Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - plsteen

#1
Som jeg nevner i innlegget, så spurte jeg om det. Og han engelskspråklige operatøren var klokkeklar på at det var uaktuelt. Det kunne jeg rett og slett ikke få fra Tesla.
#2
Laget en bruker kun for å poste min opplevelse av problemet.

I -17° ved Notodden supercharger, halvveis til hytta i Rauland begynte den å blåse kun kaldluft. Ringte Tesla veihjelp som hadde to alternativer. Enten å kjøre den til nærmeste SC (Drammen), eller at de tauet den dit selv. Valgte da å høre med forsikringsselskapet Tryg.

Tryg spurte om det var mulig å se ut av vinduene, eller om de dogget/iset igjen. Det viste jeg ikke på det tidspunktet, da bilen stod stille på en parkeringsplass i Notodden rett ved SuC, mens jeg var inne og så på mobilen at kupetemp var nede på minussiden.

Mtp at vinduene ikke dogget/iset igjen kunne de ikke rekvirere tauing og lånebil på forsikringen, siden bilen var «kjørbar». Jeg spurte de om å få frostskader i en bil kunne kvalifiserte den som ukjørbar, og nei, det gjorde det ikke.

Jeg bestemte meg for å fortsette den siste halvannen timen til Rauland med longs, bukse, alpintbukse, ullsokk, raggsokk, ulltrøye, ullgenser, aplintjakke, buff, lue og ullvotter. Men etter 20-30 minutter var det -4 grader i kupeen, og det begynte å fryse innvendig langs vinduene, så jeg måtte stoppe for å sitte på med en kompis som heldigvis skulle samme veg.

Jeg sitter nå på en hytte uten bil, og slik jeg ser det er alternativene følgende.

  • Ringer Tesla veihjelp i løpet av lørdagen for å få de til å hente den. Da får jeg ingen leiebil
  • Ringer Tryg for å få de til å hente bilen, og si at den er ukjørbar da det fryser på innvendig. Da stiller de med tauing + leiebil
  • En fusjon mellom de over. Tesla tauer bilen, og jeg hører med Tryg om å få leiebil. Men hvorfor er dette bedre/verre alternativ enn om Tryg tar alt sammen?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA