Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dalingen92

#1
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
fredag 01. september 2023, klokken 09:20
https://www.elbil24.no/nyheter/lanserte-ny-model-3-i-norge/80133408

Hvis man ser på nærbilde for rattet i artikkelen så ser det ut til å være knapp for viskere til høyre på rattet, selv om bildet er noe utydelig👍
#2
Hei

Jeg har en Model Y LR Cherry Red bestilling på vent hos Tesla, har nå fått sett fargen og er ikke villig til å betale såpass mye ekstra for denne, samtidig har pris gått ned på Model Y P, så jeg ønsker å bytte til en P. Når jeg skal inn å endre konfigurasjonen min så får jeg opp gammel P pris, altså 604 652 for en sort uten vinterdekk. Pleier dette å være slik? Bare å kjøre på å endre konfigurasjon så oppdaterer det seg til ny pris etterpå?😊

Har prøvd å ringe Tesla på to ulike nummer, har nå idag vært på butikken, jogget, kjørt bil i en time og klipt plen. Imens har telefonen ringt til sammen 3t 40min, etter å ha tastet 3 for salg hos Tesla,så den muligheten har jeg foreløpig gitt opp😂
#3
MG ZS EV / Sv: MG iSMART Lite vs MG iSMART
fredag 16. september 2022, klokken 20:36
Lurer på det samme som forrige taler, finnes det nå app for mg zs ev pre-facelift? Andre muligheter for å forvarme bilen?

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk

#4
Tesla SW og AP / Sv: Lastefeil på spotify
torsdag 07. juli 2022, klokken 21:44
Er nok en bug,har 2020 m3lr med samme sw versjon og har akkurat samme feil.

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk

#5
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
søndag 13. desember 2020, klokken 17:03
Begge blir 11kw.

Sent fra min ASUS_I01WD via Tapatalk

#6
Model 3 / Sv: Livet med en TM3
lørdag 31. oktober 2020, klokken 19:04
Sitat fra: trykkertor på lørdag 31. oktober 2020, klokken 18:53
Sitat fra: Dalingen92 på lørdag 31. oktober 2020, klokken 18:20
Jeg finner mange flere grunner for å ikke kjøpe Tesla wall charger enn å faktisk gjøre det, laststyring mot hovedsikring, laststyring mellom ladestasjoner på samme kurs(hvis man har tesla og en annen elbil), fleksibilitet hvis man har flere biler, slipper å bytte ladestasjon hvis man  bytter bil, knappen for ladeluken får man på løse kabler som man kan plugge i type 2 stasjoner også. Det mest fantastiske er at model 3 kan lade 11kw, det kan ikke tesla wall charger, men flere andre leverandører som easee og zaptec kan det. Jeg har model 3 og easee, TWC utgikk rimelig fort. Easee koster 2000kr mer dog.

Hæh!?!?
Har TWC. Den ladet både Kona Electric, e-Niro og nå vår Tesla Model 3.
Den lader Model 3 med 11kW.
Den kostet meg litt over 4.000,- my på finn.no

Lastbalansering har jeg ikke peiling på, men TWC fungerer ypperlig i vår husstand. Den trekker 16amp over 3 faser, gir da 11kW, og jeg kan lade alle biler som har Type 2.

En easee-lader + kabel med knapp har vel allerede gått et stykke forbi TWC med knapp til litt over 4.000,- på finn.no.
TWC er lett å henge kabelen rundt. Den har sitt eget feste for pistolen/kabelen som gjør at alt er jevnt med veggen og ikke stikker ut.
Beklager, var litt utydelig, mente på 230v 3 fase, som jo de aller aller fleste har i Norge, da støtter twc kun 19a såvidt jeg vet. Ja, men jeg setter uansett pris på fleksibiliteten en stasjon med utbyttbar kabel gir, og at man kan bygge ut med flere stasjoner hvis man f. eks har en leaf stående i tillegg til teslaen. Skal man sammenligne nytt, må man sammenligne med nytt, brukt med brukt. Som tidligere nevnt så mangler twc jordfeilbryter type b, som er en vesentlig kostnad ved installasjon, dette har easee og zaptec integrert.

Sent fra min ASUS_I01WD via Tapatalk

#7
Model 3 / Sv: Livet med en TM3
lørdag 31. oktober 2020, klokken 18:31
Glemte at den ikke hadde type b vern jeg, da er easee i realiteten billigere enn tesla wall charger,i tillegg til at den er langt mer fleksibel og lader som du også sier raskere, nobrainer i mitt hode.

Sent fra min ASUS_I01WD via Tapatalk

#8
Model 3 / Sv: Livet med en TM3
lørdag 31. oktober 2020, klokken 18:20
Jeg finner mange flere grunner for å ikke kjøpe Tesla wall charger enn å faktisk gjøre det, laststyring mot hovedsikring, laststyring mellom ladestasjoner på samme kurs(hvis man har tesla og en annen elbil), fleksibilitet hvis man har flere biler, slipper å bytte ladestasjon hvis man  bytter bil, knappen for ladeluken får man på løse kabler som man kan plugge i type 2 stasjoner også. Det mest fantastiske er at model 3 kan lade 11kw, det kan ikke tesla wall charger, men flere andre leverandører som easee og zaptec kan det. Jeg har model 3 og easee, TWC utgikk rimelig fort. Easee koster 2000kr mer dog.

Sent fra min ASUS_I01WD via Tapatalk

#9
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
torsdag 15. oktober 2020, klokken 21:48
For de som vil ha knappen på støpselet så finnes det løs type 2 kabel som har denne knappen

Sent fra min ASUS_I01WD via Tapatalk

#10
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
torsdag 15. oktober 2020, klokken 19:32
Ingen problem å lade 11kw(28A) på model 3,jeg lader 28A på min Easee, Zaptec støtter vel også 11kw lading på IT.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA