Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Magnito

#1
ID.4 / Sv: Elendig kjøling fra AC
søndag 04. juli 2021, klokken 09:28
Hmm... den stod gjerne i eco ja, når du nevner det. Godt poeng, tenkte ikke over det.

Velvel, aldri så ille at det ikke er godt for noe, kom frem med 9% igjen på batteriet, så da slapp jeg gjerne unna et ladestopp ;)
#2
ID.4 / Elendig kjøling fra AC
lørdag 03. juli 2021, klokken 22:49
Kjørte fra Sørlandet til Oslo i dag, med AC på full pupp stort sett hele veien. Jeg har jo stussa litt på at jeg syns kjølinga har vært svak tidligere også, men ikke vært i nærheten av å kjøre en så lang tur før.

Er det noen innstilling for AC jeg har oversett? Eller er virkelig kjølingen så elendig i nye biler nå for tiden? Eller kan det faktisk være noe galt med AC på min bil?

Hører gjerne hvordan andre opplever AC i sin bil.
#3
ID.4 / Sv: ID4 på Finn
tirsdag 30. mars 2021, klokken 09:56
Alle fikk den vel etterhvert til 417? Det kom jo en mail fra Møller som sa at prisen ble redusert med 10k pga valutaendringer osv.
#4
ID.4 / Sv: Har du fått ID4 og ønsker å dele erfaring?
torsdag 25. mars 2021, klokken 11:21
Sitat fra: unik42 på onsdag 24. mars 2021, klokken 21:41
Jeg kan stille inn understellet til Sport modus, men det har vel ingenting å si siden bilen ikke har DCC?

Det er vel kjøremodus som er Sport vel? Det betyr vel bare at litt forenklet sagt at du de-aktiverer bilens evne til å hjelpe deg å kjøre mer økonomisk. Hvis du har DCC er den vel i tillegg koblet opp mot innstillenger for understell.
#5
ID.4 / Sv: V2L?
fredag 12. mars 2021, klokken 13:24
SKulle det ikke være støpsel for eksempelvis laptop i Enyaq, eller husker jeg helt feil nå?
#6
ID.4 / Sv: Tester av ID4
onsdag 10. mars 2021, klokken 09:37
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 09. mars 2021, klokken 15:22
Godt det ikke er du som bestemmer da ;) Akselerasjon handler dog sjelden om 0-100 for min del. Kan egentlig ikke huske sist jeg testet det.
Du har nok av ulike årsaker rett i at det er godt at jeg ikke bestemmer, men jeg tror ikke trafikksikkerheten hadde blitt noe dårligere av det.

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 09. mars 2021, klokken 15:22Men det er en ekstra sikkerhet ved forbikjøring. Har sett nok av forbikjøringer som har holdt på å galt grunnet at man starter feil (ligger for tett innpå bilen foran), og ikke har nok akselerasjon til å komme opp i fart.
Ekstra sikkerhet om man bruker det riktig, eller ekstra risiko ved at mange faktisk tar unødige sjanser og foretar jævlig hårete forbikjøringer.

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 09. mars 2021, klokken 15:22På samme hvis er det mange som kjører inn på motorvei og landeveier og feilberegner farten til biler som kommer på veien.
Dette er vel et problem som kan opptre i samme grad ved god akselerasjon som ved dårlig vel?

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 09. mars 2021, klokken 15:22Har og opplevd å ligge i venstre fil på vei forbi en semitrailer på motorveien, da den finner det for godt å ville skifte fil. Da er det greit å kunne gi på og komme seg forbi.
Også fint man har horn og bremser, er ikke gitt at å gi på nødvendigvis er beste løsningen. Tviler vel uansett på at dette er et problem hvor 0-100 på 4 eller 8 sekunder er avgjørende?

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 09. mars 2021, klokken 15:22Selvfølgelig kan mye unngås ved å kjøre perfekt og ekstremt passivt, men selv tenker jeg det er greit å ha valg.
Skjønner ikke hvorfor det skal være et valg å ikke kjøre perfekt, men det er selvfølgelig greit å ha andre valg enn å kjøre ekstremt passivt, det er vel heller ingen som har tatt til orde for det? Det er vel ikke sånn at "redusere muligheten for aggressiv kjøring"="ekstremt passivt"? Kjøper man bil som leketøy får man finne seg en egnet lekeplass da.
#7
ID.4 / Sv: Prøvekjøring: Erfaring, tanker og meninger
onsdag 10. mars 2021, klokken 09:13
Syns jo egentlig at talekontroll kompenserer for fjerning av en del knapper da, eksempelvis for klima er jo dette ganske enkle kommandoer å forstå. Langt mer trafikksikkert enn noen bryter vil jeg påstå.
#8
ID.4 / Sv: Tester av ID4
tirsdag 09. mars 2021, klokken 14:56
For min del kunne akselerasjon på biler til vanlig veibruk vært kraftig begrenset, gjerne ved lov om det er det som må til. 0-100 på 4-5 sekunder eller mindre innbyr i de fleste tilfeller ikke til annet enn idiotadferd i trafikken og er ytelser som burde vært forbeholdt biler som skal brukes på bane. 8,5 er mer enn kvikt nok.
#9
ID.4 / Sv: Er Max et godt tilbud? Eller er 1st standard god nok?
fredag 05. mars 2021, klokken 14:00
Jeg har bare sett 1st og ikke max, men jeg syns utformingen av bagasjerommet var på en slik måte at jeg ville ikke vært veldig bekymra for flyvende last så sant man ikke har lastet over setekanten. I slike tilfeller kan man jo bruke et lastenett over lasten. Dessuten er det ikke allverdens plass for store tung ting til å komme over seteryggen ettersom klaringen mellom tak og rygg/nakkestøtter ikke var allverdens stor. Velger man å benytte hattehyllen som kommer med vil vel den hjelp også.
#10
ID.4 / Sv: Understellsbehandling
fredag 05. mars 2021, klokken 09:06
Min forhandler tilbydde ikke dette i alle fall, og mente at det ikke skulle være nødvendig på ID.4 🤷🏼‍♂️
#11
ID.4 / Sv: Er Max et godt tilbud? Eller er 1st standard god nok?
torsdag 04. mars 2021, klokken 08:57
Jeg prøvesatt en 1st på mandag, men tanken på å sjekke etter manuell korsryggstøtte slo meg ikke der og da. Setene kjentes komfortable, selv om det selvsagt er vanskelig å fastslå hvor komfortable de blir på langtur etter kun 5-10 min prøvesitting. Men her er det jo veldig individuelle preferanser på hva man liker også, jeg er for eksempel glad i fast (harde) madrasser for å gi et referansepunkt.

Syns forøvrig lyden på anlegget hørtes grei ut, tror jeg kommer til å kose meg på soloturer. Jeg er riktignok ingen hi-fi nerd, og kommer fra en eldgammel fossilbil, så mulig at connoiseurer her på forumet syns det er ræva for alt jeg vet. Så lyd og bilde(?) hadde vurdert det nylig, men artikkel lå bak betalingsmur, så vet ikke hvilken konklusjon de kom til.
#12
ID.4 / Sv: Forsinket levering
mandag 01. mars 2021, klokken 16:21
Da jeg spurte min forhandler gikk han vel langt i å bekrefte at de som bestilte først må vente. Skulle tro det ikke trengte å være slik med to modeller i fire farger og null tilvalgsmuligheter nei.
#13
ID.4 / Sv: Forsinket levering
mandag 01. mars 2021, klokken 13:46
Var innom forhandler i dag, og han kunne bekrefte at bilene kommer til Bekkelagskaia som @HelEl sier. Kapasiteten til skipene var visstnok ca 800 biler. Egentlig litt synd at de kommer hit heller enn Drammen, kapasiteten til skipene som går til Drammen er fort på 2-3000 biler.
#14
ID.4 / Sv: ID.4 Visningsbiler
torsdag 25. februar 2021, klokken 10:32
Sitat fra: hELgenen på onsdag 24. februar 2021, klokken 15:44
Hvor mange er det bestilt totalt av 1st og 1st max - noen som har tallet?

Nå virker det jo som om alle skal shippes over omtrent samtidig - blir et enestående utleveringsrace i mars/april dette?
Mener det ble sagt da det åpnet for bestilling at det var snakk om ca 2000 1st til Norge.

Var innom forhandler for å hente lånebil i går, da skulle de få sin demobil senere samme dag.
#15
ID.4 / Sv: Understellsbehandling
tirsdag 23. februar 2021, klokken 10:45
Følger interessert med hva tilbakemelding fra forhandler blir her.

Noen som har synspunkter på lakkforseglingen som tilbys hos Møller, Autoglym Carbon Shield?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA