Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Wendel

#1
Audi e-tron / Sv: Datasim i bilen
tirsdag 28. mars 2023, klokken 20:04
Dette er nok fordi lisensen din er utgått. Den har kun 3 års varighet fra bilen er ny. Hjelper dessverre ikke å sette inn datasim. Det du må gjøre er å evt kjøpe forlengelse av lisensen.
#2
Audi e-tron / Sv: E-tron 55 S-line Black Edition
tirsdag 08. november 2022, klokken 16:45
Sitat fra: smaug01 på mandag 07. november 2022, klokken 22:21
Ja fjerning av beskyttelsesfilm, montere ekstrautstyr sånn som matter, skvettlapper, gå over bilen for å sjekke at det ikke er transportskader, montere vinterhjul osv osv. Kan ikke tenke meg at de jobber ræva av seg den lille uka de bruker på det.

Klargjøring skal vel også innebære vask/polering og voksing av bil. Jeg ba de droppe å legge voks da jeg skulle legge laggforsegling selv, men endte opp med å bruke 18 timer på korrigering av lakk når bilen var hjemme i garasjen. Så de klargjøringsbiten tar de ikke veldig nøye virker det som.. Skal nok gjøres så fort som mulig.
#3
Audi e-tron / Sv: Facelift på gang
fredag 28. oktober 2022, klokken 17:16
Sitat fra: Fendern på fredag 28. oktober 2022, klokken 16:57


Hvor kan man lese offisiell info rundt Face lift? Har skjønt at folk til og med har begynt å bestille den, men jeg klarer ikke finne noe som helst info!

Hvor kan jeg lese om at den får dedikert EV plattform? Rekkevidde?

Offisiell lansering er ikke før i november. Da kommer infoen du etterspør :)  Forhåndsbestilling fikk jeg mail om for ca 2 uker siden, med diverse pristilbud på forskjellige utstyrsutgaver etc. Rekkevidde er estimert til ca 10-12 mil ekstra kontra dagens e-tron 55 basert på info fra selger. 
#4
Audi e-tron / Sv: OBD - Avlesning av batterihelse (degradering)
tirsdag 19. juli 2022, klokken 20:52
Ladet bilen opp til 100% før langtur i dag og tok samtidig en sjekk i Odbeleven, og dette er resultatet jeg fikk: 84100Wh.

Bilen er en 21 mod, har gått nå 22600km, og kan vel telle på 2 hender totalt hvor mange ganger jeg hurtig/lynladet.
#5
Kia Niro EV / Sv: Lading på 400V
fredag 10. juni 2022, klokken 16:48
Dessverre glemt bort denne tråden, men fasiten var at 11kw lading var ekstrautstyr som ingen selger nevnte for oss :P Jeg tok for gitt at ny bil i 2022 støttet dette som standard, men den gang ei :)
#6
Audi e-tron / Sv: Audi app/connect e-tron55
torsdag 21. april 2022, klokken 20:52
Akkurat denne informasjonen vedrørende lengde på lisenser står rimelig lett tilgjengelig i appen under Tjenester og Lisenser. Spørs om dette er noe du kommer noen vei med.
#7
Audi e-tron / Sv: Innkjøring
onsdag 13. april 2022, klokken 20:10
Ville ikke vært så bekymret for innkjøring av drivverket. Aldri opplevd å ryke noe i drivverket på nye biler med original effekt. Har knekt drivaksler og girkasser før, men da har gjerne effektuttaket vært godt over det bilen er laget for.

0-100 var vel noe av det første jeg testet med min E-tron, både 50'n og 55'n :P
#8
Kia Niro EV / Sv: Lading på 400V
onsdag 09. mars 2022, klokken 17:25
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på onsdag 09. mars 2022, klokken 17:12
400V er mest kurant for 3 fas. For din 1 fas bil spelar det absolutt inga rolle.
(230V IT 3fas vil er ikkje anbefalt for alle andre enn Tesla 3/Y)

Du nemner 'trekker kun 3.6kW fra 16A'. Har du 3 x 32A kurs eller 3 x16A i sikr.skap?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Er klar over at 400V er mest kurrant for 3-fas, og bruker dette på min E-tron :) Jeg har 3x32A lurs og har satt 32A tilgjengelig for lader. Likevel trekker den kun 16A. Ladekabel støtter opptil 32A og 22kw.
#9
Kia Niro EV / Sv: Lading på 400V
onsdag 09. mars 2022, klokken 17:02
Sitat fra: geear på onsdag 09. mars 2022, klokken 16:48
Den skal være på 7,2 kW. Men for å oppnå det, så må du ha 32A kabel. Hvis du prøver med en 16A 1-fas eller 3-fas, så vil den få maks 3,6 kW på 32A 1-fas.

Du trenger ikke sette veggboksen til 1-fas for å få 1-fas 32A, den kan stå satt opp som 3-fas 32A hele tiden. Bilen tar ikke mer enn den får.

Har selv en 2019 e-Niro, før 11 kW var tilgjengelig som opsjon, og den får 7 kW fra Tesla Wall Connector 3 på 3-fas 32A 230V.

Har så klart 32A kabel :) Men bilen nekter å trekke mer enn 16A selv om 32A er tilgjengelig. Jeg har dog 400V nett, ikke 230 :-)
#10
Kia Niro EV / Lading på 400V
onsdag 09. mars 2022, klokken 15:37
Hei godtfolk.

Min samboer har kjøpt seg en ny 2022 modell E-niro. Hjemme har vi Easee lader, 400V anlegg. Jeg lader min Audi E-tron med 11kw på denne.

Jeg gikk ut i fra at dagens 2022 modeller støttet 11kw lading, også hos Kia, men fikk beskjed om at dette så klart var ekstrautstyr.

Men, over til problemet. Ved hjemmelading får vi kun 3.6kw. Bilen skal vel i hvert fall støtte 7.4? Jeg har låst laderen til 1-fas, satt 32A tilgjengelig til laderen, men likevel trekker den kun 3.6kw fra 16A. Noen som har vært borti samme problemstilling?

Vh

Erik Wendel
#11
Audi e-tron / Sv: Oppgradere ryggekamera?
søndag 20. februar 2022, klokken 15:42
Sitat fra: Orbit på søndag 20. februar 2022, klokken 14:33
Kan du gi litt mer hint om hva som står der? Dette er en lukket gruppe - personlig så er jeg ikke heller på FB......

Kopiert fra forfatter av innlegget på facebook:

Har installert ryggelys uten å koble i canbus og andre ledninger.
Benytter en XBB-dongle og XBB Power Unit sammen med Rigid Ignite (full flood) lys. Kobler XBB-dongle i OBD-port (under rattet) og henter strøm fra 12V-uttaket i bagasjerom.

Han har også lagt ut et par bilder/forklaring på hvor han henter ut ledningene hen. Kan sikkert kjøre et screen shot av det å legge ut her hvis ønskelig :)
#12
e-208 / Sv: Pris på 25000 km/2 års service
onsdag 16. februar 2022, klokken 21:36
Dette var en dyr service! Jeg var med min søster for å kikke på en 208 i dag, og fikk pris på 6000,- på 3 års serviceavtale som da dekket de 3 første servicene.
#13
Sitat fra: elektro på onsdag 05. januar 2022, klokken 00:49
  Ting jeg ville prioritert før det er Digital Matrix lys,

En liten digresjon her.. Men digitale matrix vil jeg ikke anbefale over vanlige Matrix. Har Digitale på min nåværende, og ordinære Matrix på forrige og de Digitale lyser ikke bedre og markere ut andre biler kun marginalt bedre, så ikke verdt mellomlegget i mine øyne :)
#14
Audi e-tron / Sv: Forvarming, blir det varmt nok?
lørdag 18. desember 2021, klokken 15:06
Sitat fra: daktari på fredag 17. desember 2021, klokken 14:42

Er dette egentlig en bug som nyere biler ikke har?

Jeg har hatt både 20 mod og 21, ikke opplevd problemet trådstarter melder om i hvert fall 🤔
#15
Audi e-tron / Sv: Forvarming, blir det varmt nok?
onsdag 15. desember 2021, klokken 20:45
Rart du opplever så dårlig varme ved forvarming av bilen. Selv trenger ikke bilen min mange minuttene for å smelte is og snø fra rutene. Kan det være noe galt med bilen din tru? Mange import e-trons i Norge, og mange av de nord i landet og basert på tilbakemeldinger fra folk i facebook grupper etc så gjør biler med 5kw susen og vel så det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA