Har også hatt problemer med I-Key system fault. Hadde hatt bilen stående til lading altfor lenge (ca. 3 uker) og startbatteriet ble tømt. Alt helt dødt. Prøvde først med startkabler fra fossilbilen og fikk strøm til det meste, bare ikke startmotoren. Fikk heller ikke skrudd av tenningen, hele panelet lyste med alt som var av lamper, uansett hvor mange ganger eller hvor lenge jeg holdt knappen inne. I-key System fault ved hvert trykk. Koblet fra Volvo'n og stakk til Biltema og kjøpte lader. I mellomtiden var panelet blitt svart. På få timer var jeg oppe i 14,7V, men det samme skjedde som med ladekablene. Alt virket unntatt oppstart og slukking av panel. I-Key holdt på sitt.
SÅ: som en innskytelse unnlot jeg å holde bremepedalen inne, trykket på start og dermed fikk jeg "power off". Altså tilbake til normalsituasjonen. Inn med bremsen, start, og motoren startet! Alt normalt. Ikke til å begripe, men kanskje dette kan være til nytte for andre. Jeg drev på med dette i timevis, og det var lite hjelp å få fra Leaf-service annet enn at de fortalte meg at startbatteriet tømmes når bilen står til lading etterat hovedbatteriet er fulladet.Noterer meg også at rekkevidde-måleren nå står på 215 km mot normalt 160 etter full lading.
SÅ: som en innskytelse unnlot jeg å holde bremepedalen inne, trykket på start og dermed fikk jeg "power off". Altså tilbake til normalsituasjonen. Inn med bremsen, start, og motoren startet! Alt normalt. Ikke til å begripe, men kanskje dette kan være til nytte for andre. Jeg drev på med dette i timevis, og det var lite hjelp å få fra Leaf-service annet enn at de fortalte meg at startbatteriet tømmes når bilen står til lading etterat hovedbatteriet er fulladet.Noterer meg også at rekkevidde-måleren nå står på 215 km mot normalt 160 etter full lading.