Tusen takk til alle for gode innspill og beregninger! Når de fleste elbiler kommer dårligere ut i rekkeviddetester i andre land enn i Norge, kan det definitivt skyldes at bilene i større grad testes på motorveier. Her hjemme viser jo testene at elbiler flest oppnår rekkevidder som ligger over de offisielle WLTP-tallene, i hvert fall på sommerstid. Med dette som utgangspunkt skulle man likevel forvente at Enyaq 60 ville klare noe mer enn 279 km, selv om den hovedsakelig ble testet på motorveier.
Deler denne mailen fra Møller Bil som jeg nettopp åpnet:
«Etter at vi snakket sammen sist om denne testet fra England så tok jeg en prat med 4 av mine kunder som har fått utlevert sin iV60. Alle sier at de har en rekkevidde nå på sommer på 380 til 400 km. Blandet kjøring på 3 av de og 1 med mye småkjøring.»
En lovende beskjed, men man skulle gjerne ha sett en norsk rekkeviddetest i tillegg...
Deler denne mailen fra Møller Bil som jeg nettopp åpnet:
«Etter at vi snakket sammen sist om denne testet fra England så tok jeg en prat med 4 av mine kunder som har fått utlevert sin iV60. Alle sier at de har en rekkevidde nå på sommer på 380 til 400 km. Blandet kjøring på 3 av de og 1 med mye småkjøring.»
En lovende beskjed, men man skulle gjerne ha sett en norsk rekkeviddetest i tillegg...