Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Landro

#1
Model 3 / Sv: Knirk baki der.
tirsdag 17. august 2021, klokken 15:46
Har hatt bilen inne for noe som ligner veldig på punkt 3 på den lista ("Passenger and driver door tweeter assembly rattles"). Da måtte de bytte en liner i bakdøra. Kostet meg kr 0.

De slet litt med å gjenskape problemet uten veldig gode instrukser, så om du skal melde inn så er det greit å finne ut ganske nøyaktig hvilket område det kommer fra og i hvilke situasjoner det oppstår (nøyaktig veisegment de kan kjøre f.eks.).
#2
Venter fortsatt på at de skal få inn deler så de kan fikse min varmepumpe.

I mellomtiden har jeg kjørt en del og funnet ut at varmen funker helt fint med mindre batteriet blir varmt.

Om jeg kjører bilen uten å forvarme for lenge så er det ingen problemer. Om jeg forvarmer og aviser (med HØY) så tar det ikke mange minutter før varmen slutter å virke. Om jeg navigerer til superlader så vil varmen slutte å virke etter en stund. Om jeg står på hurtig/superlader i 15-20 minutter så slutter varmen.

Den eneste måten å få den tilbake på er å la bilen stå i ro i en time eller to til batteriet er nok avkjølt og sensorene er fornøyde igjen.

Virker som det er noe krøll som skjer når batteriet blir varmt og den skal prøve å ta varme fra batteriet.
#3
Skulle likt å vite om sensorene som settes inn er samme komponent som vi hadde fra før, eller om det er en forbedret utgave.
#4
Sitat fra: TeslaJohan på onsdag 06. januar 2021, klokken 13:11
Noen med servicetime som fått beskjed om hva Tesla planlagt som endelig "fiks"

Hos meg skal de bytte begge sensorene. Venter på nye sensorer som sendes med ekspress over dammen nå.
#5
Sitat fra: Mondeo på mandag 04. januar 2021, klokken 13:06
Softwarefixen som tesla pusher om du klager ignorerer vel bare den sensoren som ikke oppfører seg, så man får varme men det funker ikke helt som det skal alikevell.

De pushet ut noe de hevdet var en oppdatering til meg - jeg hadde allerede 2020.48.30 fra før, og de pushet samme versjon med samme hash. Men mulig det var et eller annet annet der, hvem vet. Endret ingenting. Da jeg ringte tilbake ba de meg kjøre omstart via skjerm, fordi det gjorde at oppdateringen ble aktivert (!?). Det førte faktisk til at feilmeldingen forsvant, men fortsatt ingen varme.
#6
Sitat fra: Woodbear på mandag 04. januar 2021, klokken 09:30
Virker også som et triks, er å stille den inn manuelt, vifter, temp alt, og ikke lad auto stå på. Da virker den konsekvent helt til noen justerer f. Eks temp opp en grad. Ikke varig å leve med akkurat.

Jeg har hatt min på manuell, AC, vifte 4, 20 grader omtrent siden jeg fikk bilen. Ganske sikker på at ingen justerte noe på det da den røk i går  :(
#7
Ja var godt kjent med problematikken, men var naiv nok til å tro at om det ikke hadde skjedd på så mange km så hadde jeg fått en bil uten problemer. Men skjønner nå at det gjelder alle nye 3 og Y og at det blir en herlig mengde tilbakekallinger for SC å håndtere etterhvert!
#8
Sitat fra: royturbodiesel på søndag 03. januar 2021, klokken 23:38
Hva skjedde videre?
Løste det seg?

Etter 16 minutter ventetid på Tesla veihjelp ba de meg teste;
1) Restarte med knappene (allerede testet) - ingen bedring
2) Restarte med power off på skjerm og sitte i bilen i 3 minutter - ingen bedring
3) Koble til wifi via telefon for å motta en slags firmware oppdatering (jeg var allerede på 2020.48.30, men ifølge Tesla veihjelp så var det en slags ekstra oppdatering. Dette tok tid så de ba meg ringe tilbake om det ikke funka.

4) 25 minutter gikk ... ingen bedring. Nye 26 minutter med telefonkø.
5) Ba meg på nytt om å restarte med power off på skjerm. Da forsvant feilmeldingen, men ingen varme.
6) De logget sak med Roadside Assistance om å komme og hente bilen og frakte den til Trondheim, og de skulle se på leiebil/lånebil, men kunne ikke garantere noe før evt neste dag(!).

Mens dette pågikk ringte vi også til NAF veihjelp, som hadde 0 minutter ventetid. Og det viste seg at de tar også imot Tesla sine veihjelp forespørsler. De var super hjelpsomme og han jeg snakket med sjekket hele tiden for innkomne forespørsler fra Tesla. Det tok sin tid før de sendte den da, men han hadde tipsa om at tog var beste måte å komme seg hjem på så vi booka det.

Etter en time hadde vi ikke hørt mere fra Tesla om å hente bilen, så jeg ringte NAF igjen og de sa at Tesla hadde fått tilbud om leiebil til meg 1 time før, men jeg hadde ikke hørt noe fra Tesla fortsatt. Så vi tok bare toget. Mens vi var på toget ringte Tesla, men da var det litt for sent.

Så min konklusjon utifra alt dette; 1) Ikke dra på langtur. 2) Ring NAF Veihjelp istedet for Tesla (om du er NAF medlem vel og merke), siden forespørslene deres uansett går dit, og det er ikke noe magisk Tesla kan gjøre uansett.

Dette var altså i -21 grader. Heldigvis hadde vi en kafe i nærheten!

Edit; De bringer bilen til Tesla SC i morgen og jeg hadde allerede en eksisterende avtale med de på tirsdag så det passer perfekt da  ;)
#9
Sitat fra: Woodbear på søndag 03. januar 2021, klokken 22:43jada funka igjen etter 15 ish min på ladern/skammekroken

Min slutta å virke mens jeg stod på superlader i dag, så jeg vet ikke om trikset mange snakker om med å starte lading har så mye for seg  :o

Sitat fra: Kim- på søndag 03. januar 2021, klokken 23:19
Ser for meg hvis den varmepumpen streiker over vidden i -15 og med 2 unger baki.....!

Mer eller mindre det som skjedde hos meg i dag. Medpassasjerene var lite villige til å kjøre i 3 timer over fjellet med -21 ute og ingen varme i bilen gitt. Heldigvis røk den før vi kom oss langt unna bebyggelse så vi kunne varme oss i en restaurant mens vi ventet på å komme gjennom til Tesla veihjelp.

Edit; Dette skjedde etter ca 2000km med bil utlevert 7. desember. Så om det ikke har skjedd deg enda så er det ingen garanti. Ville vegrer meg for langturer før det kommer en ordentlig fiks.
#10
Model 3 / Sv: Trekket i bagasjerommet - mangler det noe
tirsdag 29. desember 2020, klokken 10:30
Samme hos meg iallefall.
#11
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
mandag 28. desember 2020, klokken 07:50
Samme problem med minnepinnen som var med. Prøvde reformattering både fra pc og bil. Ga opp etterhvert og bytta den ut og har ikke hatt problemer siden.
#12
Tesla SW og AP / Sv: 2020.48
torsdag 17. desember 2020, klokken 15:33
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:55
Sitat fra: Landro på tirsdag 15. desember 2020, klokken 12:06
Fikk .12 i dag (opp fra 44.25). Ikke så mye nytt annet enn at versjonsloggen nå sier noe som jeg ikke har sett har blitt rapportert. Jeg vet jeg har det nye LG batteriet (Model 3), så kanskje det kommer bare på de som har det?

Kjørelengde
Kjørelengden er økt, slik at den mer nøyaktig gjenspeiler kapasiteten i batteriet.

Edit: Gikk fra 535 til 546km ved 100%.

I appen eller i bilen? målt 100% eller ekstrapolert fra en lavere ladetilstand?
Og har du mulighet til å ta et screenshot av releasenotes siden det ikke ser ut til at andre som får 48.12 har denne i sin? :)

Bilen endret fra å rapportere 535 til 546km på 100% lading. Jeg tror den norske teksten er oversettelse av engelske "Range display" som jeg ser er i tidligere versjoner (2020.28 som noen andre nevner). Så jeg tror ikke det er faktisk rekkevidde som er endra, men bare visningen og bilens egen vurdering av effektivitet.

Sorry for litt dårlig bilde. Snappet det litt kjapt i går for å sammenligne med hva andre har sett, har ikke tilgang til bilen igjen før i morgen ettermiddag. Men som du ser så er neste punkt på lista det med meldingstråder som også alle andre har på 2020.48.

Edit: Ser at noen antagelig har referert til dette på TMC (om ikke det er noen andre i Norge som har rapportert det samme?). Kan ta bilde av energi-skjermen når jeg får tilbake bilen i morgen ettersom noen var interesserte i det.
#13
Tesla SW og AP / Sv: 2020.48
tirsdag 15. desember 2020, klokken 12:06
Fikk .12 i dag (opp fra 44.25). Ikke så mye nytt annet enn at versjonsloggen nå sier noe som jeg ikke har sett har blitt rapportert. Jeg vet jeg har det nye LG batteriet (Model 3), så kanskje det kommer bare på de som har det?

Kjørelengde
Kjørelengden er økt, slik at den mer nøyaktig gjenspeiler kapasiteten i batteriet.

Edit: Gikk fra 535 til 546km ved 100%.
#14
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 02. desember 2020, klokken 10:01
Sitat fra: TiLT på onsdag 02. desember 2020, klokken 09:41

Skulle ønsket de kunne sendt meg fakturaen da. Litt rart at de skal gjøre dette så sent med tanke på at de ønsker innbetaling senest 5 dager før utlevering.

Jeg har også utlevering i Trondheim neste uke. Sendte de mail på fredag så dukka fakturaen fort opp. Du fikk sikkert en mail fra de etter at de ringte for å bekrefte utlevering? Bare svar på den.
#15
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
fredag 20. november 2020, klokken 11:32
Sitat
Sitat fra: Petter27 på fredag 20. november 2020, klokken 11:27
Kan du poste de 3 første sifrene i VIN etter MF?
Hva forteller disse sifrene deg?

Har en mistanke om at serienumrene er noenlunde sekvensielle, så prøver å se om det er noen mønstre i VIN, båter og levering.

Min LR har 817 f.eks, og var på RCC Antwerpen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA