Er det forhandler så har de vel lite insentiv for å haste på. Du for sende ham/hun/hen den nye forbrukerkjøpsloven og peke på at App og annen software er inkludert 😎
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: hELgenen på lørdag 06. april 2024, klokken 15:28Synes personlig Polestar er undervurdert mhp hva man får for pengene. Litt dumme koppholdere og litt uvant trangt der fremme er det. Men som pendlerbil er den en drøm å kjøre med god fremkommelighet.Problemet for P2 var vel BMW i4, de har begge uegnete bakseter for familier og konkurrerte mot hverandre som GT/Grand Coupe type biler. Sammenligner en i4 M50 mot LRDM Performance når ikke P2 helt opp og prisforskjellen var noe som 50k en periode.
Sitat fra: Joccy på torsdag 04. april 2024, klokken 20:43HeiVP er en del av plus pakken på 22 og fremover. Men er vel få 22 modeller der ute med Pilot pakken, de fleste har vel Lite, altså uten pixler i frontlysene. Mye av problemene som P2 har hatt har vært relatert til TCAM modulen og de bør være skiftet på 21 og 22nå. Bilen fungerer ikke helt som tiltenkt uten internett for å si det sånn.
Da begynner det å snevre seg inn på finn.no for å finne et stk bra eksemplar.
Er det egentlig noe forskjell med tanke på feil, barnesykdommer, tilbakekallinger og den slags om jeg kjøper en 2021 eller 22?
Jeg får varmepumpe med 22, andre ting?
LR DM Pilot Plus er det mer spesifikt jeg ser etter.
Sitat fra: SolEL på tirsdag 02. april 2024, klokken 18:16Bubba hvorfor fraråder du Nio egentlig? Du sa: "Om NIO leverer god kvalitet er noe en må se over tid, men etter over 2 år eierskap har bilen holdt seg meget godt. Langt bedre enn andre kameraters bilkjøp av mer populære merker før moms ble introdusert". Høres bra ut syns jeg. Nio kommer bra ut på TV2 raiting av biler akkurat over Tesla (de overraker foresten der, da jeg hører mye negativt). Best på aktiv og passiv sikkerhet. Best på utseende. Ekte SUV høyde på SUVene. Ekte SUV ikke SUV cupe som Tesla
Sitat fra: SolEL på fredag 29. mars 2024, klokken 12:40Takk til BubbaJoFet for oppklaring om Danmark. Men økonomien ser jo ikke bra ut i Norge og ellers. Heldigvis har de Taxi dealen i Oslo (og Stockholm) som kanskje kan være med å sikre fremtiden i Scandinavia. Jeg konkluderer med at batteribytte stasjoner og baas er en genistrek.
Men dyre Nio houses er pengesluk, bra de er bra besøkt da. Før har du anbefalt meg å kjøpe batteri, Bubba, fremfor baas, Har du byttet mening?
Ifølge mr P på Youtube så er Nio all about battery swapp. Jeg er enig. Derfor vurderer jeg å Kjøpe Nio med swapp.
Pluss:
Evig batteri garanti
Ingen batteri degenerering nå du skal selge bilen
Grei bil å kjøpe eller selge brukt da en slipper å tenke på att batteri er en tikkende bombe
når nyere teknologi med bedre rekkevidde kommer så kan man swappe til det nye
fint på langtur
Minus
Dyrt med baas 2000 kr pr mnd er i dyreste laget for meg. Men nå skal prisen gå ned. Noen som vet hva ny pris blir.
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 27. mars 2024, klokken 17:44Sitat fra: daktari på onsdag 27. mars 2024, klokken 12:30Oslo sentrum har blitt det nye Ensjø. Nio, Lucid, Lotus og Polestar tett sammen. Xpeng og BO Steen litt i ytterkantene.He he ja det skal være sikkert. Litt historie fra Oslo sentrum.
Polestar var jo tidlig ute og hadde både PS2 prototype samt den PS1 med fossil.
Husker at før det igjen så hadde Bertil og Steen (tror jeg) et showrom for sin første elbil fra DS rett nedenfor inng til Nasjonalteateret stasjon i Vika.
Så ting har skjedd nede i Oslo sentrum på disse årene.
Sitat fra: Otkristo på onsdag 27. mars 2024, klokken 10:43Som NIO kunde så ville jeg heller at de bruke 500 mill på infrastruktur enn på fancy Nio houses.Det er det liten tvil om!
Mange besøkende, men generer lite salg