Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mortensen

#1
e-Golf / Sv: e-Golf 2018 136hk - køreegenskaber og akselerasjon
søndag 17. november 2019, klokken 12:14
Tak, vigtig informasjon Dom. Vi er også en familie på 4, så lidt ekstra plads fra Poloen er også et væsentligt plus (om end Leaf og Ioniq også er meget mere rummelige end Polo).

Personligt foretrækker jeg også langt at køre VW, særligt ift. design, fremfor Leaf/Ioniq, selvom begge sikkert er glimrende elbiler. Drømmebilen ville være Model 3 Std.+ men med kun ca. 12.000km/år og næsten udelukkende ture indtil 150km kan merudgiften ikke retfærdiggøres – slet ikke med de gunstige brugtpriser på e-Golf i Norge.
#2
e-Golf / Sv: e-Golf 2018 136hk - køreegenskaber og akselerasjon
lørdag 16. november 2019, klokken 23:29
@ rwilthil: Tak - sætter pris på dine erfaringer.
95-98% af min families kørselsbehov er på ture mellem 60-150km t/r, så det ligger fint inden for 80% af kapaciteten på 35kWh e-Golf. Vi bor i indre København, hvor vi har 6 E-on ladere 200m fra hoveddøren. Ellers bliver det type 2 ladning (ladeboks) ved vores 'sommerhus' (hytte), hvor vi ofte er i weekenden og vil kunne køre hjem med fuldt batteri.

2-3 gange om året kører vi ml. 300-700km. Det bliver svært, men der er færger (fx Kbh-Oslo) som alternativ til rapidgate...

Hvordan med akselerasjonen på e-Golf i forhold til andre elbiler i samme klasse? Jeg ved godt, at det ikke er Tesla-niveau (kunne ellers være skønt...)
#3
e-Golf / e-Golf 2018 136hk - køreegenskaber og akselerasjon
lørdag 16. november 2019, klokken 13:28
Om et halvt år skal jeg investere i e-Golf 2018/2019 (brugt, import fra Norge). Mange reviews taler om gode køreegenskaber og god komfort, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om dette.

Hvordan opleves akselerasjonen 0-60, og også akselerasjonen 80-100-120?
Hvordan oplever I køreegenskaberne i øvrigt? Er I tilfredse?

Af alternativer til e-Golf overvejer jeg Hyundai Ioniq (28kWh), men jeg hælder til brugt e-Golf.

Jeg kører for tiden Polo, 95kh DSG. Fin, lille bil og udmærket akselerasjon.
Jeg har kørt Tesla model S et par gange - noget ganske andet, naturligvis. Har også kør Zoe en uges tid. Frisk lille bil, men min Polo er mere komfortabel.

Ser frem til at høre jeres kommentarer - på forhånd tak  ;)

/Lars Mortensen
København, DK
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Nye ioniq eller ny e-golf?
torsdag 14. november 2019, klokken 19:44
@thronbridge: har du overvejet det enorme brugtmarked for e-Golf? Der er næsten nye biler (10-25000km) til 225-250.000.

Meget attraktivt for os danskere ;)
#5
e-Golf / Sv: Langtur med e-Golf. Asker - Billund
torsdag 14. november 2019, klokken 19:35
Tak - det er ret givende at få et retvisende billede af forbrug og rækkevidde.
At køre til Oslo fra København er én af de lange ture, jeg gerne ville kunne tage, men det må nok blive med Oslobåden fra Kbh ;) Og det er også helt fint én gang om året.
#6
e-Golf / Sv: Langtur med e-Golf. Asker - Billund
onsdag 13. november 2019, klokken 21:57
- spændende at se for en som påtænker at købe brugt e-Golf.
Dog er jeg overrasket over, hvor mange gange du blev nødt til at lade. Ofte kører I ikke mere end 100km ml. ladning... og rækkevidden burde vel være mindst 150km på motorvej, ikke?

Jeg er godt klar over, at 20% -> 80% er optimal ladning, men alligevel. Med to små børn ville sådan en lang tur være hård! Men igen, 95% af vores kørselsforbrug er ture op til ca. 150km t/r (15 mil total)
#7
- ja, jeg håber også det kan lade sig gøre, da jeg netop planlægger at udnytte de rekordlave brugtpriser på nyere e-Golf i Norge. 'Gratis' import til DK  ;D
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Nye ioniq eller ny e-golf?
onsdag 13. november 2019, klokken 21:10
- jeg står i samme 'dilemma' og et tilsvarende valg mellem e-Golf (brugt) og Ioniq (brugt). Mine kørselsbehov er lidt anderledes, men jeg glæder mig til at høre erfarne brugeres svar. På forhånd tak :)
#9
- som kommende ejer af en 2018/2019 e-Golf vil jeg bestemt være meget interesseret i retrofit af større batteri, hvis det nogensinde bliver muligt.

Som OP, så er jeg også svært begejstret over Kreisels bedrift, men tilsvarende skuffet over, at de tilsyneladende ikke vil sælge til private.

Men skulle en anden løsning melde sig, vil jeg bestemt være MEGET interesseret.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA