Da antar jeg at Møller har feilsøkt og stilt sin diagnose; hva var feilen?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Carboy på onsdag 18. januar 2023, klokken 10:23
Olepo. Slik er jo markedet.
Et bruktmarked endrer seg ikke «over natten» selv om nypriser settes ned. De som skal selge er ulike situasjoner der noen må selge og andre bare lufter bilen for salg. De som skal selge unna og tror de kan få høy pris fortsatt må først «oppleve å ikke få solgt» og sette ned og ned prisen før de til slutt merker at tiden går fra de. Det som avgjør hvor fort prisene settes ned er hvor raskt de som har bilene ute for salg må selge eller ikke, målt opp mot hvor raskt de som skal kjøpe velger å slå til. Bilforhandlere vil nok møte markedet før private selgere med mindre det er noen private som kan tilbud og etterspørsel og vil gå i front for å få solgt først.
Tipper vi ser fortløpende rolig prisnedgang utover 1. kvartal med stadige «ny pris». Tålmodighet som potensiell kjøper i bruktmarkedet er en bruktbilselgers mareritt. Og selv tiden for å gi lave bud er ikke kommet enda.
Sitat fra: turfsurf på søndag 15. januar 2023, klokken 09:11Sitat fra: Radial på søndag 15. januar 2023, klokken 08:35Det er jo avhengig av utgave. 2019 TM3 SR+ har en nyttelast på 398kg (ink fører). Det er bedre enn mange av "familie SUVene" på markedet nå, og bedre enn -21 Y LR.
med såpass "storvokst" familie, er jeg redd du er nødt til å velge noe annet for å ikke måtte sette av folk på vekta hos Statens vegvesen.
Er bare tett på 300kg nyttelast på Model 3. Del det på 4 så bør dere ha spist mye knekkebrød for å få med dere litt bagasje.
TM3 er overraskende bra som turbil. Vi kjørte 6000km på europaferie i sommer med to jenter på 17 bak (ene på 184 på strømpelesten). Det gikk faktisk helt greit.
Når det gjelder bagasje så er det størrelsen på ting som begrenser, volumet er helt ok. Så med hengerfeste og/eller takstativ får man med seg det man trenger.
Klart, skal man ha med ski til langrenn og alpint samt utstyr til begge deler for alle fire + vinterklær, mat osv så begynner det jo å røyne på.
Sitat fra: Syklist på lørdag 14. januar 2023, klokken 14:05
Model 3 går greit for oss med 2 tenåringsjenter og full feriebagasje.
SR+ har bra fremkommelighet sammenliknet med fossibiler med 2-hjulstrekk, siden vektfordelingen gir bra med trykk på drivhjulene i oppoverbakke.
Sitat fra: Radial på søndag 15. januar 2023, klokken 08:35
med såpass "storvokst" familie, er jeg redd du er nødt til å velge noe annet for å ikke måtte sette av folk på vekta hos Statens vegvesen.
Er bare tett på 300kg nyttelast på Model 3. Del det på 4 så bør dere ha spist mye knekkebrød for å få med dere litt bagasje.
Model Y fra 2022 og opp er da ett mer hensiktsmessig valg i tesla-porteføljen,med 400kg+ nyttelast.
Y RWD er jo en soleklar kandidat således, men den er jo 450k med vinterdekk, og om grensa er rundt 300k så butter det jo veldig fort.
Men kan være lurt og avvente litt nå, for alle konkurrenter til spesielt Y har blitt totalt utspilt her nå - grep må tas fra konkurrentene, og det vil smitte kraftig over på bruktmarkedet.
Sitat fra: emurof på lørdag 14. januar 2023, klokken 11:24
Model Y ville vel være mer hensiktsmessig mtp. bagasjerom/plass? Snart to tenåringsgutter høres ut som et potensiale for mye bagasje! Hvis du først ser på brukt ID.4 eller Enyaq, hva er bruktprisene på en tilsvarende Model Y?