flere velger sport chrono-pakke, er det noen andre fordeler ved denne utenom at man kan velge kjøremodus direkte fra rattet?

Ja, du får sport pluss modus. Jeg ville aldri kjøpt en bil uten for å være ærlig. Hele poenget med Porsche er at det skal være sportslig å kjøre og uten sport pluss, så legger du igjen kjøreegenskaper på bordet. I tillegg får du et individuelt modus du kan stille inn selv.

Selv havnet jeg på 1070, da har jeg med bare det aller mest nødvendige.

Jeg må jo si at det er ganske klønete at det fjerner muligheten for noe så enkelt som varme i rattet.
#6
TAYCAN / Sv: Taycan Cross Turismo
onsdag 17. mars 2021, klokken 07:45
http://www.porsche-code.com/PMG63TN9

Jeg har også prøvd meg på en "billig" utgave. Ser flere velger sport chrono-pakke, er det noen andre fordeler ved denne utenom at man kan velge kjøremodus direkte fra rattet?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA