Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stephan Teyssere

#1
Sitat fra: mthoring på lørdag 23. mai 2020, klokken 17:55
Spørst om det er rimelig å forvente gratis bruk av data, og gratis tilgang til betaltjenesten Spotify. Siden bruk av data og (reklamefri) Spotify ikke er gratis i noen andre sammenhenger, så tenker jeg at det ikke er rimelig å forvente at det skal være gratis i bilen heller.

Så Tesla har vel sitt på det tørre, så lenge de ikke har opplyst at det skal være gratis. De har tvert imot opplyst om at den skal koste penger (på nettsiden), hvis man ønsket å finne ut av det på bestillingstidspunktet. Det er vel ingen som med rimelighet kan forvente gratis bruk av en ny mobil heller, uavhengig av om selgeren opplyste at det koster penger å bruke den.

I mine øyne er det rimelig å forvente at dette er gratis, når det er funksjoner som ble vist fram ved prøvekjøring. Det blir som andre sier at de fjerner andre funksjoner i ettertid. Kjøper man en bil med varme i setene og dette blir dette fjernet i ettertid med mindre man betaler for det så tror jeg hvem som helst hadde følt seg snytt, uansett om det hadde vært ekstrautstyr eller ikke på andre biler.
#2
I min TMS så varierer varmen en del, selv om den står på Auto. Hadde vært interessant å se hva slags temp bilen TROR det er, for den kan holde en jevn varme i en time uten problem, for så å begynne å blåse kald luft uten noe grunn. Det resulterer i at jeg må skru opp varmen 3-4 grader før den begynner å blåse varmt igjen  :laugh:
#3
Jeg bestilte bil hos Tesla i Kristiansand i begynnelsen av Juli 2018, og selgeren konfigurerte bilen på sin pc. (Ganske enkel jobb, da jeg skulle ha alt som standard unntatt Pearl White). Betalte depositumet hos Tesla via kortterminal, så jeg har ikke hatt noe med PCen å gjøre. Fikk aldri opplyst av selgeren om noe månedspris etter X antall måneder.

Poenget er ikke at det er en stor kostnad, poenget er at det virker som det er mange som ikke har fått opplyst om at Premium Connectivity er noe som skal betales for etterhvert. Har de solgt en bil med Google maps, Spotify +++, så virker det for meg underlig at dette nå skal fjernes om man ikke betaler for det. Dette er funksjoner som ble solgt sammen med bilen, og sålenge de ikke har skrevet noe om det i noen som helst kontrakt eller ordrebestilling, så kan ikke dette fjernes.

Sendte Tesla en mail, så får vi se hva de svarer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA