Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kitchendog

#1
EQC / Sv: Navi og rekkeviddeberegning
søndag 25. oktober 2020, klokken 12:34
Tror EQ ruter må være aktivert for å få % rest ved målet. Problemet mitt er at hvis det er aktivert så virker det som bilen foreslår den aller minst intelligente ruten. Har ikke fått prøvd den siste oppdateringen så mye enda, men så langt anser jeg navigasjonen som mer eller mindre ubrukelig. Uten eq ruter aktivert er det bedre men langt fra godt nok.
#2
EQC / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av EQC
fredag 16. oktober 2020, klokken 20:41
Regner med at man kan sette en blåtann dings i OBD2 kontakten og få frem mye informasjon med riktig app på telefonen. Det er ihvertfall noe jeg kommer til å teste ut etterhvert. Vet ihvertfall at det er mulig på Leaf og Tesla, så det burde fungere på EQC også.
#3
EQC / Sv: Forbedringspotensiale, EQC
mandag 28. september 2020, klokken 16:12
Kunne ønska meg visning av spenningen på 12v batteriet og batteriprosent på høyvoltbatteriet på speedometerskjermen. Visningen av ladehastighet i instrumentskjermen kunne forblitt på hvis man oppholdt seg i bilen under hurtiglading. Savner også konstantspenning på 12v kontakten i bagasjerommet og at lading av 12v batteriet fra høyvoltbatteriet  starter ved lav spenning, selv om bilen er låst og parkert. Da kunne kompressorkjøleboksen stått i bilen hele sommerhalvåret. Camping mode hadde også vært kjekt.
#4
EQC / Sv: Artico
torsdag 24. september 2020, klokken 00:56
Tja, jeg har sett flere kunstskinn interiør med skader, enn ekte skinn. Hvis man får sprekker i kunstskinn så må man bytte delen med skade, mens skinn som regel kan repareres og farges opp. Ellers er vel kunstskinn mer utsatt for og være klamt om sommeren og kaldt om vinteren. Nå skal det taes med at jeg er veldig fan av ekte skinn, og ville aldri kjøpt en Mercedes uten dette. Synes en premiumbil som eqc fortjener ekte vare.
#5
EQC / Sv: Batteri EQC
søndag 20. september 2020, klokken 09:56
Ja, i 10% trinn fra 50% og oppover!
#6
EQC / Sv: Forbedringspotensiale, EQC
onsdag 09. september 2020, klokken 21:09
Går det ikke ann og lage en snarvei til Android auto eller Carplay? Da er det vel bare å trykke ned på stjerna på høyre side av rattet og bekrefte med å trykke på touchpadden på samme side, hvis du legger snarveien på den første plassen. Har ikke prøvd selv, da jeg ikke bruke dette, men jeg har lagt diverse andre ting i den lista.
#7
EQC / Sv: Feil på EQC
mandag 07. september 2020, klokken 17:40
Ny batteripakke etter 2700km. Fikk beskjed i displayet "Feil stopp bilen". Ingen feil verken før eller etter, bortsett fra at kvelden før feilen, gikk skjermen i svart i 30 sekund under kjøring. 4700km nå.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Kvalitet/styrke på nær- og fjernlys
mandag 07. september 2020, klokken 13:13
Teslabjørn på youtube nevner gjerne lysene når han tester bilene. Men det er jo ikke så veldig vitenskaplig. Av de jeg vet er gode ifølge han er: EQC, e-tron, mini. Ellers er vel Ioniq kjent for dårlige lys. Tesla s og x er vel heller ikke de blant de beste.
#9
EQC / Sv: Rekkevidde Vinter
onsdag 02. september 2020, klokken 13:53
Den teste er ikke nødvendigvis representativ. De kjører jo blant annet opp nokså mange høydemeter etter det jeg har skjønt. Noen biler stopper kanskje like før toppen, mens andre som akkurat kommer opp, kan samle opp energi på vei ned på andre siden. Det kan gi noen biler uforholdsmessig kort rekkevidde. Så biler som i utgangspunktet kanskje bare skiller noen kilometer kan plutselig se veldig ulike ut i denne testen.
#10
EQC / Sv: Multikonturseter eller AMG interiør
onsdag 02. september 2020, klokken 13:46
Jeg har beige skinn som kun kommer i electric art interiørpakke, og min bror har amg i sort skinn. Begge har ventilert skinn med massasje og memory og alle justeringsmuligheter, som jeg kjenner til. Vi har sammenlignet bilene side om side, og finner ikke andre forskjeller enn pedalene, gulvmattene og sømmene på dørtrekket. Setene fremstår som helt like, bortsett fra fargen selvsagt. Sidevangene justeres via mbux og de virker helt like på størrelsen. Vet ikke om det gjelder lenger, men tidligere kunne man i den tyske konfiguratoren se forskjell på de to typene sort skinn som leveres. Der så sidevangene større ut på den ene typen. Sort skinn i electric art heter 221 og med amg interiør 251. Nokså sikker på at min bror har 251, men de er uansett helt like som mine. Står i den tyske prislista at med amg interiør og multikonturseter så er det kun 251 som er tilgjengelig som sort skinn.
#11
Jeg har Easee ladeboks og anbefaler den. Den kommer uten kabel så du slipper og kjøpe ny boks hvis du bytter bil. Easee er utviklet og produseres i Norge og har grei app hvor du kan justere ladeeffekt og diverse. Den fungerer på alle strømnett, så det eneste du trenger er å velge farge. Smartlader som ikke er nevneverdig dyrere en helt "dumme" ladere uten app mulighet.
#12
Grei å ha tenker jeg. Hvis man besøker folk som ikke har ladeboks eller hvis egen boks tar kvelden. På endel arbeidsplasser har de også schuko tilgjengelig som ansatte kan benytte. Fortsatt er det vel langt flere som bruker denne, en en dedikert ladeboks, men det tror jeg endrer seg på sikt når flere får biler med stort batteri som fungerer som bil nr.1 i husstanden. Da øker kjørelengde og ladebehov. Og overraskende mange tror de må ha fullt batteri hver morgen, selv om de langt ifra kjører det tomt på en dag.
#13
EQC / Sv: Eqc eier erfaringer. +/-
mandag 10. august 2020, klokken 15:09
Nokså sikker på at både sete og rattvarme aktiveres når man aktiverer forvarming. Seteventilasjonen går ihvertfall på når jeg forklimatiserer i varmen.
#14
EQC / Sv: Eqc eier erfaringer. +/-
onsdag 05. august 2020, klokken 13:08
Jeg trodde rattvarme og setevarme automatisk ble aktivert ved forvarming av kupèen. Og ved forklimatisering i varmt vær starter seteventilasjonen i biler som har det. Rattvarme kan i likhet med setevarme aktiveres med stemmestyring, noe som jeg ikke får til med seteventileringen.
#15
EQC / Sv: Bestilling av EQC
onsdag 29. juli 2020, klokken 00:45
Kampanjemodellen har langt ifra det meste, men den har endel av det som bør være på plass i en slik bil. Av det som ikke er med her er f. eks: HUD, el seter med memory, massasje, varme i ratt, Burmester anlegg, augmented realety++.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA