Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - martin123

#1
Hei,

bilen ble hentet på fredag av Mitsubishi veihjelp, etter my frem og tilbake hos Hertz som ikke var helt enige om hva virkedager betydde så fikk jeg en lånebil i 4 dager. Til tirsdag og ikke søndag ettermiddag.

Bilen ble fikset i dag, feilen var en rustet kabel fra OBC til dcdc omformeren.

Så det løste seg greit.

Martin
#2
Hei,

sjekket med Mitshubishi og de ba meg sjekke om bilen kunne lades, det fungerer fint.
Batteripolene sitter godt.

Lyset kom på igjen i går og forsvant etter at jeg hadde skrudd bilen av og på, det samme i dag tidlig, men da ble den ikke borte når jeg skrudde av og på bilen.

Spørsmålet er om jeg kan ringe veihjelp og få de til å kjøre den til verkstedet.
#3
Hei,

har en 2015 miev som har garanti frem til oktober 2020.
For noen måneder siden så fikk jeg varsellampe på batteriet og en gul bil med utropstegn.

Har en bluetooth til FM sender i bilen som viser batterispenningen. Denne var helt nede på 10V.
Som regel etter at bilen er "startet" så viser denne 14.4V
Byttet batteri og har ikke hatt problemer siden.

I dag når jeg skulle kjøre så fikk jeg opp de samme lampene og spenningen viste med bilen "startet" viste 11.5V som normalt viser 14.4V.

Skrudde av og på tenningen og lampen forsvant, men spenningen gikk ikke opp til 14.4V.
Etter ca. 10 sekunder så kom spenningen opp i 14.4V

Bilen ble ladet i går og kun kjørt 4 km.
Er dette et tegn på at DCDC omformeren er på vei til å gi seg?

Hilsen Martin
#4
Takk for infoen, endte med å kjøpe en miev 2015.
Får ikke opp batteridataen i caniOn, men dette er vel normalt på en nyere miev?
#5
Skal kjøpe en trilling ser på til 50-60.000, men ikke helt sikker på hvilke merke.
Etter å ha lest en del her på forumet så er det noen forskjeller som at miev har flere battericeller og mulighet til å varme opp bilen mens den lader.

Mitt bruk er 22km, 200 høydemeter og 50-50 motorvei og 50 sone. Kjører ut av Oslo til Bærum, så mot køen.
Ønsker kun å lade bilen på jobben da det bare er kommunale ladeplasser der jeg bor og ofte fulle.
dvs. at jeg kun får benyttet meg av miev funksjonen med varme på vei hjem fra jobb.

Vil det være bedre å kjøpe en bil med diesel varmer?

Har kjøpt OBDLink LX avleser og har caniOn, fungerer denne på alle modellene?
Bare å plugge inn så får man data?
Når bør man unngå å kjøpe bilen basert på caniOn avlesningen?

Martin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA