Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - silence

#1
Hvorfor er Alvdal borte fra findus-kartet..? Har vært sånn en stund nå.
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2022.12.x
torsdag 23. juni 2022, klokken 20:46
Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 23. juni 2022, klokken 19:52
Og støtt og stadig varsler den om avkjøring uten grunn.

Samme her - greit irriterende.
#3
Sitat fra: Andrewas på torsdag 02. juni 2022, klokken 09:45
Sitat fra: Otkristo på onsdag 01. juni 2022, klokken 16:43
Sitat fra: silence på onsdag 01. juni 2022, klokken 09:53
Det står tilsynelatende (minst) to superladere på nivå U1 i Hydrogarasjen på Solli plass i Oslo sentrum?
Hmm.  Interessant

De lyser jo! Noen som har prøvd å lade? Garasjen er offentlig tilgjengelig?

Det er to stykker, de står i en liten del av garasjen som er tilgangsbegrenset med bom.
#4
Gikk bort i morges og tok noen nærbilder. Tilhører tydeligvis "Private Driver AS" (www.privatedriver.no). Resized bildene lokalt, er det mulig å gjøre det via forumkode?

(Edit: La inn bildene i innlegget.)
[ You are not allowed to view this attachment ]  
[ You are not allowed to view this attachment ]  
[ You are not allowed to view this attachment ]  

#5
Det står tilsynelatende (minst) to superladere på nivå U1 i Hydrogarasjen på Solli plass i Oslo sentrum?

 [ You are not allowed to view this attachment ]  
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#6
Tesla SW og AP / Sv: 2021.40
torsdag 02. desember 2021, klokken 09:24
Sitat fra: Lucifer- på onsdag 01. desember 2021, klokken 21:14
Hos meg har jeg fått varslen om at oppdateringen er ferdig installert, med "nyheter" som startskjerm neste gang jeg startet bilen. Men står fortsatt Programvareoppdatering, laster ned 100% både i bil og app. Ser an i morgen før jeg kontakter Tesla..

Hva er enkleste måte å komme i kontakt med de? Sende en service-forespørsel? Jeg prøvde meg på telefonen for et par uker siden, og satt da 2t 30 min i kø. SMS er forsåvidt også en mulighet.

Akkurat samme skjedde med vår X. Verken tid, restarter eller å slå av bilen fungerte, så jeg ringte til slutt Tesla support. Ble først brutt etter å ha ventet i 15 min, så kom jeg gjennom etter nye 15 min og fikk god hjelp.

Er er kjent bug ved 40.6 som ble omtalt som "kosmetisk" (nedlastingen "henger" igjen i bil og app selv om software er oppdatert) og visstnok uten betydning for funksjonalitet. Tror det blir lenger å vente hvis du ber om service.
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: Park assist unavailable
mandag 11. oktober 2021, klokken 09:03
Sitat fra: Barman på tirsdag 21. september 2021, klokken 13:56
Høres jo mer ut som en fysisk feil da. Jeg får en annen feilkode hos meg: GTW_w181.

Om ikke annet bør det gi håp for at din feil ikke løses ved å vente på en uannonsert programvareoppdatering 🙂

Nå i helgen dukket GTW_w181 opp hos meg også, og på akkurat samme måte som du beskriver over.
#8
Model X 2014 - 2022 / Sv: creep, hold, roll
torsdag 30. september 2021, klokken 19:05
Har de tre alternativene på vår X. Kjører med hold, og det gjør det mulig å kjøre med en pedal 95 % av tiden.
#9
Model X 2014 - 2022 / Sv: Park assist unavailable
fredag 24. september 2021, klokken 09:20
Ehm, ifølge faktura fant de ingen feil på soft- eller hardware, men mener det skyldes at noen har dunket borti skiltholderen :o (antakelig med hengerkule pga angivelig antydning til avtrykk i skiltet).

Fix: "The license plate frame is re-installed with the license plate, now no more alerts present."

Blir spennende å se om dette dukker opp igjen da ;D



#10
Model X 2014 - 2022 / Sv: Park assist unavailable
tirsdag 21. september 2021, klokken 09:37
Ja, de to rett i front måler tilsynelatende ikke avstand (hvertfall ifølge den grafiske fremstillingen på IC). Den flytende avstandslinjen ser ut som en slags omvendt gauskurve når jeg nærmer meg noe. Når avstandsmålingen aktiveres automatisk ifm parkering eller kjøring står det mange ganger bare "stop", antakelig fordi den ikke klarer å lese omgivelsene.

Finner ikke noe info om error GTW_w290 på nettet (bortsett fra et tysk forum hvor den nevnes), så jeg er spent på om/hvordan de fikser dette.
#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Park assist unavailable
mandag 20. september 2021, klokken 09:23
Har hatt dette siden tidlig august over flere softwareversjoner, senest 2021.32.10. Får error GTW_w290 "Parkeringshjelp utilgjengelig". Den måler ikke avstand på de to sensorene rett i front.

Bilen er på service nå, og da ser de bl.a. på dette. Kan melde tilbake her når vi får tilbake bilen.
#12
Model X 2014 - 2022 / Sv: Vibrasjon ved pådrag
tirsdag 14. september 2021, klokken 12:34
Skal inn på torsdag for å fikse dette på vår 2020 LR. Den har så langt bare gått 15500 km, og ristingen begynte etter ca 13000 km. Kjenner det mest ved helt normale aksellerasjoner i intervallet 40-80 (ish).

I fakturaen står det "Jackshaft assembly - Front (Remove & Replace)" og "Inspect vehicle, Replace Front Halfshafts, Reposition Clevis (Raven Front Drive Unit)".

Gjorde som geear skrev - 0 i kostnad, men over en måneds ventetid på servicetimen.
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: Long Range Plus - Norge?
fredag 25. september 2020, klokken 11:13
Ja, vet ikke hvordan det fungerer, men kan vel være at de har fått ny WLTP testet/godkjent.

Husker ikke hvor mange km bilen selv sier den kan gå på 100 % nå (og aner ikke hvordan den kommer frem til det), men mener det har variert fra 517-530 km.

Var uansett mindre relevant om den har WLTP på 507 eller 560 km for vår del - visste allerede da at jeg omtrent aldri kom til å kjøre så konservativt som WLTP legger opp til.
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Long Range Plus - Norge?
fredag 25. september 2020, klokken 09:13
Jeg lurte på det samme da vi bestilte en X LR på nyåret (bestillingen ble lagt veldig kort tid før LR+ ble lansert i USA), og fikk etter hvert dette svaret fra Tesla:

SitatBeklager sent svar.

Vi har ikke noe som heter Long Range plus. Vi har Standard Range plus, men alle Long range vil være det samme. Dvs i tilfelle vi har noen justeringer på rekkevidden, så oppdaterer vi det gjennom software til alle biler. Din bil vil ha 560 KM rekkevidde ifølge WLTP standarden, som alle andre Long Range!

Ta gjerne kontakt om du har flere spørsmål.

Jeg har forstått det sånn at de måtte gi modellen en oppdatert betegnelse i USA for å kunne reklamere med lenger rekkevidde, eller noe i den duren. De samme reglene gjelder ikke her, og derfor forholder vi oss bare til Long Range. Så vidt jeg forstår så er alle "2020" X LR levert i Europa samme bil som LR+ i USA.
#15
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
søndag 13. september 2020, klokken 12:16
Sitat fra: skysurfer på lørdag 12. september 2020, klokken 20:51
Sitat fra: magenuss på lørdag 12. september 2020, klokken 11:44
Er det noen her som har hw3 men ikke FSD som kan fortelle om skilt lesning funker?  Jeg har prøvd å finne ut av dette i flere dager klarer ikke å finne noen ting som kan bekrefte det :-[
Dette lurer jeg også på.

HW3 uten FSD her. Var ute på noen korte turer i går, og med 36.3.1 så leser vår bil fartsskilt og justerer hastigheten som vises i IC deretter. Ikke prøvd med AP ennå. Skilt gjengis også visuelt med riktig hastighet i IC når man kjører forbi.

Bilen fikk med seg alle fartsskilt jeg la merke til, men justerte flere ganger farten uten at jeg kan huske å kjørt forbi noe nytt skilt (typisk til 50 km/t). Kan tyde på at den stedvis tyr til database. Ellers skuffende at den (foreløpig?) ikke klarer å lese sånne moderne, dynamiske lysskilt.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA