Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bilblondie

#1
BMW i3 / Sv: Varsel: koble til strøm, «høyspenningsbatteri»
søndag 25. desember 2022, klokken 16:20
Åå, du er snill! Nå fikk jeg lavere puls. Takk! Bilen er oppladet nå, og alt ser fint ut. Men den liker ikke å stå ute lenge i mange minusgrader!
#2
BMW i3 / Varsel: koble til strøm, «høyspenningsbatteri»
søndag 25. desember 2022, klokken 11:39
Hei, dere

Bilen min har stått ute i 10-15 minusgrader i to netter (står vanligvis i garasje), og nå plugget jeg den nettopp til lader. Da jeg skrudde av bilen, rett før jeg koblet til laderen, fikk jeg varsel om «koble til strøm (e.l.), høyspenningsbatteri». Noen som vet hva det betyr?? Holder det å bare lade den fullt sånn som vanlig?
Eller betyr dette at det er det lille ekstrabatteriet som holder på å bli tomt? Hjelp!!
Tusen takk 🙏
#3
BMW i3 / Sv: Spørsmål om feilmelding
fredag 08. april 2022, klokken 18:09
Tuuuusen takk for hjelpen!
#4
BMW i3 / Sv: Spørsmål om feilmelding
fredag 08. april 2022, klokken 16:47
Åååå, du er en livredder! JA! Min mor hadde nettopp ladet på en Kempower-lader, men på Stathelle, ikke på Espa. Da kan det jo hende det er det?
#5
BMW i3 / Spørsmål om feilmelding
fredag 08. april 2022, klokken 16:08
Hei, alle dere bilguruer

Noen som har sett disse feilmeldingene før?

De dukket opp i dag, etter hurtiglading, og jeg har aldri sett dem før.

Forhistorie: jeg skulle lade bilen over natten i går, og da jeg koblet til ladestasjonen fikk jeg beskjed om at det var "for lav spenning", og lading ble avbrutt. Bilen ringte automatisk BMW veihjelp, og han jeg snakket med sa at alt var i orden med bilen, det var ladestasjonen det var noe galt med. Da jeg byttet ladestasjon ladet bilen helt fint uten feilmeldinger.

I dag har min mor lånt bilen på langtur over helgen, og etter hurtiglading dukker altså dette opp  :-[ Er det noen som har erfaring med dette, og vet om det er OK å kjøre bilen i ca 20 mil til, og så ta den med til verksted over helgen?

Veldig skummelt, og kjedelig at sånt skjer på langtur, når bilen i tillegg er lånt bort...!
#6
BMW i3 / Sv: My BMW - ny app
torsdag 03. juni 2021, klokken 17:39
Aha, skjønner. Da håper jeg at funksjonen kommer tilbake etter et par oppdateringer.

Takk :)
#7
BMW i3 / My BMW - ny app
torsdag 03. juni 2021, klokken 16:23
Hei, dere

Da jeg fikk min nye i3 i vår, så satte forhandleren opp bruk av appen "My BMW", som jeg forstår skal erstatte BMW Connected. Syns appen er veldig fin, oversiktlig og generelt mer brukervennlig enn BMW Connected, så jeg er fornøyd. Det eneste jeg ikke skjønner er at det virker som om de har fjernet funksjonen der man kan se sin forrige tur (lengde, energiforbruk, score på kjørestil, etc.) Syns dette var en veldig fin funksjon, og skjønner ikke hvorfor den er fjernet - noen som vet? Eller er den det fortsatt, bare jeg som ikke klarer å finne den lenger?

Takk :) :)
#8
BMW i3 / Sv: Tips & råd til nye i3 eiere
fredag 14. mai 2021, klokken 18:53
Tusen takk! :)
#9
BMW i3 / Sv: Tips & råd til nye i3 eiere
fredag 14. mai 2021, klokken 18:05
Åja, OK! Tusen takk! Hvordan vet jeg hvilken som er hvilken? Jeg endret bare den øverste i menyen, håper det er den som går på vanlig lading med ladeboks? Jeg merket i hvert fall stor forskjell på ladehastighet før og etter at jeg endret den.
#10
BMW i3 / Sv: Tips & råd til nye i3 eiere
fredag 14. mai 2021, klokken 17:08
Hei dere, jeg prøver her først - jeg har nettopp kjøpt en helt ny i3 (elsk), men da jeg skulle lade den med type 2-kabel, oppdaget jeg at den ladet veldig treigt. Jeg gikk inn i menyen og endret ladehastiget (fra noe sånt som "lav" til "maks", e.l.). Jeg ser at det er enda et sted man kan endre hastighet, men den har jeg ikke rørt. Den er vel relatert til hurtiglading? I morgen skal jeg kjøre langtur, og vil trenge å hurtiglade - spørsmålet er, er det OK å endre dette også til maks? Eller må jeg ta noen forbehold?

Tusen takk for svar! :)
#11
BMW i3 / Sv: Serviceavtale, eller nybilgaranti?
onsdag 17. mars 2021, klokken 11:55
Nettopp. Tusen takk for oppklaring.

Og takk for tips om black week - da kan jeg tenke på det til i høst. Jeg har bedt forhandler om et tilbud nå, så har jeg noe å sammenligne med. Ser for øvrig at 60% av de som kjøper nye biler ikke velger serviceavtale...
#12
BMW i3 / Serviceavtale, eller nybilgaranti?
tirsdag 16. mars 2021, klokken 16:41
Hei, dere

Jeg har nettopp kjøpt en helt ny i3, og får nå masse tilbud om serviceavtaler (inkl. gavekort fra Bavaria til bruk på serviceavtale). Men bilen har jo nybilgaranti i fem år uansett, så skjønner ikke helt poenget med dette - noen som kan opplyse meg? Jeg skjønner jo at nybilgarantien kun dekker feil ved bilen som kjøper selv ikke er ansvarlige for, men øvrige skader dekkes jo evnt. av forsikringen. Så er det egentlig noe poeng med serviceavtale i tillegg til nybilgaranti og kasko-forsikring? For meg virker det sånn umiddelbart overflødig. Noen som har synspunkter?

Takk for forhånd :) :)
#13
BMW i3 / Sv: Ny i3 - leasing eller kjøp?
søndag 07. mars 2021, klokken 10:27
Hei alle - varsler om at jeg fikk solgt min bil, og at min nye i3 120 AH 2021-modell forventes levert om to uker! Jeg gleder meg som et lite barn haha. Takk for hjelpen her inne! Jeg er strålende fornøyd med valget.
#14
BMW i3 / Sv: Ny i3 - leasing eller kjøp?
mandag 08. februar 2021, klokken 21:03
Jeg lånte en 120ah på Nabobil i vinter, og likte den veldig godt. Jeg er ikke sånn veldig bilkyndig, så satser på at jeg ikke merker stor forskjell..!
#15
BMW i3 / Sv: Ny i3 - leasing eller kjøp?
mandag 08. februar 2021, klokken 20:30
Sitat fra: fonberg på mandag 08. februar 2021, klokken 11:02
Historien viser at i3 frem til nå holder seg veldig godt i pris. Er du i posisjon til å få storkunde-rabatt så får du en godt utstyrt Charged Plus til inkl. to sett hjul til ca. 310.000,- og det vil for de fleste være langt mer gunstig enn å lease samme bil i tre år. Tre år gamle i3-er selges i dag lett for 220-240.000,- om de er godt utstyrt og lav km, og da har de også det mindre 94Ah-batteriet.

Kanskje du skal vurdere å oppgradere til en 2018 eller 2019 i3 med lav kjærelengde? 94Ah har veldig mye mer praktisk rekkevidde enn 60Ah (forskjellen opp til 120Ah er mindre). Og den får du til rundt 70-80.000 mindre enn ny i3.

Altså, jeg er GANSKE lett påvirkelig, har jeg funnet ut - det var akkurat det som skjedde! Jeg ringte Bavaria, fikk storkunderabatt via medlemsordninger, og nå har jeg plutselig fått kontrakt på i3 Charged Plus 120AH til en langt lavere pris enn jeg noensinne hadde turt å håpe på, og skal signere i morgen!  :D :D Dette er gøy! Jeg hadde aldri trodd at det kom til å bli en helt ny bil på meg! Jeg tror også at i3 er såpass trygg på lang sikt at jeg tør å ta sjansen på verditapet.

Så da er det bare å krysse fingrene for at min bil forsvinner fort fra finn i løpet av de neste dagene!

Anbefaler dere forresten eierskifteforsikring ved bilsalg??
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA