Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Reinwerks

#1
Takk, har lest den. Hadde et lite håp om at det var i ferd med å mykne opp litt, vil tro enhver kontrollør ser at en komplett pakke fra e-up er like trygg som en komplett pakke fra en Up med bensinmotor (som sikkert hadde blitt godkjent uten problemer).
#2
Hei,

Jeg har en A2 med høy km, og vurderer å søke SVV om konvertering ved hjelp av "alt" fra en VW e-up.

Har fått med meg A2-tråden til Stephan, men der hentes det komponenter fra flere steder. I mitt hode er det litt annerledes om man henter komplett pakke fra en serieprodusert bil (?)

Noen med erfaring eller innspill?
#3
Audi e-tron / Sv: E50 Launch Editon, preheat timer?
fredag 27. mars 2020, klokken 23:15
Kan bekrefte at dette stemmer, da jeg har det selv på min 50 Launch Edition. MMI er stilt inn til at setevarme og varmetråder starter ved opplåsing, og jeg kan overstyre fra app.
#4
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
fredag 31. januar 2020, klokken 22:02
Sitat fra: Reinwerks på fredag 24. januar 2020, klokken 17:40
Hyggelig at flere begynner å få levert sin 50, gratulerer til dere.
Selv begynner jeg å gå tom for tålmodighet - bestilte 2.september kl 09 med lovnad om levering før jul (naturligvis samme forbehold i kontrakt som alle andre har fått). Bilen var ferdig produsert uke 43, og har stått på lager i Belgia siden. Har enda ikke flyttet seg derfra.. Bestilte tidlig nettopp for å få bil tidlig.
Har verdens beste selger hos Møller, men de får INGEN informasjon. Utrolig dårlig opplegg fra Audi, de har mistet en stjerne i boka hos meg pga dette.

Har skjedd litt den siste uken - ut fra mørket (lageret), godkjent og klargjort for sending. Står nå i Bremerhaven og venter på båt.
#5
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
fredag 24. januar 2020, klokken 17:40
Hyggelig at flere begynner å få levert sin 50, gratulerer til dere.
Selv begynner jeg å gå tom for tålmodighet - bestilte 2.september kl 09 med lovnad om levering før jul (naturligvis samme forbehold i kontrakt som alle andre har fått). Bilen var ferdig produsert uke 43, og har stått på lager i Belgia siden. Har enda ikke flyttet seg derfra.. Bestilte tidlig nettopp for å få bil tidlig.
Har verdens beste selger hos Møller, men de får INGEN informasjon. Utrolig dårlig opplegg fra Audi, de har mistet en stjerne i boka hos meg pga dette.
#6
Audi e-tron / Sv: Selgere kryptisk rundt leveringstid av 50-versjon
lørdag 21. desember 2019, klokken 15:31
Sitat fra: Brisken på lørdag 21. desember 2019, klokken 01:17
Bestilte 2/9 og fikk dette på Mail idag
"  partiet som din bil tilhører vil bli fraktet ut fra fabrikken 6. januar. Regner med at bilen er klar for levering tidlig februar."
Samme beskjed fikk jeg på torsdag, bilen ble produsert uke 43/44.
#7
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 22. oktober 2019, klokken 18:09
Sitat fra: SuperSigurd på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 17:24
Kilder på dette?

Internt skriv hos Møller, fikk samme info fra selger i dag.
#8
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
mandag 21. oktober 2019, klokken 19:00
Sitat fra: TM på søndag 20. oktober 2019, klokken 13:45
Det gir ingen mening å gå ut fra grunnprisen på 499. Legger du til rails, forberedelse til hengerfeste, metallic, vinterhjul og serviceavtale, så er du vel på en pris over businesspakken.

Skjønner poenget ditt, men man kan få kampanjerente og vinterhjul på Launch Edition også. Med rails, hengerfeste og metallic lakk havner man på max 525.000kr. Business er kun forberedt for hengerfeste, så det må legges til.

Fordelen med en ribbet Launch Edition er at den bør gi best utgangspunkt for god rekkevidde (mindre hjul og mindre utstyr som drar opp vekt), samt færre duppeditter som kan gå i stykker. Ulempen er at den kan være mer tungsolgt, men man har også investert mindre..
#9
Audi e-tron / Sv: Ekstra understellsbehandling
mandag 14. oktober 2019, klokken 23:14
Generelt sett kan alle løse karosserideler skiftes ved rustangrep. Men all farlig rust som utvikler seg på en bil kommer på selve karosseriet. Dette starter typisk i hjulkasser (delvis bak plastinnerskjermer), gulv (også delvis bak plastdeksler) og på hjuloppheng. Evt også på kanaler, men der er gjerne årsaken feil bruk av jekk. Det betyr at det er all grunn til å velge en skikkelig understellsbehandling på alle biler som skal ut i salt og fukt.

Selve karosseriet på e-tron er av forskjellige typer stål, mens de løse karosseridelene er av aluminium eller plast. Jeg har selv jobbet med akkurat dette (sluttet nylig i Møller Bil), og vet hvordan en bil ser ut etter 5 år uten ekstra beskyttelse. Derfor har jeg selvfølgelig bestilt Dinitrol-behandling av min e-tron som kommer i desember.

Kan ikke uttale meg om alle alternativer, men Dinitrol fungerer og det sitter godt i 3-5 år. Selv etter dette behøver man ikke full behandling, kun flikke litt på enkelte steder som er utsatt for f.eks steinsprut. Dinitrol har hatt sprøyteskjema for e-tron klart siden sommeren 2019.

12 års rustgaranti gjelder ved rust fra innsiden av hulrom som f.eks kanaler. Årsaken til lang varighet på garanti er at det vil ta lang tid før en produksjonfeil eller materialfeil viser seg på slike steder. Samme type feil på ytre karosserideler vil vise seg innen kort tid, og dekkes derfor av en lakk/rust-garanti med kortere varighet. Antall berettigede reklamasjoner som har blitt dekket på 12 års rustgaranti er svært få. Det er faktisk ikke et reellt problem. Vær så snill, ikke start en diskusjon om hva som bør dekkes, I'm just sharing the facts ;)

Det er flere Møller Bil-forhandlere på Vestlandet som leverer nye biler med Dinitrol-behandling (skriftlig i kontrakt). Bilen er da bedre beskyttet enn fra fabrikk, og den ansvarlige forhandleren tar i praksis over garantiansvaret fra produsenten. Risikoen for at denne behandlingen skal føre til at man ikke oppdager en skjult produksjons- eller materialfeil ved servicer er så mikroskopisk at forhandleren uten problem kan "overta" garantiansvaret for 12 års rustgaranti. Fordelene ved hele kundeforholdet med en behandlet kundebil overgår de potensielle ulempene ved ubehandlet kundebil. Om en forhandler ønsker å gjøre dette, er en helt annen sak.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA