Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bjørn Even Aanerud

#1
Hei.

Melder meg på, ønsker å bidra til register med kr. 250.

Eier av EL10232
YYCDA11A0WAAA1117
Reg. 23/5-2000

I daglig bruk :-)

Mvh
Bjørn Even Aanerud
#2
Mulig at vi har forskjellig type relebokser.
#3
Målte det samme som deg, alt ok. Beit derfor i det sure eple, og fant som sagt feilen i HV-boksen. Lykke til. Fint om du forteller hvordan det gikk. 
#4
Et tips kan være å bruke Think Diagnosemanual, side 2 i kapitel 1 kan gi deg en pekepinn. Lykke til
#5
Da er ladeproblemet løst på min bil. Feilen lå i en defekt sikring i HV-boksen, den grå boksen som ligger i batterikassa. Inne i denne boksen er det tre sikringer, den ene av disse var defekt. Mulig feil på din bil også?
#6
Glemte å nevne at relèboksen i batterikassa inneholder to relèer, antar derfor at feilen ligger i styringen av det andre.
#7
Hei, godtfolk

Jeg har forsket mye på dette. Problemet startet etter isolasjonsfeil og mangel på lading. Feilsøkte etter Verkstedhåndboka og lokaliserte feilen til batterikassa. Fant feil og skiftet et batteri, batterikassa tilbake i bilen. Ingen feilkoder på tester.

Ved lading klikker det i releboksen nede i batterikassa, men ladingen er ikke aktiv. Testeren viser at det er kommunikasjon mellom lader og BMS, men det ikke ladestøm til batteriene.
Har brukt mye tid på å finne feil. Trodde jeg hadde løsningen da microbryter til lokket over batteriene (i forkant førersete) laget samme lyd ved aktivering/ikke aktivering på lånt bil for hjelp til feilsøking. Har sjekket ALT av ledninger til denne, alt ok. Ny runde med praktisk test av bryter. Det klikker i et annet rele...Bryteren og ledningsnettet er derfor antatt ok. MEN hva som styrer det andre releèt og hvilke signaler som kan mangle, gjenstår å finne ut av.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA